Laag hemoglobine

Discussion in 'Zwangerschap' started by SL80, Jan 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SL80

SL80 Lid

Jul 10, 2016
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Momenteel ben ik 32 weken zwanger. De 1e keer prikken, dat was in augustus was mijn hb 6.9. Daarna geen testen gehad tot vandaag, hb stond op 6.1, volgens vk dus veel te laag. Zij vond het heel vreemd waarom er in augustus geen actie werd genomen aangezien ik maanden lang rond heb gelopen met een laag hb. Nu moet ik bloed prikken om te kijken waar het precies vandaan komt. Waarschijnlijk groeit de baby ook niet volgens de curve en krijg ik waarschijnlijk een groeiecho.

Herkent iemand dit?
    Iemand een idee wat de risico's zijn van een te laag HB want ik lees op internet over vroeggeboorte, doodgeboren baby door te weinig zuurstof ect ect

2. Loreley

Loreley Actief lid

Nov 5, 2013
    423
    2
    18
    Ik heb er niet heel veel verstand van, maar volgens mij is het niet extreem laag als het normaal 7,5 of hoger moet zijn. Al worden er met dit soort waardes soms verschillende richtlijnen aangehouden. Bij onze vk is de grens bijvoorbeeld 7,5 maar ik zie net een website waarop 6,8 wordt aangehouden. Volgens die website zou je dan geen tekort hebben. Feit blijft wel dat je waardes zijn gedaald.
    Heb je nu iets van medicijnen gekregen? En heb je klachten?

3. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

Nov 17, 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Wilde net een topic plaatsen. Bij mij vorige week de hb waarde bekeken en zit op 6.7
    Ook te laag. Ik heb over 2 weken een groei echo naar dat is met andere reden. Bij de 20 weken echo zat de kleine met de groei boven het gemiddelde. ( net als het vorige kindje )
    Slik al die tijd al gravitamon en nu ook floradix tabletten. Maar toch ben ik zwak en slap. Helemaal buiten adem als ik de trap op ben gelopen. Alles kost me hoop moeite...
    Ik weet ook ff ni zo goed meer wat ik moet doen....
    Heb het idee dat ik van de floradix veel ontlasting heb. Ga nu ineens 2x per dag en is best veel. Dan denk ik tja.... zo neem ik toch ook niks op?
    Ik hoop dat er iemand is met ervaring en tips

4. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,824
    18,545
    113
    Female
    Ik denk niet dat het direct zo'n groot gevaar is voor de baby, tenzij het extreem laag is misschien. Mijn verloskundige zei dat het vooral voor het herstel na de bevalling belangrijk is dat je hb wat hoger is, aangezien je ook bloed verliest. Herstel kan dan langer duren..
    Bij mij was m'n hb 6.5.. ik moest toen floradix gaan gebruiken.. paar weken later was het gezakt naar 6.0..
    Ik moest ook bloedprikken, omdat er dan rechtstreeks vanuit je ader bloed wordt geprikt en dat is betrouwbaarder dan zo'n prikje in je vinger. M'n hb was toen 6.7.. dus moest niet extra aan de staaltabletten, maar wel doorgaan met de floradix.

Share This Page