Zwanger of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lisa112, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa112

Lisa112 Lid

30 jun 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Lisa112, 3 jul 2014
    Laatst bewerkt: 3 jul 2014
    Alvast sorry voor het lange verhaal ;).
    Ik ben namelijk een beetje in de war en heb nu eigenlijk geen idee of ik zwanger ben of niet.
    Op m'n 13e ben ik voor het eerst ongesteld geworden, en op m'n 17e ging ik aan de pil toen ik mijn eerste (en huidige) vriend leerde kennen. Nog nooit problemen gehad met mijn cyclus, dat was vaak zelfs op de 28 dagen precies en dat zonder pil.

September 2012 ben ik gestopt met de pil, niet omdat we een kinderwens hadden, maar omdat ik al een tijd lang constant doorbraakbloedingen had en daar helemaal gek van werd. Pas een klein jaar na het stoppen werd ik voor het eerst weer ongesteld. Daarna was het onregelmatig (6 weken, 8 weken, 4 weken) en toen bleef het 3 maanden weg. Ik ben toen naar de dokter gegaan (april jaar) en daar bleek dat mijn LH waarde zodanig laag was dat ik geen eisprong zou kunnen krijgen. Niets ernstigs, en we konden terug komen zodra we een definitieve kinderwens hadden.
    Vlak na dat bezoek werd ik weer ongesteld, en 47 dagen later weer.

Nu zijn we in juni 3 weken op vakantie geweest, en daarvoor eigenlijk besloten dat we toch graag kinderen wilden. Na de vakantie zouden we dan gaan kijken naar evt. ovulatietesten, of we naar het ziekenhuis zouden gaan etc. In de vakantie toen verder geen condoom gebruikt.

Vrijdag 27 juni had ik een rare steek in m'n linkerzij. Pijnlijk, maar minder heftig dan een normale steek in je zij, maar het ebde wel langzamer weg. Nu werd ik zaterdag 28 juni s' avonds 'ongesteld', 3 weken en 4 dagen later dan de laatste keer.
    Ondanks dat ik de laatste tijd niet regelmatig was heb ik wel een vast 'menstruatiepatroon'. Max. een halve dag weinig, vervolgens 1,5 tot 2 dagen heel veel en dan loopt het alweer heel snel af (bruinige afscheiding). Met een alleen beetje last van m'n onderrug.

Maar nu heb ik t/m dinsdagavond genoeg gehad aan een inlegkruisje, vaak alleen maar roze tot helderrood bloed bij het vegen en soms bij het plassen, toen werd het dinsdag dus even wat erger, maar nog steeds had een inlegkruisje net genoeg geweest. Gisteren had ik soms helderrood bloed, en dan weer roze. Nu lijkt het echt bijna over te zijn, met alleen af en toe wat roze bij het vegen. En ik laat niets meer achter op het inlegkruisje.

Nu heb ik al twee gevoelige zwangerschapstesten gedaan van de kruidvat (de laatste vanmorgen) maar negatief.
    De afgelopen dagen heb ik wel een vaag gevoel van misselijkheid gehad dat soms ietsje erger werd, en toen weer wegebde, weer terug etc. Ook moest ik vooral zondag en maandag vaak naar de wc en moest ook veel plassen, ondanks dat ik niet veel gedronken had.

En gisteravond was ik mijn vriend welterusten aan het wensen, en toen dacht ik dat ik een bloedneus had of iets dergelijks. Want ik kreeg zo'n rare metaalsmaak in m'n mond en het leek ook alsof ik het rook. Het verdween ook weer met een minuut, maar het was erg raar.

De testen zeggen dus dat ik niet zwanger ben, maar ik ben echt verward op dit moment. :(
    Omdat m'n cyclus zo onregelmatig is heb ik ook geen idee wanneer m'n eisprong is geweest (die heb ik nooit gevoeld ook).
    Heeft er iemand enig idee na dit lange verhaal of ik zwanger zou kunnen zijn? Ik lees graag jullie ideeën en ervaringen.

2. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Kan zijn dat dat een innestelingsbloeding was. Zou zondag pas weer testen en anders volgende week! Ben benieuwd!

