Fles niet leeg

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Simone84, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simone84

Simone84 Lid

18 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje. Onze dochter van 4kg krijgt flessen van ongeveer 110cc en dat 7 maal op een dag. Nu valt ze af en toe in slaap tijdens een fles. Vanwege reflux verschonen we haar niet meer tussendoor en hoe we haar ook wakker proberen te krijgen het lukt niet.
    Maakt het uit dat ze maar 45cc wegdrinkt? Een grotere speen kan niet omdat ze anders weer te gulzig drinkt.
    Ik neem aan dat ze het wel laat horen als ze weer honger heeft, maar ik denk ik vraag het even na.
    Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Simone,

Dat is inderdaad lastig, een slapertje. Krijgt je dochtertje nu 7x45 ml voeding? Of komt ze vaker? Hoe gaat het met het spugen?

Hoe snel drinkt ze haar flesje leeg, want als dat langzamer is dan 15-20 minuten dan kan ze daardoor misschien iets te moe worden. Dan zou je even op zoek moeten naar een andere fles/speen of het gaatje met een steriele naald wat groter maken.

Groetjes Linda

3. Simone84

Simone84 Lid

18 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben gisteren moeten overstappen op AR voeding en dat gaat allemaal weer prima, alleen de grote van de speen moeten we inderdaad in de gaten houden.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Fijn dat het nu weer beter gaat!
    Groetjes

Deel Deze Pagina