Ik heb ook beide docu's gezien.. Al vond ik die van Miranda heftiger omdat het kindje ook gefilmd werd. Bij Rebecca kreeg je de aanloop op de komst meer te zien.. Jammer dat de hulpverlening, elkaar zo misloopt.. Al hoor je te vaak dat deze doelgroep tussen wel en schip raakt. Vond Rebecca qua niveau erg jong, licht verstandelijk beperkt, ja, coginitief maar ze raakte bijv helemaal overstuur toen ze over de zwangerschapstest moest plassen. Ze kon zich totaal niet concetreren tijdens de gesprekken en kreeg volgens mij helemaal niet mee wat er gezegt werd. Als instantie zorg je toch minimaal dat de info wat je wilt overbrengen duidelijk is. Dus check je het, is het niet duidelijk dan probeer je het op een andere manier. Werk zelf in de gehandicapten zorg en kom regelmatig " zulke" meisjes tegen maar die wonen toch echt in een 24 uurs instelling ( begeleid wonen) en staan onder bewind/ gezag en die bepalen dus wat wel en niet goed is. Dit meisje kan dit niet zelf. Vond het trouwens goed om te zien dat Miranda zo volwassen was geworden en zo haar best deed voor d'r zusje. Ouders: Tja.. Papa doet alles wat in zijn kracht ligt. Moeder is qua niveau denk ik nog jonger dan Rebecca. Sneu hoor!
Klopt wel wat je zegt, alleen jammer dat rebecca niet onder bewind staat en een voogd heeft. Als ze niet mee wil werken houdt het helaas op. Ik vond het jammer om te zien dat het zolang duurt voordat er eindelijk actie ondernomen wordt, dan bedoel ik bij Miranda, er zijn al zeker 6 meldingen gemaakt bij het AMK en het duurt maanden voordat er iets gebeurt, en nog was het jongetjes ruim 2 jaar voordat hij weg gehaald werd. Ik werk zelf ook in de gehandicaptenzorg met pubers. Dit is waar ik wel bang voor ben wat ook gebeurd bij meisjes bij ons...
Heeft er iemand ook die doc over Nel gezien? Volgens mij was dat ook een Holland doc. Zó ontzettend triest hoe haar leven is verlopen en dat van haar kinderen. Ik vind het vreselijk onrechtvaardig hoe bureau Jeugdzorg haar kwelt. Word er helemaal naar van.
Ja die heb ik ook laatst gezien. Wat een berg fouten bij jeugdzorg, echt onvoorstelbaar. De laatste zin was ook zo waar: wanneer komt er nou eens iemand gewoon bij haar aan de keukentafel zitten. Vond het ook zonde, want je zag in het gezin en bij de kinderen veel potentie was om er iets goeds van te maken. En door opeenstapelingen van fouten en onmacht komt er steeds niets van terecht. Echt een grote berg ellende Vond de docu wel erg interessant, heel veel docu' s trouwens (hollands doc.)
Holland Doc: Lost mother: do 21 jul 2011, 22:45 - Uitzending Gemist Deze bedoel ik voor mensen die hem nog niet hebben gezien. @Female,ik vond het ook heel erg en vooral voor één van die zonen die misbruikt is door zijn vader maar geen hulp kreeg. Ik geloof dat ie in een of andere jeuginrichting moest? Zo triest..En NIEMAND aan de keukentafel nee! Dat zoiets mogelijk is in ons land,ik verbaas me telkens meer.