Niet Bv uit fles willen drinken.

Discussion in 'Borstvoeding' started by Angie85, Nov 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angie85

Angie85 Actief lid

Dec 27, 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Ik ben net gebeld door de creche, dat mijn dochtertje niet wilt drinken.
    Ze krijgt borstvoeding, maar drinkt moeilijk aan de fles.

ze heeft een tommee tipee fles en een fles met een kersespeen, welke opties heb ik nog meer om uit te proberen?

Ik maak me heeel erg veel zorgen omdat ze nu maar 45 cc heeft gedronken, en telkens maar weer in slaap valt.....

Nu ligt ze op de creche te slapen, zodra ze wakker wordt gaan zij het nogmaals proberen om haar te voeden en als dat niet lukt moet ik haar
    de borst geven.

Op dit moment werk ik nog niet, maar start volgende week donderdag. Wat nou als ze dan nog steeds niet goed drinkt, dan MOET ik naar de creche tijdens mijn werktijd....

Edit Moderator: topic verplaatst en titel aangepast!

2. Bri

Bri Niet meer actief

Hier heeft het ook even geduurd voordat kleintje het goed onder de knie had om uit een flesje te drinken (en ja, we hadden hier wel regelmatig mee geoefend vanaf ongeveer 6 weken!). Gelukkig waren de leidsters bij hem op de creche erg geduldig en hadden ze wat trucs om het toch voor elkaar te krijgen. Wat bij hem goed heeft gewerkt:
    1. niet op schoot nemen, maar in een wipstoeltje laten zitten om te drinken.
    2. slabbetje of doekje geven waar wat moedermelk in geknoeid was zodat het voor hem lekker vertrouwd rook (en voor mij nogal zurig stonk, maar dat schijnt hij lekker te vinden)
    3. ook uit een flesje 'op verzoek' voeden en niet op een of ander schema; liever een paar keer een klein beetje dan in een keer veel proberen te geven
    4. geduld, geduld, geduld - dwingen heeft geen zin, maakt het alleen maar moeilijker (als zij om 13 uur al bellen, terwijl je kleintje wel iets heeft gedronken, denk ik dat ze iets te snel willen... maar misschien is ze wel aan het huilen omdat ze die fles niet snapt en wel honger heeft, in dat geval snap ik het bellen wel).
    5. niet te snel van fles en speen wisselen, ook dat maakt het verwarrend voor je kleine.

Hij dronk in het begin dus ook heel weinig op het KDV, net genoeg om de dorst te lessen. Dat wilde hij dan 's avonds en 's nachts inhalen (eerste twee weken heb ik dus heel beroerde nachten gehad, iedere 2-3 uur wakker). Gelukkig heeft deze fase niet heel lang geduurd, na ongeveer twee weken had hij het goed onder de knie. Het drinken uit een flesje is gewoon best moeilijk, als je de tepel gewend bent. Maar het is voor de meeste kindjes wel te leren! (en anders kunnen ze proberen om het met een lepel of uit een beker te geven, maar dat is voor de leidsters wel moeilijker, en ik geloof dat niet alle KDV's hier even flexibel mee omgaan).

Succes!

3. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    hi
    handig die tips :)
    Hier ook een klein meisje wat moeilijk uit de fles drinkt. Steeds oefenen we wel, maar het blijft moeizaam gaan. Het duurt zo lang voordat ze de hele fles leeg heeft. Puffff. Maar idd geduld, geduld geduld....

4. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Hoi,

Mijn moppie doet het nog zotter.
    Na 2,5 maand probleemloos van de fles te hebben gedronken, besloot mevrouw afgelopen woensdag niet meer van de fles te willen drinken.

hier wat tips http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=120722

oja, en ik moet ook nog steeds geduldig zijn want ze wil nog steeds niet, en waarom....? Geen flauw idee!

5. Bri

Bri Niet meer actief

JinxieWeasel, dat hadden wij dus ook.... We zijn vanaf 5-6 weken gaan oefenen met flesjes, ging prima. Om de dag een fles, geen probleem. Tot hij het op een avond ineens weigerde (en de avond ervoor had hij nog anderhalve fles leeggeklokt). Daarna met veel geduld opnieuw aanleren. Het schijnt vaker voor te komen, maar lastig is het wel.
    Hier is het allemaal goed gekomen.

6. Angie85

Angie85 Actief lid

Dec 27, 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Bedankt voor de tips dames!

A heeft uiteindelijk toch nog 100 cc gedronken met de kersenspeen... pfieuw tis een begin!

Vanavond gaan we het nogmaals proberen met de fles.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    100cc is toch hardstikke netjes! Das prima!
    Succes vanavond, hoop dat ze weer lekker wat drinkt!

8. Angie85

Angie85 Actief lid

Dec 27, 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Rond 02.30 uur vannacht werd ze weer wakker en heeft haar papa de fles gegeven met 110 cc bv en dat dronk ze ook weer gewoon op!

Hopelijk gaat het vandaag ook goed op de creche!

9. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    meid ik had het zelfde....andere zeiden dat ik het wel kon vergeten...maar doorzetten is het sleutelwoord... ;) Ze doet het vast wel een keer....de mijne de het de 2de week op het kdv wel...kleine beetjes en het wordt steeds meer.

Eerst 60cc.... per keer nu 2x een voeding de eerste een kleine 100cc en tweede vaak 150 cc...en ze haalt het sávond weer in en evengoed s'nachts doorslapen. oefenen oefenen en oefenen..ook papa in het weekend enzo...

Mijn meisje was wel blij met de platte speen...de dental speen..dat werkte beter dan de gewoone "tepel" speen. mischien een idee (wil ook niet dat je straks een kast vol heb met verschillende flessen)

Share This Page