Ik weet niet waar ik de vraag het beste kan neerzetten (hier of bij 'baby en dreumes').... Ons meisje (bijna 4 wkn oud) krijgt bv en poept sinds een week 'weinig', zo 1x in de 1 à 3 dgn. Het is nu al 3,5 dgn geleden dat ze heeft gepoept. Ik heb vorige week al een lactatiekundige langs gehad en ze krijgt niet te weinig melk binnen (plasluiers zijn goed en ze was goed gegroeid). Wel heeft ze daardoor veel last van krampjes , heel sneu. Infacol helpt niet, sab simplex lijkt wel iets te helpen. Maar kunnen we nog meer doen om het haar darmen 'makkelijker' te maken??
Vaak aanleggen en borstcompressie toepassen, zodat ze lekker vette melk krijgt. Verder vooral niet van die middeltjes geven die helpen geen niet en kosten alleen maar geld. En je er niet druk over maken, op deze leedtijd kunnen ze soms maar eens in de tien dagen of zo poepen, en dat betekent niet dat ze verstopt zitten, maar dat jouw melkproductie zo goed is ingesteld op de vraag van je kind dat het vrijwel helemaal wordt opgenomen.
Het is niet heel erg dat bv baby's wat minder poepen dan gaan ze juist efficient om met hun voeding. Mijn dochter poepte ook nooit veel en nu zit er soms wel een week tussen. Wel liet ze veel scheetjes en had krampjes ben hiervoor bij een osteopaat geweest, dit werkte heel goed! Verder kun je niet veel doen. Is de ontlasting wel zacht?
Ja de ontlasting was tot nu toe gewoon smeuïg en geel haha. Ik zal proberen me er minder druk om te maken haha. Is wel lastig .
M heeft op bv soms zelfs een week (of langer) niet gepoept. Is (zoals al gezegd) helemaal normaal: alle voedingsstoffen worden opgebruikt en er is blijkbaar geen/nauwelijks afval