Dag, Ik sta sinds 13 juni jl. ingeschreven bij het UWV en heb een WW-uitkering, omdat mijn contract afliep. Nu ga ik in september 'met verlof', dan vraag ik een zwangerschapsuitkering aan. Nu las ik op de site van de belastingdienst dat als je een traject naar werk volgt via het UWV je nog recht hebt op kinderopvangtoeslag. Maar een traject naar werk, valt een WW-uitkering en dus ingeschreven staan bij het UWV daar dan onder? Wat houdt dat precies in: een traject naar werk volgen via het UWV? (Ik volg een traject naar werk via UWV of de gemeente) Groet, Puck
Beste Puck, Je wilt weten wat UWV verstaat onder een traject naar werk volgen vanuit een WW-uitkering. Het ontvangen van een WW-uitkering en ingeschreven staan als werkzoekende wordt niet gezien als traject. Onder een re-integratietraject verstaat UWV alle activiteiten die het bedrijf verricht vanaf de ontvangst van de aanmelding van de klant tot en met de plaatsing van de klant in werk. Doel van het inzetten van een re-integratietraject is dus altijd plaatsing van de klant in arbeid die aansluit bij zijn/haar competenties en vaardigheden. Voor een re-integratietraject kun je bijvoorbeeld denken aan programmas die gericht zijn op het aanleren van werknemersvaardigheden en het laten opdoen van arbeidsritme op bijvoorbeeld werkervaringsplekken. Heb je moeite met het vinden van een baan en denk je daarbij hulp nodig te hebben? Ik adviseer je contact op te nemen met je adviseur werk. Dit doe je door een bericht te sturen via de werkmap. De adviseur werk kan je meer inzicht geven in deze trajecten. Actuele informatie over begeleiding bij re-integratie vind je hier. Ik wens je veel succes met solliciteren. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Graag gedaan. Mocht je in de toekomst meer vragen hebben met betrekking tot WW of zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) help ik of mijn collega je graag. Ik vond het een interessante vraag. Voor nu wens ik je een voorspoedige zwangerschap. Martijn