Straks misschien geen baan meer, hoe moet het dan?

Discussie in 'De lounge' gestart door kabouter24, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

eeh als gezegd word dat je moet verbeteren voor een vast contract zou ik het geen seconde in mijn hoofd halen om ook maar te denken aan loonsverhoging.

Daarbij als een werkgever in deze tijd aangeeft je moet verbeteren voor een nieuw contract en je ook nog eens al op 3 jaar zit en dus naar een onbepaalde tijd contract moet , zou ik alvast maar volop gaan solliciteren, zou er dan gewoon vanuit dat je contract gewoon niet verlengd gaat worden.

als jij aangeeft dat je minder uur wil werken na een zwangerschap heb je veel kans dat je er alsnog uitvliegt. Zelf bepalen welke dagen etc. lijkt me niet. In overleg kan een hoop maar of jij wel of niet je kind 40 uur wil wegbrengen maakt voor een werkgever geen drol uit.

kijk jullie lasten na en als jullie het financieel niet redden op 1 salaris zou ik sowieso even nadenken of het niet handiger is om even te wachten.

2. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Dat van dat minder werken zou pas zijn als ik zwanger ben dus dat is nog niet aan de orde.. dan zou ik een vast contract hebben dus dan wordt het een stuk lastiger om me eruit te gooien toch ;)
    Wat hun aangeven waarop ik moet verbeteren is niet heel heftig ofzo. Ze vinden dat ik flexibeler moet zijn in de zin van keertje overwerken enz. Dat heb ik inmiddels al een keertje gedaan dus kunnen ze daar in ieder geval niet over zeuren. Verder zijn ze heel tevreden met me zeggen ze.. dusja weet het allemaal niet.. pff

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wat voor werk doe je , detailhandel ?

4. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Medewerkster klantenservice.
    Lekker dan.. het is gewoon oneerlijk want dochter van onze leiding gevende werkt er ook en zij rroept heel hard dat ze later kindjes wilt.. maar denk maar niet dat ze haar ooit zouden ontslaan.. pff

5. Butterfly30

Butterfly30 Actief lid

29 nov 2011
    247
    0
    0
    Emmen

Hoe oud is die dochter en wat verstaat zij onder later? Voor de een is later over een jaar en voor de ander een jaar of vijf

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tja in deze tijd is het vaker dat iemand ontslagen word als het vaste contract eraan zit te komen.

Ik hoop van harte dat je natuurlijk mag blijven, maar zou er wel rekening mee houden. Wanneer is je contract afgelopen?

7. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Thanks! ! 27 maart verloopt mijn contract...

8. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    21 is ze en volgens mij duurt dat niet zo heel lang meer...

9. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Zou er niet zo zeker van zijn dat ze je er dan niet alsnog uit kunnen gooien ;)
    Je hebt al een opmerking dat je moet verbeteren, dus kunnen alsnog aangeven dat je niet voldoende verbeterd bent. (btw; 1x overwerken zegt niet dat je dan ineens wel flexibel bent ;) Zo werkt het bij de meeste werkgevers niet.)
    Denk aan de crisis; gaat economisch niet goed met het bedrijf = exit
    dus nee, ik zou er niet vanuit gaan dat je met een vast contract meer voor elkaar kan krijgen ;)
    En zoals al eerder gezegd; werkgever is absoluut niet verplicht om mee te werken aan minder uren. Dat kun jij misschien wel willen, maar als je baas dit niet wilt; helaas.

Wanneer wil hun dochter aan kinderen beginnen? En mja, sommige hebben het geluk dat ze in het bedrijf van hun ouders kunnen werken. Die hebben vaak een streepje voor, maar dat hoeft ook niet altijd. Soms heel oneerlijk idd..

Ik zou als de donder gaan solliciteren....

10. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Nou weet je, ik denk eerlijk gezegd dat ze het er gewoon om doen, ze zoeken gewoon een reden waarschijnlijk! Ze willen gewoon dat je alles geeft maar je krijgt er vooral niks voor terug.
    Werk er nu 3 jaar, nog nooit salaris verhoging gehad, terwijl ik 22 jaar was toen ik er begon. Geen CAO, dusja ze zijn me niks verplicht.
    Werk 40 uur in de week, en krijg 1.700 euro bruto! Is dit weinig? Ja ik vind van wel... maar goed dat is even ander verhaal.

Daar straks na het eten goed gesprek gehad met mijn vriend, hij wil er sowieso in augustus voor gaan, ongeacht of ik nu een baan heb of niet! Hij wordt 31 jaar dit jaar, en hij zegt dat we weer geen 3 jaar gaan wachten in de hoop dat je dan bij een andere baan wel een vast contract krijgt.. Stel het is niet zo.. Heb je al die tijd voor niks gewacht! Hij zegt ook van dan neem ik nog wel een baan bij!

