borstvoeding geven na borstverkleining

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door rebecca1983, 26 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebecca1983

rebecca1983 Nieuw lid

26 nov 2011
    2
    0
    0
    hallo,

ik ben zwanger van de 2de en zou toch graag willen proberen om borstvoeding te geven.
    me borsten lekken al een beetje en dit had ik ook bij de vorige zwangerschap... ook na de bevalling lekten me borsten het spoot er niet uit maar er kwam wel melk.
    tijdends de operatie zo 8 jaar terug is er aardig wat weg gehaald en me tepels zijn ook verplaatst.

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hallo Rebecca,

Ik lees geen vraag in je bericht, maar ik denk dat je wilt vragen of het mogelijk is om borstvoeding te geven na een borstverkleining, klopt dat?

Dat kun je pas weten als je kindje geboren is. De beste manier om er achter te komen of het kan is om het te proberen. Blijkbaar functioneren je tepels goed, want er komt nu (al) melk. Het is wel verstandig om al in de kraamtijd een lactatiekundige langs te laten komen. Je zult extra moeten investeren in het op gang komen van de borstvoeding, en dus veel (10-12 x per 24 uur) moeten aanleggen. Niet direct starten met bijvoeding, pas als de baby meer dan 7% af gaat vallen ga je starten met de bijvoeding. Baby's worden standaard geboren met een reserve en in de eerste dagen volstaat het colostrum. Pas na 3-4 dagen komt de melk in grotere volumes.

Het is verstandig om jezelf goed voor te bereiden op de borstvoeding door een cursus te volgen en en een goed boek te lezen over borstvoeding.

Deel Deze Pagina