straks weer werken, wil ik dit wel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door douglas84, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    #1 douglas84, 14 mei 2013
    Laatst bewerkt: 14 mei 2013
    Over een maand ga ik weer aan het werk na 1 jaar thuis te zijn geweest. De kindjes zijn dan 10 mnd en 2 jr en 10 mnd. De eerste 2 mnd kunnen ze samen (ivm zomervakantie) bij de gastouder waar mijn dochter een jaar geleden ook was en die erg goed beviel. Daarna gaat mijn dochter naar een andere gastouder omdat ze ook naar de PSZ gaat (ons eerste gastouder woont in ander dorp en kan haar niet brengen).

Nu voel ik me zo schuldig dat de kindjes straks niet samen zijn als ik werk. Ook ga ik meer werken dan een jaar geleden nu 24 uur ipv 18 uur. Daarnaast is de nieuwe gastouder wel heel lief, maar heeft een grote hond. En mijn dochter is bang voor honden.

Ik vraag me nu echt af of ik er wel goed aan doe om weer te gaan werken en zit nu huilend achter de pc. Een andere oplosing voor de opvang is er niet we hebben geen familie dichtbij. Daarnaast "moet"ik wel weer aan hetw erk aangezien ik binnenkort geen recht meer heb op WW en we zonder een baan voor mij wel krap komen te zitten in de maandlasten.

Ik heb nu een tijdelijke baan voor 6 mnd ivm zwangerschapsverlof van 24 uur. Liever had ik minder uren gehad, maar was allang blij na 8 mnd sollicteren weer wat te hebben.

pfff ik hoop zo dat het straks allemala goed gaat en de kindjes het leuk hebben bij de oppas en alles goed gaat...........

2. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Het gaat vast wel goed komen! Is wel weer erg wennen voor je!
    Je kindjes zullen het wel prima doen hoor. Waarschijnlijk is het voor jou moeilijker dan voor je kindjes. Zij gaan lekker met andere kindjes spelen en dat is ook leuk!!

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik snap best je angst :) ik denk dat als het eenmaal op rolletjes gaat lopen dat er misschien een last van je schouders afvalt ? Je bent lang bij ze in de buurt geweest en er is niets beters dan papa of mama in de buurt!

als je het financieel kon redden was je dus nog thuisgebleven maak ik op uit je verhaal? Ik wil je iig heel veel sterkte wensen :)

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Ik was zeker nog wat langer thuis gebleven anders denk ik en was ik ook eerst minder uur gaan werken 16-18 uur. Echter die banen zijn zo moeilijk te vinden. Ik had als doel het 1e halfjaar thuis en dat is dus mooi goegekomen dit had ik bij de 1e van ons ook.

We hebben wel redelijk wat spaargeld dus ik zou nog langer thuis kunnen blijven, alleen elke maand 600 euro daar vanaf halen vind ik best wel zonde. Je weet nooit waar je het voor nodig hebt. En hoelanger ik geen werk heb hoe moeilijker het is om er tussen te komen voor ene MBH/HBO parttime baan. Ik vind het ook wel leuk om te werken. Alleen als het allemaal dik uit kon zag ik mezelf het liefste op een boerderijtje zitten met ene grote picknicktafel met de kids (liefst nog een paar :) ) er om heen met koejes en thee en lekker spelen.En dan lekker volop voor de kids zorgen en misschien een B&B ofzo.

Moet zeggen dat ik er net goed met manlief over heb kunnen praten en die gaf ook al aan dat het misschien straks wel meevalt als ik ben begonnen.

5. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow meis ik denk ook zo lijkt wel of ik het schrijf..ik ben afgelopen maandag weer begonnen....na een jaar thuis te zijn geweest ik heb een meise van 9 maanden en ze heeft tot erg moeilijke start gehad tot een maand of 7.....vind het verschrikkelijk om haar "los" te laten! En ik moet ook nog eens 32!! Uur werken....pfff niet leuk maar ja in deze tijd moet je blij zijn met werk.....maar heb het echt moeilijk ermee....

Heel veel succes het komt wel goed!!

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    onz ekleine man is vanaf begin al moeilijke slaper en en veel spugen enzo. Gelukkig sinds 6 mnd beter. Maar had het gewoon fijn gevondne als ze samen konden worden opgevangen, omdat ze altijd zo leuk samen spelen. Maar ja als mijn dochter iets ouder was geweest had ze nu op school gezeten en hadden ze elkaar ook niet gezien. dus tja... Maar blijft zo moeilijk.

Deel Deze Pagina