Zwangershap en zomervakantie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gwendo, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    Hallo,

In augustus heb ik 3 weken vakantie. mijn man vindt dat we dicht bij huis moeten blijven in geval er iets zou zijn. ik voel me goed nu maar ja misschien heeft hij wel gelijk. het is ons eerste kindje dus we weten er beiden niet zo veel van. langs de andere kant is het de laatste vakantie waar we lekker samen ergens naartoe kunnen. ik zou heel graag of in europa of zelfs verder willen reizen naar ergens super relax en er 2 weekjes gewoon genieten. mijn vragen aan jullie:
    - vinden jullie ook dat het beter is om dicht bij huis te blijven?
    - waar zouden jullie aanraden op een relaxe vakantie te hebben? normaal gaan we naar asia maar ja dat is misschien nu wat moeilijk.
    dank!

2. Maia

Maia Niet meer actief

op zich kan je wel wat verder weg maar wij blijven ook in de buurt. Wij blijven in NL (hadden nog Frankrijk in ons hoofd), ook omdat ik geen zin heb om lang in de auto te moeten zitten en nu even liever niet wil vliegen. Dus wij gaan een weekje naar Centerparcs :)

Op zich hoef je natuurlijk niet in nederland te blijven, maar ik had zelf wel zoiets van, stel dat er wat gebeurt en ik naar een ziekenhuis moet, ben ik liever in een land waar ik ze nog enigzins kan verstaan ;) zodat ik snap wat er aan de hand is. Engels is niet overal heel goed.

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    ben je dan zo rond de 20 weken? Ik zo u lekker gaan hoor zolang je je goed voelt!
    Lekker er even tussen uit. Even nog genieten van elkaar :)
    Azie lijkt me iets ver weg... maar naar mijn idee moet griekenland/turkije of frankrijk ofzo toch best te doen zijn :)

Ik wou dat ik ook nog kon gaan, maar helaas...;)

4. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik zou lekker gaan! En hier in Europa zijn de meeste ziekenhuizen net zo goed al dan niet nog beter dan die in Nederland. Zeker in West-Europa. Ik ga zelf in augustus met ongeveer 32 weken lekker naar Duitsland en neem het adres van een ziekenhuis in de buurt mee. Komt vast goed allemaal en anders ben je zo weer thuis. Ik zou me er niet zo druk om maken hoor. Lekker van genieten dat je nog iets met z'n tweetjes doet. (Voor mij is het ook de eerste)

5. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ik zou gewoon gaan hoor, vooral als je in Europa blijft. Als je nou tegen het eind zou lopen was het misschien anders geweest, maar je zit nog redelijk vroeg in je zwangerschap tegen die tijd, dus ideaal om nog van een laatste vakantie met z'n tweeen te genieten. Gewoon zorgen dat je je verzekerings papier e.d. bij je hebt en lekker gaan!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Half / eind aug gaan we voor 2 wk naar Frankrijk ... ben dan zo'n 22 wk zwanger.
    We zitten in een chalet..heb er helemaal zin in.
    Die buik past er nog wel bij in de auto ;)
    Elmo

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Je kunt gewoon gaan, er zijn veel zwangeren die dat doen.
    Zelf hebben wij om de reden dat ik zwanger ben er wel voor gekozen om niet te ver weg te gaan.
    Eigenlijk speeld het bij ons ook mee omdat ik tijdens de zwangershchap van mijn 2e zoontje .. harde buiken, hoge bloeddruk, bekkeninstabiliteit en isias had.
    Dus te ver van huis vinden we niet zo prettig mocht er wat zijn... en te lang zitten/liggen in de auto zsl mij ook opbreken omdat ik nu al de isias en bekkenpijn voel.
    We gaan nu naar luxemburg... zo'n 4 uurtjes rijden met de auto...

8. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ooo ik zie nu dat we precies even ver zijn :).... kom ook gezellig kletsen bij de december 2009 mama's (bevallingslijst forum) ?

9. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Wij gaan over 4 weekjes ook nog lekker naar Italie. Gewoon lekker eruit als je je goed voelt! Nog lekker genieten van je vakantie! Straks zit je hier in nederland met slecht weer, is ook niet echt de ideale vakantie toch? En als er iets is dan hebben ze daar ook ziekenhuizen of iets dergelijks toch? Ik ga er niet vanuit dat er iets gaat gebeuren..

10. jel26

jel26 Lid

31 aug 2008
    99
    0
    0
    gewoon lekker gaan.
    toen ik 23 weken zwanger was zijn we heerlijk voor 10 dagen naar egypte gegaan. super van genoten!
    ikzelf ben ook azie fan, maar zou daar nu niet voor kiezen.
    aan de hotels/eten ligt het niet, maar die vliegreis is als je zwanger bent niet echt aan te raden denk ik.
    vergeet als je gaat vliegen niet om een zwangerschapsverklaring (in engels) van je vk mee te nemen. bij mij werd er tijdens het inchecken om gevraagd (ivm hoeveel weken ik was).
    lekker van genieten!
    xx Marielle

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    wij gaan als ik 32 weken zwanger ben een weekendje naar engeland, zo.n minicruise.
    2 naqchten op de boot en een dag winkelen.
    ik moet wel een zwangerschapsverklatring laten zien anders mag ik niet mee:)

Deel Deze Pagina