welke zorgverzekering vergoed ivf en medicijnen daarbij?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Evita, 5 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evita

Evita Actief lid

26 jun 2007
    137
    0
    0
    Hoi
    aangezien er een grote kans in zit dat wij ivf krijgen of iui , willen wij ons alvast voorbereiden op 2008 dat ik niet dat gedoe heb dat ik niets vergoed krijg.
    Daarom mijn vraag, bij welke zorgeverzekeraar zitten jullie en krijgen jullie alles vergoed. En welke raden jullie ten zeerste af?
    Ik heb wel op de diverse sites gekeken maar eerlijk gezegd kom ik er geen wijs uit.

2. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
  3. Evita

Evita Actief lid

26 jun 2007
    137
    0
    0
    oke thanks daar kan ik wat mee!

4. Evita

Evita Actief lid

26 jun 2007
    137
    0
    0
    ben jij er al uit?

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Toen ik wist dat ik behandelingen zou moeten ondergaan ben ik eens gaan
    kijken en informeren. Ik wist dat wij eerst IUI zouden krijgen en die zijn
    (meestal) alleen vergoed in de aanvullende verzekering.

Vanaf 1 januari 2007 is IVF en medicijnen standaard vergoed in de basis
    verzekering.

Ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea en bij hun is IUI pas vergoed
    in de extra aanvullende verzekering 4 (geloof ik)
    En IVF is dus gewoon in de basisverzekering.

6. Evita

Evita Actief lid

26 jun 2007
    137
    0
    0
    bedankt voor je antwoord ginny!
    ik heb even in je mmm dagboek gekeken, wat een leuke hond hebben jullie!

Wat een goed idee om zo`n dagboek te beginnen trouwens.

Ik hoop voor jullie dat het snel een zwangerschapsdagboek en daarna een babydagboek mag worden!

7. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Hoi Evita,

Wij hebben bij Nationale Nederlanden de basisverzekering en de Garant Top aanvullende verzekering. De Garant Top is vrij duur, maar vergoedt in principe volledig alle IVF/ICSI-behandelingen, zolang je arts zegt dat het zinvol is, dus ook een 4e, 5e en verdere poging. Ik ben zelf zeer te spreken over Nationale Nederlanden, want naast het feit dat ook pogingen na de 3e worden vergoed, worden de nota's zeer snel afgewerkt.
    Nationale Nederlanden is aangesloten (of hoe ze het ook noemen) bij ONVZ. Ik meen dat de duurste aanvullende verzekering van ONVZ ook nog ná de 3e poging vergoedt.

Ik ben naast Nationale Nederlanden tijdens mijn ICSI-behandelingen verzekerd geweest bij CZ en het Zilveren Kruis. CZ vond ik ook wel goed (stopte wel met vergoeden na de 3e poging), maar het Zilveren Kruis was voor mij een drama. Ik heb door het Zilveren Kruis verschillende aanmaningen ontvangen van mijn apotheek, omdat zij zo traag waren met betalen.

Goed dat jullie je hierop voorbereiden en heel veel succes met de evt. behandelingen!

Liefs, Barbara

P.s. alvast gefeliciteerd met jullie huwelijk!

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Even heel praktisch:
    Ik denk dat de meeste basisverzekeringen nu 3 standaard behandelingen vergoeden. Waar je op moet letten denk ik is vanaf welk moment ze weer opnieuw beginnen met tellen. Bij de FBTO is dat na een miskraam na 15 weken! Dat telt bij hun als oficiele zwangerschap. Hoe wreed ook. Ik weet niet hoe het zit met andere verzekeraars, maar het is het bekijken waard.
    heel veel succes

(ps. IUI wordt zonder limiet bij FBTO vergoed in de basisverzekering, da's dan weer een plus voor ze)

9. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Hoon me weg als dit erg dom klinkt, maar kan een verzekering weigeren je op te nemen? Ik heb het de laatste jaren niet gevolgd omdat ik bleef bij CZ, maar na een akkefietje met ze, wil ik nu weg, denk ik, naar Nationale Nederlanden, Top Garant.
    Dit is nu geloof ik de tweede keer dat ik iets positiefs over NN lees, en hun IVF vergoedingen. Uiteraard informeer ik ook bij hen voordat ik de knoop doorhak.

10. Evita

Evita Actief lid

26 jun 2007
    137
    0
    0
    die van nationale nederlanden ziet er inderdaad wel erg goed uit.
    Ik zie alleen geen ivf of iui erbij staan, waar meot ik dat zoeken dan? of waar valt dat onder?

Dankjewel! ;)

11. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Ik denk ONVZ met topfit

12. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Bij FBTO noemen ze het vruchtbaarheidsbehandelingen waarbij de bevruchting binnen of buiten het lichaam is.

Deel Deze Pagina