Onze meid gaat 1 dag in de week naar het kdv. Nou hoor ik dat veel kinderen naar de peuterspeelzaal gaan vanaf 2 jaar. Ik vraag me af of dit iets toevoegt naast het kdv en of het voor ons interessant is. Het is aan de ene kant wel goed, maar ze gaat ook al naar het kinderdagverblijf. Plus dat het weer extra kost. Wat zouden jullie doen?
Ik zou het gewoon bij kdv alleen houden. Het gaat allebei om contacten met andere kinderen en leren samen te spelen enz. Ik denk dat het beide hetzelfde is....
Ik zou ook alleen het kdv doen. 1 dag staat gelijk aan 2 dagdelen en het gaat inderdaad om de contacten met anderen.
Hier houden wij het ook bij het kdv alleen. Mijn zoontje ontwikkelt zich prima op alle gebieden, dus ik zie de noodzaak van de psz niet in.
Ligt ook een beetje aan het KDV. Op ons KDV hebben ze een pedagogisch plan. Daar doen ze dus typische peuter-speelzaal dingen. Ze letten op taalontwikkeling, leren knutselen etc. Als je KDV zoiets heeft dan lijkt het me niet nodig, of misschien een halve dag extra KDV? Mijn zoontje gaat 2 dagen naar het KDV, en nog 2 dagdelen PSZ lijkt me niet nodig.
Ik zou dan liever gaan voor meer kdv dan voor psz. Dan heb je toch weer andere kids en andere leidsters. Dat lijkt me voor het kind zelf niet zo fijn. Het kost in verhouding ook best veel voor weinig uurtjes.