3. Lisa112

Lisa112 Lid

30 jun 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop inderdaad dat het een innestelingsbloeding is geweest. Maar had ik dan al niet positief moeten testen, omdat ze zeggen dat dat na 3 dagen vaak zo is. Of gaan die dagen pas in als het bloeden is gestopt?

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Een week na de eisprong kan er een innestelingsbloeding zijn. Pas een week daarna kan je testen. Wacht die dagen af en test dan opnieuw.

Symptomen zeggen niets; Hormonen kunnen dat op elk punt in je cyclus veroorzaken. Vrouwen die graag zwanger willen worden, hebben ook ineens heel vaak symptomen zonder dat het raak is. Te graag willen speelt dan mee (ken het).

Oh nog iets; je zegt;

Na de vakantie zouden we dan gaan kijken naar evt. ovulatietesten, of we naar het ziekenhuis zouden gaan etc.

Naar het ziekenhuis gaan is helaas niet iets dat je zomaar doet/beslist; als je ene jaar aan het proberen bent zonder resultaat, kan je van de huisarts een verwijzing krijgen voor het ziekenhuis.

Succes iig!

5. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Dat vraag ik mij af.... Je bent al heeeel lang vrij onregelmatig ongesteld, dan zal een huisarts je toch sneller naar een gyn sturen ivm bijv PCOS? Ontpillen is het niet....

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Mogelijk... maar dan nog zijn er een hoop die het nog een tijdje laten begaan.

7. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Er staat ook in het verhaal dat ze een laag LH gehalte had en miss geen eisprong kon hebben, ze moest daarvoor terugkomen bij een kinderwens.. Miss dat ze hierdoor sneller hulp kan krijgen? Al heb ik er geen verstand van of dat iets is om doorgestuurd te worden hoor!

8. lijntje00

lijntje00 Actief lid

3 jul 2014
    331
    0
    0
    Vreemde menstruatie heel herkenbaar. Zit ik nu ook in. Ik ga morgen opnieuw testen. Misschien dus nog een optie om na 48 uur een nieuwe test te doen?

9. Lisa112

Lisa112 Lid

30 jun 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt iedereen alvast voor de reacties. Het wordt dan nog maar even afwachten inderdaad. Zondag in ieder geval weer een testje wagen.

Die opmerking over het ziekenhuis; daar zouden we inderdaad heen gaan als we zelf met ovulatietesten geen eisprong hadden kunnen vinden. Ik hoop dat we dan snel geholpen zouden worden, aangezien m'n LH waarde inderdaad de laatste keer zodanig laag was dat ik geen eisprong zou kunnen hebben, en omdat ze zeiden dat we bij een kinderwens terug mochten komen. (Maar misschien dat ze bedoelden als we het zelf inderdaad een jaar hadden geprobeerd, ik heb daar verder geen ervaring mee.)

Maar goed, of ik nu zwanger ben of niet. Ik hoop eigenlijk dat ik nu wel een eisprong kan hebben en dat het onderzoek een momentopname was. Het is dan nu wel onregelmatig en aan de lange kant. (pakweg variërend van ruim 4 tot ruim 6 weken) Maar voordat ik aan de pil ging was het altijd ongeveer 28 dagen. En zonder noemenswaardige klachten, alleen bijna altijd wat rugpijn en vermoeidheid. En nu hetzelfde, alleen dan een stuk onregelmatiger.

Ook waren al mijn andere waarden volgens het onderzoek in april goed, en vlak nadat ik stopte met de pil heb ik een buikecho gehad in het ziekenhuis omdat ze vermoedden dat ik galstenen had (bleek ook zo te zijn). En toen hebben ze ook m'n eierstokken etc. bekeken en dat zag er allemaal prima uit. Dus ik ga er ook vanuit dat ik geen PCOS heb.

En ik heb er inderdaad ook aan gedacht dat ik mezelf een beetje gek aan het maken was, dat je alles voor symptomen aanziet. Alleen die metaalsmaak die ik gisteren had, ik wist echt niet van tevoren dat dit ook een symptoom kan zijn. Dat heb ik pas vandaag gegoogeld, dus dat is dan wel frappant.

