Straks ziekenhuisbevalling, kindje 's nachts wegnemen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dot, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    dan had je mazzel..dat hadden wij niet..maar we mochten hoe dan ook wanneer we wilde naar de neonatologie ;)

Was alleen jammer...lig je op een kamer zonder beebs licht er een russin naast me die zoooo snukte (ik overdrijf echt niet) dat we nog niet konden slapen (oordopjes!)

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier precies hetzelfde. Wij hadden met elkaar besloten om onze kindjes op de baby afdeling te laten slapen om zelf een beetje bij te komen.
    Van het bijkomen is echter niets van gekomen aangezien er 2 zware snurkers in de kamer lagen, pfff

3. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ons zoontje lag op neonatologie (6 weken te vroeg) en ik lag een verdieping hoger omdat ik een ks had gehad. Maar dus wel gewoon naast een vrouw die haar kindje wel bij zich had en gewoon op tijd geboren was.
    Dat vond ik best wel zuur, eerlijk gezegd. Kreeg ook veel medelijdende blikken van haar kraamvisite. Gelukkig brachten ze me wel vaak naar hem toe.
    Dochterlief heeft lekker wel al die tijd bij me gelegen. Oh nee, 1 nachtje is ze ook even bij de zusters geweest zodat ik wat kon bijslapen. Maar toen kreeg ik haar ook gewoon bij me voor de voeding.

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ivm hoge bloeddruk moest ook ik blijven na de bevalling. En Fay werd voor de voeding bij mij gebracht. Normaal zou zij zelfs naast me hebben gelegen maar omdat ze licht dysmatuur was en ook vruchtwater had ingeslikt was ze zelf opgenomen en moest ze dus in de gaten gehouden worden. Dus hier geen flesjes gegeven, ja op een gegeven moment maar dat was na mijn toestemming omdat ik te onzeker was tijdens de borstvoeding en Fay gewoon liever aan de borst sliep dan dronk.

5. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    mijn kleintje heeft ondanks mijn zwangerschapsvergiftiging en dus hoge bloeddruk gewoon naast me geslapen. Verpleging kwam helpen met aanleggen/verschonen/wassen als ik daar om vroeg.

6. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Bij mij werden ze allebei 's avonds naar de babykamer gebracht, 6 en 8 jaar geleden. Hoe dat nu is weet ik niet, maar het verschilt ook per ziekenhuis of ze bij de moeder op de kamer blijven liggen of naar de babykamer worden gebracht. Verder moest ik ze wel gewoon zelf verzorgen, voor zover ik dat kon.
    Dit kan je ook vragen als je weer een afspraak hebt in het ziekenhuis :)

7. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier in het ziekenhuis kun je zelf kiezen wat je graag wilt. Je mag de baby bij je houden of naar de babykamer laten gaan.

Mijn jongste dochter heeft 1 nachtje op de kinderafdeling moeten slapen en mocht daarna mee naar beneden. Daar heeft ze nog 1 nachtje bij mij geslapen en daarna mochten we naar huis.

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    In mijn ziekenhuis ook 'rooming in'.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter lag op de kinderafdeling en ik op de kraamafdeling. Was minder want naast mijn kamer waren de kamers voor moeders met baby`s. De 1ste dag vond ik het wel prima, maar daarna vond ik het wel moeilijk.

Dit was een jaar geleden en inmiddels kun je in dit ziekenhuis ook op de kinderafdeling slapen.

10. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik moest 1 nachtje blijven en aan mij werd gevraagd wat ik wilde.
    Mijn dochter zou in ieder geval ieder uur gecontroleerd worden, met gevolg dat ik ook ieder uur wakker zou worden. Ik kon dan net zo goed de hele nacht naast m'n bed gaan zitten.

Ik heb even getwijfeld en voelde me ook een beetje schuldig, maar ik was mij er ook van bewust dat dit m'n laatste nachtje 'doorslapen' zou worden, terwijl ik echt even bij moest bijtanken van de bevalling.

De verpl. zei toen, je kunt nú nog even dit nachtje pakken en goed uitrusten.
    Ik vond dat ze gelijk had en heb er naderhand geen spijt van gehad. :)

11. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Mijn kindje hadden ze dus WEL wegnomen....

