Mijn vraag is,bij hoeveel weken je een echo krijgt... Ik heb zelf met 7 weken een echo gehad. En nu pas bij 20 weken. De nekplooimeting die willen wij niet doen.. maar zou wel graag met 12 weken een echo willen... maar volgens mijn vk is de volgende met 20 weken. Groetjes
De eerste echo bij de verloskundige kreeg ik met 9+3 wk.Daarna de 20 weken echo. Wij hebben ook geen nekplooimeting laten doen. Wel hebben we zelf bij 15+3 wk een geslachtsbepaling laten doen.
owke...bedankt voor je reactie! ik ga vragen of ze volgende week nie heel ff kan kijken... met 16 weken krijgen we idd ook een geslachtsbepaling..maar volgende week gaan we op vakantie..en zou graag nog heel ff de baby zien...snap je... vragen mag je altijd...toch...xxx
En nee heb je ja kun je krijgen. Snap ook wel dat je het wondertje nog wil zien.Totdat je de kleine gaat voelen blijft het onwerkelijk dat er iets groeit in je buik.
Ik heb echo's gehad met de volgende termijnen: 6 weken 7 weken 9 weken 12 weken 14 weken 16 weken 20 weken 22 weken. Maar ik krijg veel echo's en strenge controle ivm mijn geschiedenis
Hier met 3w5d (was nog niks te zien, en FA beweerde dat ik een late eisprong had gehad en daardoor de zwangerschapstesten posi waren, volgens de bloedtest die dag was ik wel zwanger) Toen met 5w3d (de FA vroeg als eerste of ik ongesteld was geworden, en ze geloofde pas dat ik zwanger was, toen er een duidelijke zwangerschapsring met dooierzakje en inimini vruchtje te zien was). Met 9w3d de termijnecho gehad bij de FA. Met 12w5d de nekplooimeting laten doen. Straks de 20 weken echo, en met 29/30 weken krijg ik nog een groei-echo (loop bij de gyn, en kreeg dat direct te horen). Dus tot nu toe 4 echo's gehad, nog 2 medische echo's te gaan, en we willen ook nog een pretecho laten maken rond 25 weken. Vind het vooral irri dat ik nu 7 weken tussen de 2 echo's heb zitten..
3,4wk, 4,4wk, 5,4wk, 8wk, 10wk, 12wk, 14wk, 16wk, 18wk, 20wk, 21wk, 22wk, 24wk, 26wk, 28wk, 30wk, 32wk, 33wk, 34wk, 35wk, 36wk, 37wk
ik heb bij de -8 weken zelf betaald -11+6 -13 spoedecho wegens een auto ongeluk -20 weken zelf betaald een geslachtsbepaling -21 weken de seo -27 weken pretecho -28 weken pretecho wegens misslukken van de eerste -33 weken wegens het moeilijk schatten van het gewicht -37 weken wegens de overstap naar de gyn en de ligging en gewicht te bepalen. -38 weken om de hoeveelheid vruchtwater te controleren Ik heb er dus genoeg gehad haha maar normaal krijg je een termijn echo meestal rond de 12 weken en een 20 weken echo. Tegenwoordig doen veel vk nog een groeiecho maar dat ik niet overal zo
1e echo: 10 weken (termijnbepaling) 2e echo: 13 weken (nekplooimeting) 3e echo: 21 weken (screening) 4e echo: 27 weken (pretecho, zelf betalen) Bij een reguliere zwangerschap heb je 'recht' op twee echo's (termijn bepaling en screening). Sommige praktijken doen er meer. Als er medisch aanleiding toe is (zie Caruli) dan kunnen er vaker echo's gemaakt worden. Een (te) vroege echo is wel geruststellend maar meestal niet zo leuk omdat je er niet zoveel op kunt zien.
een te vroege echo is idd niet fijn kan ik je zeggen ik had dan al een echo bij 3.4wk en 4.4wk en 5.4wk 3.4 dik slijmvlies te zien meer niet 4.4 zwangerschapsring te zien maar wil niet zeggen dat het goed gaat of er iets in zit 5.4 een vruchtzak te zien maar nog geen beebje of hartslag 6.4 eindelijk een vruchtje met hartslag maar dat zijn wel hele spannende weken dan hoor
benieuwd wat ik krijg, als de verloskundige terminste op haar praktijk is, of een telefoon opneemt, dan zou ik eens eens een afspraak kunnen maken voor een intake, voorlopig heb ik dus nog niet eens een vk pfff
1e Echo met 7 wkn en 1 dag (ivm met grote baarmoeder) 2e Echo met 12 wkn en 2 dgn (termijnecho) 3e Echo zal met 20 wkn zijn
bedankt voor jullie reactie's! Het is dus wel heel verschillend lees ik.. Ik ga het dinsdag gewoon proberen,en idd nee heb ik ja kan ik krijgen! maar idd een vroege echo is op dat moment wel kei fijn...maar nu moeten we zolang wachten!! hahaha Groetjes
5 wk huisarts 6 wk huisarts weinig op te zien smorgens 6 wk vk met kloppent hartje smiddags zelfde dag als huisarts 7.5 wk vk 12 vk 20 vk 34 vk en dan tussen door nog twee maal een pretecho