Zelf twijfel ik nog, aan kinderen beginnen als je geen baan hebt is niet zo heel handig. Maar goed stel dat t nog even duurt voordat het raak is, tegen die tijd kan ik wel al een andere baan gevonden hebben. Moet wel, want krijg maar 8 maanden uitkering.

Aan de ene kant wil ik geen contract verlenging, zie mezelf niet mijn hele leven daar werken, zoveel dingen kloppen daar niet, en erger me zelf soms. Ook de werktijden wordt ik niet vrolijk van.. Straks als er een kleine is, hoe gaan ze reageren ? Willen ze aanpassen? Ben altijd pas rond 6 uur thuis, hoe moet het straks als kindje naar school gaat? Wil liever dichterbij werken, bij een leuke en eerlijk bedrijf met CAO. Als ik straks zonder werk zou komen te zitten, dan kan ik hele dagen spenderen met op me gemak naar ander werk zoeken, open sollicitaties doen, uitzendbureau's enz..
    Zelfs mijn vriend hoopt stiekem dat ze mij geen vast contract geven.

Zo lastig...Eind feb/begin maart krijg ik het te horen! Waarschijnlijk als ze mij eruit gooien zijn ze ook nog zo triest dat ze zeggen, lever je vakantie uren maar in dan hoef je ook niet meer te komen, ga ik dus al helemaal niet mee akkoord (heb nog zeker voor 20 dagen vakantie staan)

Dilemma dus....

11. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.004
    113
    Het lijkt me makkelijk; diep in je hart wil je geen contractverlening, in de toekomst wil je minder gaan werken, je vind het op zich al geen fijne werkgever; waar maak je je dan druk om?

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

klinkt mij als helemaal geen dilemma. Solliciteren als een idioot. Zorgen dat ze die vakantie uren mogen uitbetalen omdat je zelf ontslag neemt als je een andere baan hebt.

ik zeg jij hebt een drukke avond voor de boeg, zoek en stuur zo veel mogelijk sollicitaties. Open sollicitaties naar grote bedrijven al telefoniste/ call centra/ andere klantenservice en alles wat je aan vacature kan vinden. Je kan nu fulltime inzetten of 32 uur bijv. Want indd als het niet in de komende periode lukt om zwanger te raken is het fijn als jij veel werkt en dus ook financieel wat meer op kan bouwen.

13. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Haha als je het zo zegt heb je echt helemaal gelijk!!!
    Nu maar 'hopen' dat ze me geen vast contract geven :p

14. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Thnx!! :) haha ja zeker drukke avond voor de boeg. Drukke avonden denk ik zo. Hoop zo dat het gaat lukken om iets anders te vinden.

15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.263
    11.871
    113
    En als ze het je wel geven is het toch ook goed. Ga je gewoon lekker verder met solliciteren. En dat dan vanuit een "luxere" positie van iemand die werk heeft. Dat scheelt enorm.

16. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ja dat is waar, maar mij lijkt het juist moeilijk omdat je dat niet zomaar alles aan kunt nemen bijvoorbeeld via uitzendbureau maar dan echt gewoon normaal moet solliciteren. Volgens mij lijkt mij dat juist lastiger. Wat denken jullie?

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

vanuit een baan solliciteren heeft altijd voorkeur boven werkeloos solliciteren.

als je wel een contract hebt ga je ook geen weekje hier weekje daar accepteren, maar gewoon voor een baan wel ook bij een uitzendbureau.

18. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ja dat is waar, ook al ben je wel aan het werk, als je ander werk zoekt kan dit ook via een uitzendbureau toch?
    Hoe gaat het eigenlijk verder in zijn werk? heb me ingeschreven, maar nodigen ze je uit voor een gesprek? iemand ervaring?

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Alleen ingeschreven via internet bedoel je. Dan gebeurd er zeer waarschijnlijk niets. Al zil he passende vacaturesvia e mail krijgen Je zal zelf moeten zoeken naar vacatures en dan daar reageren. Je kan beter zelf binnen lopen met cv en duidelijk makend waar jij goed in bent.

het is een heeeeele lastige tijd voor een andere baan, je zal zelf overal volledige inzet moeten geven.

20. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ja heb het gemerkt, alle 6 uitzendbureau's hadden op het moment geen passende vacature voor mij..
    Dan toch maar even heel hard mijn best doen om die contract verlenging binnen te halen.. Alleen ik vind dat ik meer salaris moet gaan krijgen :(

Deel Deze Pagina