Eigenlijk lag hij in een bedje naast me... maar hij werd wakker (waarschijnlijk van de hoofdpijn... omdat hij met de vacuum was gehaald) iig de zuster kwam en zou hem een zetpil geven... en daarna terugbrengen....
    Ik heb halve nacht liggen wachten, want kon niet slapen, maar hij kwam niet terug....
    uiteindelijk kwam hij s'-ochtends vroeg terug.... met als uitleg... hij lag te slapen en ze waren bang of dat als ze met hem reden hij wakker zou worden.....
    MAARJA geen 1 zuster die even de moeite had genomen om het me te vertellen.... :cry:
    Nu zou ik het niet meer pikken....

12. rosita 27

rosita 27 Nieuw lid

28 jul 2008
    3
    0
    0
    oosterhour
    bij ons in het ziekenhuis word de kleine wel weggehaald is mij verteld bij mijn tweede was dit ook zo en nu bij de derde over 2 weken ook volgens de verpleegkundige voor de borst voeding word je gehaald snachts maar niet de baby bij mij op de kamer om te voeden

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    spreek het goed door voor de bevalling zou ik zeggen. mijn schoonzusje gaf bv, maar ze hebben haar dochtertje 's nachts niet bij haar willen leggen en ze hebben haar de fles gegeven. verpleegkundigen hebben heeeeeel soms de neiging te doen wat zijn graag zouden willen. als jij goed duidelijk maakt dat het op jouw manier moet gebeuren komt alles goed!

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik ben uiteindelijk met een KS bevallen dus moest een paar nachten blijven en daarna weer opgenomen geweest ivm veel te hoge bloeddruk.

Ik mocht Nena gewoon bij me houden, alleen de eerste nacht heeft ze 3 uurtjes op de babyzaal geslapen, omdat ik al ruim 48 wakker was. Maar na 3 uur heb ik gevraagd of ze haar weer konden brengen, ik voelde mij er niet prettig bij!

15. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    ik ben destijds in NL in het ziekenhuis bevallen en mijn zoontje bleef ook gewoon bij mij op de kamer.
    Ik deelde de kamer met een vrouw die tegelijk met mij bevallen was... maar zij had een veel zwaardere bevalling gehad... haar kindje huilde heel veel, dus die hebben ze op een gegeven moment meegenomen naar de kraamkamer zodat wij moeders in ieder geval konden slapen... zij was zo beroerd dat ze het niet eens vervelend vond... sterker nog, ik weet niet of ze zich er op dat moment wel van bewust was... dus dat weghalen doen ze alleen als het echt nodig is!

16. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Jij bent de moeder en beslist daar over ;) , tenzij er medisch iets aan de hand zou zijn natuurlijk!
    Hier in Belgie en dan vooral vroeger gebeurde het wel eens dat je een bazige nachtverpleegster had die je kindje meenam naar de slaapzaal onder het mom van 'mama heeft haar rust nodig!' . En als je dan pech had kreeg je kind daar glucosewater terwijl je BV gaat geven :rolleyes: .
    Maar tegenwoordig is er een veel hedendaagser beleid en zeker tegenover BV geven.
    Heb je dan toch zo'n verpleegster ;) , dan zeg je gewoon 'neen!' ;)

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn eerste bevalling was (uiteindelijk) ook in het ziekenhuis. Omdat m'n bevalling erg zwaar en langdurig was, was ik compleet uitgeput nadien. Neem daar nog het grote bloedverlies bij en je kunt je voorstellen hoe ik me voelde op dat moment. Dit werd ook gezien door de zusters. Zij hebben netjes met mij overlegt wat ik wilde. Dat ik Milan bij me zou houden (ik kwam in mijn 1-tje op een zaal te liggen) of dat ik mss even een paar uur wilde slapen zonder gestoord te worden..Ik heb voor een paar uur slaap gekozen en afgesproken met de verpleging dat ze Milan elk moment zouden komen brengen, mocht ik daar behoefte aan krijgen. Echt heel lief...

18. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    ik moest ook een nachtje over blijven i.v.m hoge bloeddruk maar ik was wel blij dat ze charissa mee namen ( heb ik zelf om gevraagd) want ik had al bijna 48 uur niet geslapen en was kapot.charissa huilde die eerste nacht veel.

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik ben 5 dagen in het zh gebleven en ze hadden isa maar 1 nachtje bij me weggenomen, omdat hij zoveel huilde. maar voor mij maakte het niks uit, hij is toch altijd bij me

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Bij ons lagen ze , jammer genoeg, ook op zaal. Ik was na een bevalling van 2 dagen dood en dood op en mijn meisje sliep maar de andere 3 op zaal krijsde alleen maar zodat ik die hele nacht ook geen oog heb dicht gedaan.

Deel Deze Pagina