Ik hoop in ieder geval dat het eerdaags positief nieuws is, dat zou echt een enorme meevaller zijn. Het afgelopen jaar was al vrij heftig met allerlei gezondheidsproblemen in de familie, als dit onderdeel bij ons nou zonder al teveel problemen lukt dan hebben we ook weer een keer geluk ;).

En ook veel succes lijntje00!! Hopelijk is het goed nieuws. :)

10. Lisa112

Lisa112 Lid

30 jun 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu toch ook weer iets vreemds, ik worstel al mijn hele leven met mijn gewicht. Op mijn zwaarst was ik zo'n 86 kg en ben uiteindelijk afgevallen naar ongeveer 60 kg (hier heb ik ruim 1,5 jaar over gedaan, vooral door gezond te eten) en dit is toen langzamerhand weer naar 64 kg gegaan wat ik al enkele maanden weeg.
    Nu woog ik een paar dagen na de vakantie 65 kg, en een week later (afgelopen maandag) 64,2. Vanaf afgelopen zondag ongeveer is mijn hongergevoel steeds toegenomen. Dan eet je wat en 1,5 uur later hoor je je buik gewoon rommelen alsof je helemaal leeg bent. Ik heb daarom zelfs ietsje meer dan normaal gegeten.

Nu sta ik vanmorgen op de weegschaal en ben ik gewoon 2,5 kg lichter!! :$ In 5 dagen tijd zonder dieet helemaal niks. Alleen de normale dingen gedaan.
    En het is ook echt voornamelijk vet wat eraf is gegaan en geen vocht (ik heb namelijk zo'n weegschaal die dat allemaal meet).

Ik ben in ieder geval wel zwaar verbaasd hierover. Kwaad kan het denk ik niet overigens, want ik heb nu nog een BMI van 25,5. Dus nog genoeg reserve ;).

Iemand ideeën/ervaringen hierover?

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Een te hoog gewicht en een te laag gewicht maar ook grote schommelingen in het gewicht zorgen voor schommelingen in je hormoonspiegel. Dit kan een normale cyclus in de weg staan!

Probeer gezond te eten en op gewicht te blijven.

12. Jen1989

Jen1989 Lid

4 jul 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff vraag heb test gedaan van kruidvat vroege. En die gaf een zeer licht streepje aan. Toen een test gedaan van action. En die gaf negatief aan. wat nu wel of niet? Wat denken jullie? Alvast bedankt

13. Lisa112

Lisa112 Lid

30 jun 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    #13 Lisa112, 11 jul 2014
    Laatst bewerkt: 11 jul 2014
    Het is nog te vroeg om de vlag uit te hangen, want als dit daadwerkelijk een positieve lijn is dan is het geen BFP maar eerder een MFP (Minicule Fat Positive).

Dus vandaar maar even een foto ;).
    IMG_2693.jpg
    (Die ik helaas niet groter krijg trouwens.)

De bovenste is van dinsdag, en die daaronder van vanmorgen. Op de bovenste is niets te zien (behalve een krasje omdat ik mijn vriend wou laten zien waar het lijntje zou moeten komen).
    Maar op die van vandaag zie ik een heeeeeeel vaag lijntje.

En aangezien er een aantal symptomen minder zijn geworden en er weer een aantal bij zijn gekomen hoop ik toch echt, dat het echt is.

Zondag sowieso even opnieuw testen, hopelijk dan een iets duidelijker resultaat.

Overigens ben ik eergisteren naar de huisarts geweest en heb bloed laten afnemen (waarvan de uitslag pas maandag bekend is...).
    Ik had ook het verhaal van mijn moeder verteld, die ging op haar 17e naar de huisarts omdat ze last van haar buik had, en eenmaal daar bleek ze al ruim 5 maanden zwanger te zijn van m'n broer!! Terwijl ze geen symptomen had, en ook nog eens elke maand 'ongesteld' was geworden.
    Dat kon volgens de huisarts blijkbaar voorkomen bij vrouwen die weinig HCG aanmaken, dus dat zou bij mij ook het geval kunnen zijn.
    Laten we daar maar op hopen dan ;).

