Net als je moeder?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lisabeth, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Hey, ik vroeg me af of bevallingen overeenkomen met die van je moeder. Mijn zwangerschap verloopt nl. tot nu toe net als bij haar (vrij gemakkelijk) en ze was bij de bevalling van de eerste ruim twee weken te vroeg. Geluk moet je hebben en speciale omstandigheden (zoals stuit enzo) heb je natuurlijk altijd maar als alles verder goed gaat...ik ben benieuwd.

2. 4days

4days Niet meer actief

Hier helaas wel... Ma had een super zware lange bevalling (overigens net als mijn schoonmoeder) en ik heb er ook 28 uur over gedaan... :(

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Mijn ma heeft over mij ook erg lang gedaan, 18 uur meen ik. Baas boven baas duurde het hier 24 uur :D Van mijn schoonmoeder weet ik het niet....

Lange duur kwam hier ook door aangezichtsligging. Gelukkig kwam er men na 22 :-s uur achter dat het zo niet ging en schoot het eindelijk op :D

Over mijn broertje heeft ze ook al lang gedaan. Hmmmm

4. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Hier ook veel overeenkomsten! Althans, bij de eerste hahaha mijn moeder heeft alleen mij gehad en de rest van mijn zwangerschappen is dus niet te vergelijken. Maar de zwangerschap verliep vrijwel identiek, alleen beviel zij 2 dagen voor datum en ik een week overtijd. Bevalling idem dito: supersnel, knip, veel bloedverlies. Mijn moeder was alleen een stuk minder snel zwanger dan ik; ze zijn bijna anderhalf jaar voor mij bezig geweest terwijl ik nooit langer dan 2 cyclussen heb hoeven oefenen..

Liefs
    Esther

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier helemaal geen overeenkomsten. Mijn moeder was 5 maanden lang elke dag kotsmisselijk en heeft in het ziekenhuis gelegen ivm uitdroging etc. Ik had nergens last van.
    Mijn moeder had een droombevalling en het duurde maar een uur of 9 bij elkaar en ik had een zware bevalling van 32 uur. Dus nul overeenkomsten.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier ook veel overeenkomsten, allebei zijn we snel en niet te pijnlijk bevallen :)

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hier geen overeenkomst. Mijn moeder had HELLP en ik ben veel te vroeg bevallen.

8. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Nee..
    Mn moeder werd met spoed in de ambulance naar het ziekenuis gebracht en ik werd er met een vacuum pomp uitgehaald..Daar kwambij dat ik na 4 uur blauw werd met als conclusie: Hersenvliesontsteking en een bloedvergiftiging..Heb een week kiele kiele gelegen..Maar alles is goed gekomen..

9. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ik weet het niet, maar ik was zelf ook overtijd en werd met een keizersnee geboren want was op het laatste moment in een stuit gaan liggen.
    Jill is ook geboren met 42 weken en 1 dag (ingeleid) en mijn vriend zelf was ook overtijd... dus toeval of toch erfelijk?

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook ongeveer hetzelfde. Mijn moeder en ik hadden beide weinig last tijdens de zwangerschap. Ik ben 17 dagen te laat gekomen, en mijn zoontje 11 (eigenlijk 8, want mijn cyclys is wel gecorrigeerd, die van mijn moeder niet).
    Het 1e kindje had bij beide een flink groot hoofd. Mijn moeder had 12 of 13 hechtingen, en ik een totaalruptuur. Dus beide flink gewond. Haar eerste bevalling (van mij dus)duurde zo'n 10 uur, en die van mij ook..

En nu maar hopen dat een 2e ook zo gaat, want haar 2e ging in een paar uur tijd, en ook geen noemenswaardige schade :)

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik hoop t niet... Mijn moeder heeft er bij de eerste 36 uur over gedaan.

Verder ben ik veel misselijker en langer misselijk geweest dan zij. Ook mijn andere maagklachten heeft zij niet gehad.
    Bij de eerste had zij een hoge bloeddruk en laag ijzer, daar heb ik dus weer geen last van...

Dus hopelijk is mijn bevalling makkelijker dan die van haar ;) Nog even wachten en dan weten we t!

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee hoor, mijn moeder's bevallingen duurden maar een paar uur en waren goed te doen, mijn bevalling duurde 37 uur en ik kreeg een weeënstorm die zeer pijnlijk was.

13. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Het enige dat mijn moeder en ik gemeen hebben is dat we allebei bij de eerste 9 maanden lang kotsmisselijk geweest zijn.

Verder verschillen we overal in. Zij is bij allebei haar kinderen opgenomen geweest ivm hoge bloeddruk, ik heb juist elke keer een hele lage bloeddruk.

Bij haar ging het iedere keer supersnel, ik deed er bij de eerste niet zo gek lang over, maar 1,5 uur heb ik echt niet gered...

En mijn 2e is te vroeg geboren met een keizersnede.

O ja, we hebben nog wel een ding gemeenschappelijk: we krijgen allebei kleine beebjes!

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    De duur van de bevalling was bij mijn eerste, net zo lang als bij de eerste van mijn moeder. Namelijk 5 uren, redelijk vlot dus

Mijn moeder heeft de tweede bevalling(ik ben haar 2de) in nog geen 3 uurtjes gedaan. Dus hopelijk is dat in de toekomst ook voor mij zo.

15. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    mijn moeder was bij mij ingeleid (en bij mijn oudere broers allebei ruim overtijd) en ik ben ook ingeleid bij 42 weken. Dus dat overtijd gaan zit bij ons wel in de familie.

16. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    geen overeenkomst hier hoor! Mijn moeder deed er lang over en bij mij ploepen ze binnen de kortste keren zo naar buiten, hihi.......

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    - me moeder en ik hebben allebei een makkelijke zwangerschap gehad.

- moeder en ik zijn allebei bij de eerste met de vaccuumpomp bevallen.

- moeder heeft er 18 uur over gedaan bij de eerste. Ik heb er 19 uur over gedaan.

Redelijk wat overeenkomsten dus.

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    hm, de zwangerschap leek in niks op elkaar..
    De bevalling: t duurde bij ons allebei lang, maar dat was het wel qua overeenkomsten, helaas:(

19. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    geen overeenkomsten hier:
    Mijn moeder liep 24 uur met gebroken vliezen en eindigde uiteindelijk in een keizersnede omdat zij mij er via de natuurlijke weg niet uitkreeg (was te smal)

Ik ben van beide meisjes op natuurlijke weg bevallen binnen rap tempo.

Oh ik lieg er was wel een overeenkomst... mijn 1e dochter had zelfde geboorte gewicht en lengte als mij 51 cm en 3480 gram

20. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    beide zwangerschappen lijken niet op die van mn moeder
    was t maar wel zo dan had ik niet zoveel te klagen hahah :p

Deel Deze Pagina