Regen regen en nog eens regen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door roever, 27 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

roever Niet meer actief

Wat doen jullie nu dagelijks met die vele regen?

er alsnog veel op uit naar buiten of zitten jullie al poosje binnen...?

Hier 3 kids onder de 4 jaar en ik merk dat we vooral thuis blijven gezien de driftbuien van de oudste twee... maar merk ook echt dat ze zoveel vaker naar buiten zouden gaan.

wat ik op zich niet erg vind.. maar de middelste is wel n piepertje... lees:
    Ben een uur bezig iedereen in waterdichte en warme kleding te stoppen, en kan als t tegenzit binnne half uur alweer naar binnen om t een of ander... :/

spelletjes of kleuren of bakken oid is bijna geen optie gezien de middelste echt continue de boel op stelten zet :(
    Een echte pretbederver dus haha

hoe doen jullie het momenteel?

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Elke dag naar buiten. Met mooi weer altijd iets van eendjes of paardjes voeren en langs de speeltuin. Met dit weer is het alleen wandelen. Dochter vind het juist leuk in de regen. Kaplaarsjes aan en stampen in de plassen en wat vooral intressant is nu haar eigen paraplu met lelijke paw patrol hondjes erop maar zij vind hem zooooo mooi dat ze bijna geen vreugde dansje doet als ze in de ochtend ziet dat het regent.

En na dat uurtje buiten is het hier binnen elke dag het volgende riedeltje (niet perse op deze volgorde maar alles komt elke dag aan bod), knutselen, tekenen / kleuren, verven, kleien, spelletjes spelen, filmpjes kijken en dochter vermaakt zichzelf goed met puzzels, duplo, haar poppen (met dokterskoffer erbij) en de kleine poppetjes en het poppenhuis.
    En wat de laatste dagen elke dag uit de kast komt is het laken om een hut te bouwen. Die heeft mijn moeder op maat genaaid voor over mijn eettafel met raampjes en een deurtje erin. Kussentjes wat lekkers en de ipad erbij en dochter heeft weer een uurtje plezier.

roever vindt dit leuk.
  3. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Wij zijn vandaag naar de dierentuin geweest (abbo) was heerlijk. Lekker stampen in plassen. Visjes kijken rennen in de regen. En dan thuis opwarmen met wat lekkers

roever en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. roever

roever Niet meer actief

Oké...
    Misschien moet ik er even bijvertellen dat ze 9/10 keer direct door onder de douche kunnen gezien ze binnen 15minuten poerzwart zijn... wat ik eigenlijk ook helemaal niet erg vind, maar ik momenteel zo’n loedermoeder ben die daar even geen zin in heeft dagelijks. Onze tuin is nog in aanleg en 1 grote zwarte moddertuin haha
    En onze jongens houden zich absoluut niet in....
    En dat is allemaal niet erg...
    Maar wel vind ik het knap vervelend als we dus net buiten zijn, en de middelste binnen half uur alweer koud heeft en/of de jongste (5,5maand) wakker is.... niemand wil met en niemand wil zonder elkaar wat zich altijd weer uit in vreselijke huil en drift buien. Want de oudste wilt niet meer naar binnen en de middelste wilt niet alleen naar binnen maar ook niet buiten blijven.. etc

hoe dan?!

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Toen ze peuter waren ging ik iedere dag met ze naar buiten, al was het maar om boodschappen te doen. Thuis weer wat droogs aan (eventueel eerst lekker lang in bad) en klaar. :)

Inmiddels zijn het halve pubers en weigeren ze gewoon. :roflmao: Nu willen ze dan wel echt iets doen. Dus bv. naar de dierentuin of een museum ofzo. En binnenspeeltuin (of trampolinehal inmiddels) deden en doen we met dit weer ook regelmatig. Of naar een zwembad ofzo. Dus vooral veel activiteiten, van de hele dag thuis zitten worden we alle drie ongezellig.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Ben je echt zo lang bezig met aankleden?

En is het erg om maar een half uurtje buiten te zijn geweest? (ook als je echt zo lang bezig bent met aankleden).

Dan hebben ze in ieder geval alle 3 even een frisse neus gehaald, uitgewaaid misschien beetje uitgeraast en energie kwijt (lekker laten rennen, stampen in de plassen, misschien steppen). En zijn ze misschien daarna thuis ook wat rustiger en met wat minder driftbuien?
    Zo werkt het hier wel in ieder geval. Als ze een hele dag binnen blijft kan ze haar ei niet kwijt en word ze dwarser en is ze minder gezellig om samen wat te doen.

