Straks Sinterklaas: schoen zetten

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirella28, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Hier alleen in het weekend. De jongste snapt er nog niks van, maar de oudste wel (5 en 7 jaar). Voor de oudste is dit trouwens het laatste jaar;)
    Wel komt hier elk jaar de rommelpiet langs. Overal pepernoten, stoelen op andere plekken, speelgoed op andere plekken...en hun schoen staat of in de magnetron, op de wc, bovenop een kastje o.i.d. En dan hoor je de kids al van verre als ze naar beneden gaan...."Maaaaaam, de rommelpiet is weer langs geweest":D

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Ik wil graag dat Fae de 'link' gaat leggen, voor zover mogelijk, dat het niet van papa en mama komt ;) maar van Sinterklaas! Dus vandaar ik toch wel wat zwarte pietjes en sinterklaas 'versiering' wil halen.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi, dat is ook wel een leuke ja :)

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wow wat mogen somige vaak hun schoen zetten. onze dochter is nu nog maar 1 maar volgend jaar mag ze haar schoen zetten net als ik vroeger op zaterdag en op woendag erg duidelijk alleen die twee dagen.

5. Gerieke1

Gerieke1 Lid

6 jan 2009
    79
    0
    6
    Onze dochter is nog maar 15 maanden, maar wij mochten vroeger vanaf dat sinterklaas in het land was elke zaterdag onze schoen zetten, dit houden we ook aan voor haar.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is in inderdaad wel een goed idee, maar als wij Eva uitleggen dat het van Sinterklaas is snapt ze het wel. En Fae is daar nog wat te jong voor.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op zich wel erg duidelijk, maar een kindje van 2 snapt niet wanneer zaterdag en woensdag precies is.

Maar goed, op zich maakt het natuurlijk niet uit, elke dag of niet. Wij maken het ook absoluut niet te gek met cadeaus. Met een soepstengel is ze net zo blij.

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier zo´n 2 tot 3x per week...

1x zit er een kleinigheidje in... de andere keren snoep, chocolade, pepernoten enz.

voorwaarde is natuurlijk wel dat er mooi wordt gezongen voor de sint en de luisterpieten en dat ze een mooie tekening maken en wat lekker voor het paard erbij doen, anders rijdt ie zo ons huisje voorbij ;)

9. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Laatste jaar?
    mijn neeftje van ruim 9 geloof er nog steeds in en hij weeet niet eens dat er hulp sinten bestaan.... Hij is bij de tijd ook nog.

10. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Hoe doen ze dat op school dan? Hier is het vanaf groep 5 lootjes trekken, en komt de sint ook niet meer langs. En dan vind ik het ook mooi geweest hoor;)

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij gaan dit jaar nog geen schoen zetten, ze snapt er toch nog helemaal niks van. Volgend jaar zal ze er wel iets meer van meekrijgen.

12. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Dit jaar zit hij in groep 5 dus zal het hem wel verteld worden....
    ik zelf was ook een jaar of 7....

13. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Ow zo. Ik vertel het mijn dochter in de kerstvakantie, en niet vlak voor de sint komt volgend jaar. Dan zit ze weer op sinterklaas te wachten en dan moet je alsnog gaan vertellen dat ie niet bestaat...
    En in haar klas zijn er al een aantal die er niet meer in geloven, maar die kunnen nog aardig hun mond houden;)

BTW, dringt net pas tot me door dat ie in groep 5 zit:D Dacht dat hij al een klas hoger zat, aangezien mijn dochter met 7 jaar nu in groep 4 zit;)

14. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik geloofde vroeger in groep 5 ook nog, maar dat we dan op school lootjes moesten trekken vond ik heel normaal. Sinterklaas had het immers al zo druk.. Dus wij moesten hem maar een beetje helpen.

Ik weet nog niet hoe ik het dit jaar ga doen, mijn zoonje is bijna 2. Vorig jaar geen schoen gezet, dit jaar misschien wel. Denk dat bij de balkondeur dan de beste optie is..

15. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey mag 3a4 keer in de week zijn schoentje zetten. Wat er in gaat is varierend van een mandarijntje, een paar chocomuntjes of een kadootje..
    En de 1e keer is natuurlijk op 14 November, wanneer Sint aankomt!

16. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik vertel 't mijn dochter pas als ze er zelf om begint te vragen... Nu gelooft ze volgens mij nog heilig in de grote rode klaas...

17. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Ik stel dat juist niet te lang uit. Heb liever dat ze het van mij hoort dan van een ander. Heb vaak genoeg bij vrienden meegemaakt dat hun kind overstuur thuiskwam omdat ze hadden gehoord dat sinterklaas niet bestaat.

18. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    maar snappen kindjes van 2 jaar st klaas dan al?

19. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Hier begon dat snappen pas bij een jaar of 3.

20. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ja dat verwacht ik ook. ik ga dit jaar wel naar de optocht en ook schoentje zetten, maar volgens mij snappen ze er niks van.. misschien onderschat ik mijn meiden

Deel Deze Pagina