14. Lisa112

Lisa112 Lid

30 jun 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend, as. zaterdag een afspraak bij de verloskundige voor een echo.
    Hopelijk dan eindelijk een beetje zekerheid.

Eigenlijk wilde ik nog een bloedtest laten doen, maar de huisarts zei dat ik het eerst nog een week of 2 zou moeten afwachten. En daar heb ik na 3 weken testen eigenlijk geen zin meer in... ;)

Ik heb al sinds 11 juli hele lichte streepjes op de vroege sensitesten. En gisteren had ik voor het eerste een haast onzichtbaar streepje op een Kruidvat 2v5 test. (In het goede licht houden, en dan zie je een heel vaag streepje)
    Ik weet zeker dat het geen indrooglijntje is of iets dergelijks. Want ik heb een keer zo'n sensitest gedaan met de urine van mijn vriend, en deze bleef echt 100% wit. En de Kruidvat test heb ik ook eerder gedaan en toen zag ik echt geen lijntje.

Vanmorgen weer een sensitest gedaan, maar deze leek nog lichter dan die van de Kruidvat van gisteren. Heel verwarrend dus allemaal...

Ondertussen heb ik verder niet veel symptomen.
    Af en toe een vaag gevoel van misselijkheid, vanmorgen ook weer. En ik droom nu bijna elke nacht en onthoud deze ook beter.
    Verder is mijn hartslag en temperatuur wel duidelijk toegenomen. Ik ben namelijk nu een week, van een voor mijn doen, heftige verkoudheid af. Toen ben ik m'n temperatuur en hartslag gaan bijhouden
    omdat ik had gelezen dat koorts slechts was voor de baby, maar ook omdat ik erachter kwam dat je temperatuur en hartslag meestal hoger is als je zwanger bent.
    Mijn temperatuur schommelt tussen de 37,1 en 37,6 en mijn hartslag is s'ochtends tussen de 70/80 en de rest van de dag tussen de 70 en de 90, met af en toe uitschieters.

Normaal gesproken heb ik een temperatuur van zo'n 36,8/36,9. En ik heb ook een rustige hartslag. 1,5 jaar geleden ben ik bijv. voor het eerst in m'n leven geopereerd (galblaasoperatie), en de zuster was zeer verbaasd dat ik zo rustig was vlak voor de operatie. Ik had namelijk een hartslag van 64 en een doodnormale bloeddruk.

Ik hoop dus nog steeds op een goede uitslag, maar ik maak me wel zorgen over het feit dat de streepjes helemaal niet donkerder worden.

Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar as. zaterdag...

15. Lisa112

Lisa112 Lid

30 jun 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen zaterdag de echo gehad, de dag ervoor had ik al een beetje last van bloeden maar niet zoveel. Hetzelfde gold voor die zaterdag, dus ik was al behoorlijk gespannen die dag.
    Maar er was dus helemaal niets te zien, mijn baarmoeder was helemaal leeg.

Gisteren en vandaag is het bloeden alleen maar heftiger geworden. Veel stolsels en af en toe wat krampen.
    Volgens de verloskundige is het waarschijnlijk een vroege miskraam, en daar ziet het inderdaad wel naar uit.

Ik weet dat het heel veel vrouwen overkomt en dat het nog vroeg was (hoewel ik nog steeds niet zeker weet of ik nou 7,5 of 3,5 week was). Maar ik voel me wel behoorlijk rot nu, ik had er zo op gehoopt om wat te zien op de echo, en dan eindigt het op deze manier.
    M'n hartslag daalde ongeveer een dag voor het bloeden naar een vrijwel normaal ritme, en ik merkte toen ook dat mijn borsten minder gevoelig werden. Dus ik had er al een vermoeden van dat het niet goed zat, ook aangezien m'n testen zo licht bleven.
    Maar dat maakt het niet minder rot... Ik ben in ieder geval blij dat ik m'n verhaal een beetje kwijt kan.

16. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    He wat rot voor je... Kan me voorstellen dat je baalt. Je was hoogstwaarschijnlijk net voor de 4 weken, want anders waren je testen echt veel te licht.... Hopelijk snel een positieve test in handen en een plakkertje!

Deel Deze Pagina