Straks voor de tweede keer BV geven, onzeker/paar vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mambo87, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mambo87

mambo87 Lid

5 jan 2009
    45
    0
    0
    verpleegkundige
    katwijk
    Hallo,

Over een paar maandjes hoop ik voor de tweede keer BV te gaan geven. Ik heb hier een paar vragen over (ben benieuwd naar uw mening).

Eerst mijn verhaal:
    Ik heb bij mijn 1e kindje (anna) 6 maanden BV gegeven. De start vond ik zeer moeilijk. De bevalling was vooral voor mijn dochter zwaar, is uiteindelijk met vacuum geboren, flinke hersenschudding, klein kindje. Mocht de eerste dagen niet aan de borst en zo mijn mogelijk uit de wieg, huilde ook heel veel. Wel een paar keer aangelegd maar hapte niet (heb zelf ook best vlakke tepels) dus eerst dagen gekolfd en fingerfeeding en na 3/4 dagen aan de borst maar met tepelhoedje (iom lactatiekundige) want zonder dronk ze niet. En eigenlijk ging dit heel goed, in het begin wel na gekolfd maar ze dronk goed leeg met tepelhoedje. Nog een paar pogingen gedaan om er vanaf te komen zijn niet gelukt.

Straks bij het 2e kindje sta ik er weer helemaal achter om BV te gaan geven. Alleen heb ik sterk de neiging om wel weer met tepelhoedje te gaan voeden alhoewel ik snap dat dat niet de voorkeur heeft. Maar omdat Anna pas na een paar dagen aan de borst ging heb ik het idee dat de productie nooit goed op gang gekomen is. Ik had naar mijn idee nooit echt heel veel voeding, en met kolven kolfde ik ook nooit genoeg voor 1 voeding. Daarom heb ik nu zoiets ik heb liever dat het gelijk goed gaat met tepelhoedje en de productie goed op gang komt dat dat ik weer dagen aan het tobben ben.

Nou het is een heel verhaal, en ik snap wel dat het niet de voorkeur heeft om met tepelhoedje te beginnen. Maar ik ben zo bang dat als we eerst gewoon zonder proberen de productie niet goed op gang komt en het weer zoveel stress op levert zowel als bij baby en bij mij.

Hebt u nog tips voor mij?

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Ik zie in jouw verhaal over de geboorte van Anna een aantal factoren die de borstvoeding negatief beinvloed hebben, zoals de vacuum verlossing, het niet aan de borst mogen drinken en het tepelhoedje.

Weet je, elke bevalling is anders, elk kind is anders. Begin gewoon met een schone lei. Deze bevalling gaat vast makkelijker en dan gaat je baby de 1e dagen gewoon goed aan de borst. Ga daar van uit. Als het anders loopt kun je altijd nog op plan B over gaan. Maar ga in 1e instantie uit van het positieve. Kies anders voor een kraamzorgorganisatie die ook een LK in dienst hebben.

Deel Deze Pagina