7. GossipGirlxoxo

Buiten erdoor heen kijken dat ze zo vies zijn en lekker doorspelen en om en om ze laten bepalen wanneer je naar huis gaat. Vooraf afspreken dat vandaag kind 1 kiest (dan ben je langer buiten) en de dag erna kiest kind 2 (dan ben je wat korter buiten) en dag 3 kies jij! En dat douchen erna, denk dat je je daar gewoon aan moet overgeven / toegeven. samen douchen met wat speelgoed erbij? Gezellige bezigheid en voor jou 2 vliegen in 1 klap. Of een regenpak over de kleding zodat dat schoon blijft en alleen even handjes en gezicht wassen na het buitenspelen?

Roanna vindt dit leuk.
  8. roever

roever Niet meer actief

Haha nee het is natuurlijk niet erg... maar dán komen er hoe dan meer driftbuien gezien de oudste niet meer naar binnen wilt....
    En pfff was het maar zo’n feest... we zijn in het bezit van (tot nu toe) 2 flink energieke onvermoeibare jongens! Wat uiteraard ook erg leuk is! maar niet moe te krijgen...
    Ook niet als we paar uur buiten zijn geweest.... :)
    Ik baal gewoon ontzettend van het feit dat ik mij niet in drieën delen kan :)
    En dat de middelste echt alles tegenwerkt (onbewust uiteraard... heeft gewoon een flink karaktertje :) hihi

9. roever

roever Niet meer actief

Regenpak kan hier net zo goed uitgelaten worden ...
    Ze liggen jawel ik overdrijf niet, languit in de diepe plassen als die er zijn.
    Wat inhoudt dat de regenbakken en laarzen gewoon vollopen! Hahaha
    En geloof me... ik vind het heerlijk dat ze zo spelen hoor, en niet niet vies willen worden ofzo.
    We leven buitenaf met veel dieren en modder etc dus een en al genieten...

maar idd, misschien moet ik mezelf even schop onder m’n hol gaan geven en die drempel niet zo hoog maken.. want ik zie ze veel liever buiten dan binnen.....

10. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Wij zijn 2 dagen op pad geweest naar musea. Vandaag wezen shoppen, overdekt. Verder thuis spelen. Morgen gaan we misschien even naar de dierentuin.

11. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Dan zou ik naar andere pakken kijken! ik heb er van IELM , zijn niet duur en mijn zoontje kon er mee de zee in zonder nat te worden :).

En misschien niet in de tuin spelen, maar een flink eind wandelen. Dan kan je niet zo makkelijk naar huis als de middelste geen zin meer heeft. Als hij blokjes van een half uur maakt: Wij wandelen vaak naar een speeltuin, half uur lopen, half uur speeltuin , half uur terug. Ben je zo 1,5 uur weg. En daarna lekker in bad om op te warmen en wat lekkers.

roever en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. roever

roever Niet meer actief

Oei, dan ga ik eens op zoek naar zo 1! Is dat ook n overal of een Waadpak oid?
    Wij wonen sinds kort buitenaf met redelijk grote tuin wat 1 en al grond (modder) is momenteel. Hopen zsm eindelijk stuk gazon te kunnen gaan zaaien zodat het al iets minder modder word haha

Geen speeltuin in de buurt, maar wel een idee om naar het bos te wandelen, en bal mee te nemen idd!!! (Dat ik daar überhaupt nog niet op gekomen ben om bal oid mee te nemen :eek: )

dit brengt me weer op ideeën, thanks!
    Soms heb je even eye openers nodig hè en weer vooruit te kunnen! :)

2jongensmama en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

En trampoline in de tuin? Hier word daar ook in de winter zoveel gebruik van gemaakt.

14. roever

roever Niet meer actief

Die gaat er ook komen binnekort..
    We leven van 1 loontje dus financieel moeten we per maand/half jaar weer de beste keuzes maken haha

15. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Is ook lastig soms hoor, vind ik ook! Zeker met een baby erbij .

De pakken van ielm zijn overals en je kwijt ff testen of je laarzen er onder of erover doet, beetje afhankelijk van je model van je kindje :)

https://ielm.nl/uitverkoop

16. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Hoe is de maatvoering van die pakken?

Mijn dochter is net 3 en zit in 104, maar als ik kijk naar leeftijd zou ze maat 92 moeten? Daar staat bij 2-3 jaar. Maat 104 zou zijn voor 5 jaar?

17. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ik vind de romp op maat vallen dus de 104 voor de 104 maar de armen en benen vallen wel lang , ik zou maar 104 nemen. De pakken komen niet uit Nederland dus denk dat daar de kinderen gemiddeld wat kleiner zijn ofzo

Sylver vindt dit leuk.
  18. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Thanks!
    Hopelijk heeft mijn peuter mijn armen en benen geërfd, dan vallen ze wellicht precies goed :p

Deel Deze Pagina