k zoek herkenning, misschien dat anderen dit ook hebben meegemaakt. Binnenkort (half juni) loop mijn zwangerschapsverlof af en dat betekent dat ik dan van 28u naar 36u ga werken. Ik werk op kantoor. Ben moeder van een zoontje van 2 jaar. Onze wens is wel een tweede kindje te mogen krijgen. Nu is nog niet het geval mogen zijn. Mijn man heeft nog geen vast contract, eind dit jaar is de intentie die wel te krijgen. Tot die tijd hebben we samen besproken dat ik weer 36 uur ga werken tot het eind van het jaar. Ook vanwege mijn werk is er een reorganisatie aan de gang en dat betekent dat het niet slim is mijn contract te verlagen. Er is nog geen zekerheid dat mijn man een vaste baan heeft. Wie heeft hetzelfde meegemaakt? Ik zie er wel steeds erger tegenop om weer 36 uur te gaan werken, ik zie mijn zoontje dan minder vaak. Ook krijg ik vragen van collega's of ik straks weer 36 uur ga werken. Ik ga ook niet aan hun neus hangen dat we eigenlijk al zwanger willen zijn, want kijk het zo mooier zijn geweest als we al wel zwanger zouden mogen zijn, dan zou het betekenen dat die 36u maar voor een paar maanden zou zijn want dan zou ik einde dit jaar al met zwangerschapverlof gaan. En dus 36u zou krijgen uitbetaald tijdens mijn zwangerschapsverlof. Dat is ook een achterliggende gedachte erbij. Ons kindje gaat nu 2 dagen naar opa en oma en 1 dag opvang en soms nog een dag extra naar opa en oma ligt eraan hoe de dienst van mijn man valt. als ik weer naar 36u ga zou er minstens 1 dag extra opvang bij komen. Want mijn man werk onregelmatig dus kan ook geen vast dag doordeweeks thuis zijn. Poeh, misschien moet ik het maar zien dat het tijdelijk is... Maar ik vind het niks om weer terug te gaan naar fulltime. Heeft iemand dit ook meegemaakt in het kader van je ZV. Alvast bedankt.
De switch heb ik niet meegemaakt, maar ik werk gewoon voltijds, net als de papa van mijn dochter. Ik heb er geen problemen mee. Ik heb gewoon gezorgd voor verschillende lieve opvoeders voor mijn dochter, verschillende plekken waar ze gekend en geliefd is en nieuwe dingen leert. Waarom heb je er moeite mee? Omdat je het echt veel vindt, of omdat minder werken als vrouw zo hoort in Nederland?
Ik snap je dilemma! Ik mag mezelf wel gelukkig prijzen met een 2e zwangerschap (verlof start eind volgende week) en mijn ouderschapsverlof zou in augustus afgelopen zijn... nu is het gelukkig pas eind dit jaar en zou ik daarna voor dit kindje weer ouderschapsverlof op mogen nemen... alleen twijfel ik nog steeds of ik dat wel wil... Mijn contract is 32 uur, maar ik werk er 24 en vind dit heerlijk! Alleen kwa salaris zou het wel lekker zijn om weer 32 uur te gaan werken... net even een beetje meer geld om weer wat op de spaarrekening te kunnen zetten! Alleen moeten de kids dan straks 3 dagen naar kdv ipv 2 en dat vind ik eigenlijk wel veel en wil ik liever ook niet... Dus ik twijel ook nog even door hier!
Ik heb meer moeite mee weer zoveel te werken, ben nu zo gewend 28 uur te werken. Bah, maar wel lekker inderdaad als we het salaris nog even blijven houden dan kunnen we dat ook gaan sparen.
Bulagirl, oke dus jij twijfelt of je gewoon 32 blijft werken, zelf na de geboorte van de tweede en geen OV wilt opnemen. Ja lastig he, salaris is lekker dat begrijp ik goed. Alvast een fijn verlof toegewenst straks!
Ja klopt kleine berg... Werk nu idd 24 uur door ov en vind het heerlijk!! Zou het liefste ook die uren blijven werken, maar t salaris van 32uur zou wel weer fijn zijn dus daarom twijfel ik nog! Dank je wel en succes met je keuze!