Straks Sinterklaas: schoen zetten

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirella28, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Heb een vraagje...
    Kan je ook kleding geven? in de schoen of pakjes avond?
    Ik wil bijv: sokjes, pyama, sjaal, muts geven... Hebben ze nodig dus mooi dan in de schoen... Mijn man vind dat niet kunnen. Je geeft toch geen kleding maar speelgoed. En ze hebben al zoveel. ( ik heb ook wel speelgoed gekocht hoor)

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Oh ik verheug me er ook al op, Joris trouwens ook! Die is elke dag aan het vragen wanneer sinterklaas komt :D

Wel leuk, hij is 2,5 en weet heel goed dat sinterklaas met de boot over het water uit spanje komt. Dat verteld hij me elke dag weer haha! En ook dat hij dan kadootjes in zijn schoen doet als hij heel lief is geweest :D

Maar hier denk ik dat het het weekend wordt dat hij zijn schoen mag zetten. Dus 4 keer en de laatste keer een echt kadootje erin. Een uitbreidingsset van de houten trein van de ikea. Dat heb ik al in huis. De andere keren wat snoep, een boekje, kleurtjes, pepernoten, etc.!

En dan heb je nog bij opa en oma, andere opa en oma, bij zijn peettante, peetoom, en dan komt sinterklaas nog bij een vriendin thuis, en sinterklaas komt ook bij een andere opa en oma thuis... Dus verwend wordt hij zeker ;)

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    We gaan hier gewoon elke avond de schoen zetten vanaf de intocht in de plaats.
    Dat is eind november
    dan mag Tygho elke avond zn schoen zetten.
    Heb 4 cadeautjes(puzzels en boekjes)en de rest pepernoten ofiets.

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie

Dat is juist wat ik mis tegen wordig. ik ben zelf zwarte piet en kom veel bij mensen thuis en deel dan de cadeautjes uit. mar schrik altijd weer wat een duren dingen de kinderen krijgen en hoe veel.

vroeger kregen wij juist een pyama. en dan eentje met het plaatje wat we echt wouden. en die ging dan eerst aan. en zo waren we ook heel blij met sokken en ondergoed. zolang het maar de juisten waren ;) leuke plaatjes dus

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik heb hier ook een pyama voor in de zak en dat soort dingetjes. Was bij ons heel normaal en ik vind niet dat Sinterklaas hoort te bestaan uit duur speelgoed en vreterijen. (Wat tegenwoordig wel zo overkomt door de winkeliers)
    Er mogen best dingen tussen zitten die ze goed kunnen gebruiken.

6. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Vroeger kreeg ik het ook hoor van de Sint. Mijn man vind dat niet leuk omdat te geven. Ik heb het wel gekocht,

7. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    hier mag dave dit jaar de schoen zetten... geen idee of hij het zal begrijpen.

ik laat hem 1 of 2x per week de schoen zetten en doe er dan ook iets kleins in... nog geen idee wat....

8. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    o ja... ik ben dit jaar weer piet bij de intocht.. dus ik ga niet met hem heen.. zal oma of een vriendin vragen om met hem heen te gaan.... haha

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Zal ik over een jaar of 2 niet meer doen, dadelijk word je herkent!:$

10. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik denk dat ik m'n docher (volgend jaar) de schoen laat zetten en dan zo'n 2x per week, vaker niet.
    Tenminste ze mag hem wel vaker zetten, maar er komt 2x in de week wat in.
    Ik mocht vroeger ook niet vaker, want die beste man kan niet iedere dag langskomen natuurlijk. Daar heeft ie het veel te druk voor. :)

11. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    nee.. vorig jaar ebn ik met hem naar de intocht geweest en was ik geen piet... dit jaar zie ik echt als laatste keer voorlopig

12. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Zoiets hadden wij vroeger ook ongeveer: Mijn oom was vaak Zwarte Piet bij ons op school voordat ik op school zat. Zodra ik naar school ging deed hij het niet meer in verband met herkenning. Toen ik in groep 5 of 6 zat, en mijn geloof allang versplinterd was (ivm angst dat er ook inbrekers konden komen als sinterklaas binnen kon komen ;)) was mijn zusje een kleuter en zat ze net op school. Dat jaar zaten ze in 'Pietennood', dus vroegen ze mijn oom weer eens. Dat gaf een erg leuk resultaat.
    Mijn oom tegen mijn zusje: 'Zo meisje, hoe is het?'
    Zusje kijkt met grote ogen naar Piet.
    Na een gesprek zegt ze tegen mij met grote ogen: 'Hoorde je dat? Die Piet heeft dezelfde stem als ome Rick!'

13. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Wij mochten vroeger wel elke dag onze schoen zetten, maar er lag niet elke dag iets in. En dan werd ook verteld dat zwarte piet bij zoveel kindjes langs moet dat hij dus niet elke dag bij ons langs kon komen en dat er daarom niets in zat.

14. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    ja in de schoen kan ook een beetje pepernoten zitten. of van ie choco kikkers.
    en ja vind pyama's en sokken erg goed kunnen.. hier liever veel hele kleine en praktische cadeau's dan van die hele grote. ik weet van mijzelf dat ik dat ook heel erg leuk vond.
    ook gewoon 1 chocoladeletter in de zak.

15. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Ik heb dan wel geen kindjes, maar een van mijn client een jonge man
    van 45 jaar (syndroom van down) is helemaal in de ban van sinterklaas.. Hij zet dagelijks zijn schoen, schrijft hele lange brieven en is over gelukkig als er iets in zijn schoen zit (zelfs zakjes zout haha).. We spreken altijd een avond af dat de andere clienten voor rommelpieten mogen spelen en verder krijgt hij zo'n 3x iets lekkers in zijn schoen..

Kennen jullie meer mensen (met verstandelijke beperking) die op oudere leeftijd nog zo vast geloven en hoe gaan jullie daarmee om..?

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik heb zwemles gegeven aan mensen met een verstandelijke of lichamelijk handicap (zaten ook mensen met down syndroom tussen) nou en dan kwam Sinter klaas langs. en zelfs hun waren helemaal hyper en gingen dan ook hart zingen en wouden bij de sint komen.

Maar ja bij mensen met down kan dit soms best klopen omdat hun geschate leeftijd (geteste leeftijd dus ) heel wat langer kan liggen dan hun echte leeftijd

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zal ook wel per kindje verschillen. Eva wordt over een paar maandjes 2 en zal het wel 'begrijpen'. Zeker na een paar keer haar schoen zetten. Maar het écht begrijpen, ik denk dat ze het vooral vreemd vindt als we het erover hebben dat er een meneer door de schoorsteen komt ;). Maar zeker na een paar keer vertellen pakt ze alles heel goed op.

18. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik vind 7 nog best jong voor een kind om niet meer te geloven, de meeste kinderen geloven op die leeftijd nog wel hoor, het besef komt wel rond 8 jaar. Mijn kinderen gelooften zo rond hun 8ste niet meer en eigenlijk gold dat wel een beetje voor de hele klas.
    Een vriendin van me heeft een zoon van 9 die echt bij de tijd is maar toch nog gelooft.
    Ik geloof ook niet dat ze echt getraumatiseerd waren toen ze erachter kwamen dat hij niet bestond. Wel ben ik het altijd blijven vieren alleen de laatste paar jaar was het meer kerst.
    Ik liet ze ongeveer 3x in de week hun schoen zetten en niet op vaste dagen.
    Ze vonden de verassing heeeel leuk want het was altijd maar de vraag wanneer ze hun schoen mochten zetten en als ik dan ja zei waren ze helemaal blij :D
    Deed er chocolaatjes in of gewoon een klein kadootje.
    Ik heb zelf bewust niet iedere dag de schoen zetten gedaan want dan lijkt het me dat het zo'n niet-spannende gewoonte word, maar ik kan het mis hebben ;)

In elk geval vind ik het wel weer leuk dat Mayron nu zijn schoentje mag zetten en ook bij hem gaan er weer tekeningen en wortels in ;)
    En jah, de 2 oudsten van 16 en 12 mogen ook hun schoentje zetten :p

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn zoon zet elk jaar nog zijn schoentje hij word bijna negen toen hij 6 was heb ik hem het verhaal verteld van de sint en het een beetje uit gelegt en waarom omdat ik het wilde vertellen en niet dat hij het van een kindje of wat dan ook zou horen, tot die leeftijd zetten hij zijn schoen ongeveer drie keer pr week en ga vaak dingen die bruikbaar waren zo als idd sokken pyama,s of een klein autotje met 5 dec een wat grotere en elke keer gingen we samen voor de kachel zingen en de sint en piet bedanken voor wat ze nu weer eens zouden geven en wat zo leuk, Wilde het eigenlijk dit jaar voor het laatst gaan doen maar ben on verwachts zwanger en mag er nog zeker een jaar of negen aan mee doen;);) heerlijk weer. Maar gaat het wel wat splitsen voor de jongste met de sint en me zoon wat meer met de kerst die is op een leeftijd dat hij het gaat begrijpen en vind nu al leuk hoe hij straks met zijn zusje voor de kachel zal zitten en mij aan kijkt van mam ik weet het al he???

Groetjes Patricia

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Wij doen er nog niet aan mee dit jaar :) maar mijn ouders deden het altijd zo:

schoentje zetten met wortel en suikerklontje enzo... maar zat eigenlijk nooit wat in.. tjah, sinterklaas moet heel de wereld rond dus kan niet meteen iedere dag bij ons komen he (wij mochten schoen een week op voorhand zetten ofzo) wortel en suikerklontje zaten er altijd nog in,,, ja jammer dan zal sinterklaas vannacht bij andere kindjes zijn geweest of hij was misschien nog wat aan het rusten ofzo... dag voor sinterklaas was wortel weg enzo en lagen er wat chocolade letters enzo. en dan de grote dag he, sochtends opstaan en heeeeeel de woonkamer lag vol met speelgoed. tjah je moet redelijk blijven. hoe kan sinterklaas aan al die kindjes over de heeeeele wereld cadeautjes geven als hij iedere avond jou schoentje leeg komt eten??

Deel Deze Pagina