Hallo, Dit word waarschijnlijk een heel verhaal, maar weet het echt even niet meer. Ik ben nu ruim 6 weken zwanger, ik heb al vanaf 3 weken hele pijnlijke borsten en vanaf de 4e week misselijk, duizelig, doodmoe en ontzettend chagrijnig. Nu komt het volgende: Ik zit in mijn fase A uitzendcontract en ging ervanuit deze week te horen of ik een fase B of een half jaar contract vanuit het bedrijf krijgt. Helaas, ik heb pas 68 weken gewerkt en krijg het nu in december te horen zegt de manager, het vreemde is nu dat mijn manager tegen mijn teamleidster (voor mijn gesprek) had gezegd dat ik een fase B krijg. Nu is er een collega die weet dat ik zwanger ben en die heeft voor mij een gesprek gehad en hij heeft een half jaar gekregen. Ik heb een vermoeden dat hij mij een mes in de rug heeft gestoken. Daarboven op komt dat ik in een klein team werk van 5 mensen en de sfeer alles behalve goed is! Ik raak daar heel erg gestresst van en word daardoor soms ook echt boos op mijn collega's. Ik weet nu gewoon niet wat ik moet doen, ik ben totaal niet meer gemotiveerd om voor dit bedrijf te werken (terwijl ik dit wel altijd was) en voel me ook nog eens doodmoe dat mijn hele thuissituatie eronder lijdt. Maar ik weet niet als ik me ziekmeld of dit met de zwangerschap te maken heeft? Ik heb ook nog gedacht om ander werk te gaan zoeken omdat ik vrij zeker ben dat ik geen contract krijg en ik bang ben dat ze me willen houden tot na de kerst en dat het daarna exit is. Het is zo'n rot situatie!
Vervelend! Uit je hele verhaal blijkt dat je meer last hebt van de werksituatie, en nog niet eens zozeer alleen van je zwangerschap. Oftewel, als de sfeer goed was en dit niet was gebeurd had je je waarschijnlijk niet ziekgemeld, ondanks dat je de klachten wel hebt. Dat betekent dat je je niet moet ziekmelden maar naar een oplossing voor de werksituatie moet zoeken, of een andere baan zoeken. Je klachten zijn vervelend, maar horen er wel bij als je zwanger bent. Je kunt dan wel met je werk bespreken of je het iets rustiger aan kan doen. Sterkte!!!
Nare situatie, maar even in het kort gezegd kan je je niet ziekmelden op basis van misselijk/duizelig/moe en zere borsten. Het hoort totaal bij de termijn, voor de misselijkheid kan je met jouw huisarts bellen en om een tabletje vragen (werkt super, zonder hangt ik boven de toilet elke dag en nu niet meer). Duizelig zal waarschijnlijk samen hangen met het slechte eten vanwege de misselijkheid en met de vermoeidheid. Op tijd naar bed, véél slapen én een middagdutje zodra je van het werk thuis komt. Dat is eigenlijk het enige wat je er aan kunt doen. Met meer rust ga je je ook weer beter voelen en hopelijk heb je dan meer kracht om jouw werksituatie goed aan te kunnen. Thuis moeten ze maar even begrip opbrengen voor jouw vermoeidheid en een beetje in het huishouden ondersteunen.
Wat een kut situatie zeg! Ik zou zeggen hou nog even vol! Laat je van je beste kant zien! Ook al weten ze je dat je zwanger ben! Zolang jij niks zegt weten ze nog niks! Ze kunnen zo veel zeggen onderling! Ik hoop voor je dat je toch dat contract krijgt! Je hoeft pas 3 maanden voor je verlof aan te geven dat je zwanger ben! Dus zit je tijd zo lang mogelijk uit! En laat je niet kennen! Laat ze een poepie ruiken!