Een 5-jarige jongetje onder water geduwd

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door chantal26, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Jongetje (5) met hoofd onder water geduwd

Een 5-jarige jongetje uit Julianadorp is vrijdagavond in een speeltuin in zijn woonplaats enige tijd met zijn hoofd onder water geduwd. Dat zou zijn gebeurd door twee jongens van 11 à 12 jaar oud.

JULIANADORP (ANP) - Een 5-jarige jongetje uit Julianadorp is vrijdagavond in een speeltuin in zijn woonplaats enige tijd met zijn hoofd onder water geduwd. Dat zou zijn gebeurd door twee jongens van 11 à 12 jaar oud. De moeder van het kind heeft zondag aangifte gedaan, zo heeft de politie gemeld.
    Het incident gebeurde nadat de moeder van het jongetje hem alleen liet in de speeltuin om even boodschappen te gaan doen. Toen ze terugkwam, trof zij haar kind overstuur en nat aan. De moeder zag ook een groepje jongens weglopen.
    De politie neemt de zaak erg serieus en onderzoekt of de tieners hebben geprobeerd het jongetje te verdrinken.

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik vind het erg wat er gebeurd is.. en die jongetjes die moeten echt onderzocht worden..

MAAR wie laat zijn 5 jarige zoon alleen in een speeltuin om boodschappen te gaan doen?? sorry hoor maar dat lijkt mij ook niet echt normaal...

3. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Idd eerste wat ik dacht... hoe haal je het in je hoofd om je 5!!!jarige kind te laten spelen in de speeltuin en zelf naar de winkel te gaan... Maar in een speeltuin? Stond er een badje ofzo??

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja en maar janken als hun kind verdronken had, dan hadden we weer een onnodig drama gehad, als iedereen nou gewoon eens op hun kinderen zou letten zou er aanzienlijk minder gebeuren...

5. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Pfff, ik zou ook meteen aangifte tegen de moeder doen dat ze haar kind alleen heeft gelaten. Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar als je een 5-jarige alleen laat, kan er van alles gebeuren.

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Grappig dat er uiteindelijk meer op de moeder wordt afgegeven dan op de daders.

Ik vraag me af waarom het nou zo ontzettend vreselijk is dat een kind van 5 even alleen in een speeltuin speelt.
    Mijn kinderen zijn 4 en spelen vaak rondom het huis (blok), ook al kan ik ze wel in de gaten houden en kijk ik ook regelmatig even of ik ze zie en hoor, toch zijn er nou eenmaal altijd momenten dat je ze even niet in het oog hebt en dan kan er van alles gebeuren. (daarom kijk ik ook heeel vaak en heb ik altijd het raam open zodat ik ze hoor ;))

Misschien staat deze speeltuin wel naast de supermarkt?
    Of is het een speeltuin achter hun huis en verwachtte de moeder dat de vader oplette? Ik vind het oordelen altijd zo makkelijk, we kennen het hele verhaal niet.

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    jemig zeg sta hier ook van te kijken en als het idd de speeltuin hier bij de vomar is
    daar laat ik voor geen goud mijn kind van 5 alleen spelen
    ik woon zelf in julianadorp dus weet hoe de situatie is
    is een grote speeltuin met veeel water.
    gatverdamme het idee

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ja het staat naast de vomar maar is een speel/water park
    allemaal dingen waar je overheen kan rennen op het water
    en een houten eiland met een loopbrug
    maar als ik in een supermarkt loop zonder zicht op mijn kind wat dat heb je daar dus niet

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat zou ik ook niet doen idd, ben als de dood voor water waar m'n kinderen in kunnen vallen :$

10. Dana

Dana Niet meer actief

het eerste wat ik dacht inderdaad (en ja dan oordeel ik maar over een situatie die ik niet ken maar wel de feiten die in de krant staan) hoe haal je het in vredesnaam in je hoofd je 5 jarige alleen te laten??

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Mijn keus zou het ook niet zijn om een kindje van 5 alleen te laten.
    En vooral niet als er water in de buurt is.

Wat zal dat jongetje geschrokken zijn. :(

12. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    ik zal mijn kind al helemaal niet alleen laten in de buurt van water.
    maar tegenwoordig kan er zoveel gebeuren met kinderen, alleen laten is al bijna niet meer vertrouwt.

13. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Je laat je een 5 jarig kindje niet alleen, maar welke idioot(en) haalt t in z'n hoofd om met de poten aan een 5 jarig kindje te komen door 'm onder water te houden??

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Belachelijk dat er hier serieus mensen zijn die alleen oordelen over het feit dat een moeder haar zoontje alleen heeft gelaten! :$ Hallo, waar gaat dit bericht over?! Over het feit dat een stel prepuberjongens een jongetje van 5 onder water duwen. Laten we dat maar even negeren voor het gemak, want ach, het is toch allemaal de schuld van die moeder. ;) Wat die jongens hebben gedaan boeit blijkbaar niet. ;)

15. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik schik gewoon van de reacties van sommige! Druk maken om het feit dat mama haar zoontje van 5(wie weet morgen 6) even alleen laat in de speeltuin!

En daarbij even vergeten wat er eigenlijk is gebeurt!
    Het is toch te gek voor woorden dat kinderen een ander kind proberen te verdrinken?????
    Nee laten we allemaal gaan zeuren over die moeder...

Hier in de wijk spelen heel veel kindjes vanaf 4 jaar buiten. We houden ze in de gaten, maar toch ook wel eens 5 min uit het oog. ivm WC, drinken pakken, ander kindje uit bed halen...Nou geloof mij als een ander kindje mijn kind met zijn hoofd onder water duwt....en iemand anders zou mij de schuld geven omdat ik kennerlijk mijn kind van 5 niet even alleen mag laten spelen??? Waar gaat het heen!

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    nee denk niet we het op deze manier bedoelen
    ik vind het afschuwelijk wat die knullen/meiden hebben gedaan
    te gek voor woorden straf met meteen poging tot moord
    dat zal ze leren wand voor het zelfde verdrinkt dat jongetje of zuurstof te kort

maar ik kan de situatie
    en het is een speel/waterpark
    (en er zit een naschoolse aan vast)
    waar alleen kids van 8 jaar en ouder heen mogen ivbm waterpark
    dus nee daar zou ik niet mijn kind alleen laten inderdaad

17. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    het is ook het eerste wat ik dacht hoor, omdat als ze hem daar niet alleen had gelaten het ook niet gebeurd was! en het gaat er inderdaad ook om dat die pubers hun handen thuis moeten laten!

18. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mee eens! Mijn vriendin laat haar zoontje van 5 ook gewoon buitenspelen rond het huis. Ja, het zou mijn keus ook niet zijn, maar wat ik pas gestoord vind...is dat 2 jonge gastjes een kind van 5 proberen te verdrinken!! Hallo zeg! Dat is pas niet normaal!! Ik hoop dan ook echt dat hier wat mee gedaan wordt, want op zo'n jonge leeftijd al zoiets rottigs uithalen beloofd niet veel goeds...

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Inderdaad. Ik denk ook niet dat ik mijn zoontje van 5 alleen zou laten (mijn oudste is pas 2,5 dus moeilijker te oordelen), maar dat is naar mijn inziens het punt helemaal niet. Ik vind het echt vreselijk wat die jongens hebben gedaan. Goed dat zijn moeder aangifte heeft gedaan, want dat had ik ook gedaan. Bah, het zou je kind maar overkomen. :(

20. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

Ik vind het ook absoluut niet normaal wat die twee jongens hebben gedaan, maar waar komt dat gedrag vandaan? Zou het niet zo zijn dat ze misschien ook iets te vaak "alleen" zijn gelaten zonder toezicht? dat geeft zulke kinderen ook de gelegenheid zoiets uit te kunnen vreten, zonder gecorrigeerd te worden? of zie ik dat verkeerd?
    Ik zou mijn kind ook never nooit alleen laten en al helemaal niet in een speeltuin. Naar mijn mening trigger je juist zulke incidenten daarmee.

Deel Deze Pagina