Hoi bij mijn controle v 2wk geleden was ons beebje al goed aan het indalen, maar zat nog niet vast in mijn bekken. Ik voelde de baby toen heel vaak en hij was heel druk. De billetjes gingen van links naar rechts, van rechts naar links en veel schopjes en uitstekende lichaamsdelen. Sinds een paar dagen is dit sterk vermindert, ik voel wel leven. Maar niet zoals eerst. Het zijn meer langzame verschuivingen nu en niet zo frequent als eerst. Donderdag had ik mijn laatste controle en daarbij bleek dat onze baby nu volledig ingedaald en vast in mijn bekken zat. Kan de baby hierdoor minder beweeglijk zijn? Ik maak me toch wel een beetje zorgen zo op het einde. Ik vind het zielig dat de baby zo weinig beweegt, straks heeft ie het niet meer naar zijn zin in mijn buikie.
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, hoewel onze beeb eerst heel druk was en ik die rust tussendoor soms best kon waarderen. Zeker als ze zo groot worden, is het niet altijd een pretje als ze zo druk zijn In ieder geval, ik heb het er met de vk over gehad en zij gaf aan dat het heel normaal is. Ik heb niet gevraagd of het door het indalen kwam, maar zij vertelde dat ze aan het eind van de zwangerschap sowieso een ander slaap-waken ritme ontwikkelen. Hij gaat langer slapen en is langere periodes achter elkaar wakker. In die wakkere periodes hoeft hij niet ineens heel druk te gaan bewegen, hij kan gewoon lekker rustig een beetje rond dobberen, dan voel je hem inderdaad veel minder. Maar als je twijfelt, bel dan gewoon je vk. Zij kent jouw situatie natuurlijk veel beter dan ik als willekeurige forumvoorbijganger
ja ik ken het verhaal van jullie ook! en ik voelde idd ook wel leven maar minder heftig. maar het gaat er om dat je leven voelt. en als ze vast zitten in het bekken kunnen ze ook minder (moet jij je voorstellen dat je met hoofd tot je schouders vast zit op z'n kop in een bak met water hihi) succes meid maar het klinkt goed hoor!
Zoveel ruimte heeft het kindje ook niet meer om te bewegen. Ik loop nu tegen het eind en voel het misschien 1 of 2x bewegen per dag. (Al wel 10 weken zo). Maar ik heb er ook een drukke zoon bij van bijna 2, dus let ook niet echt op die bewegingen. Als je je kindje maar 4x per dag voelt bewegen was het goed zei mijn verloskundige. Als je het niet vertrouwd, gewoon je vk bellen. Dan sturen ze je wel door naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje. Succes met de laatste loodjes.
Ik heb nu ook dat ik de beeb een paar dagen minder vaak voel hoor. Werd normaal wakker van een woelende beeb, en nu heb ik dat niet meer. Ik denk maar zo; als ze reageert wanneer ik aan het porren of duwen ben, dan is er reactie en dan is het goed. Maar als je het niet vertrouwt; beter een keer te veel bellen/langs komen dan een keer die te laat is he! Ook jij moet je gerustgesteld voelen!
4x bewegen per dag klopt niet. Misschien in een bijzonder geval, maar over het algemeen moet je de baby 10 keer per dag voelen. Ik kan me goed voorstellen dat een baby minder bewegingsvrijheid heeft na het indalen en sowieso ook op het einde. Als je twijfelt, gewoon even je vk bellen!
Hoi meiden bedankt voor jullie adviezen en geruststellende woorden! Ik heb alsnog de vk gebeld. Gelukkig mocht ik gelijk langs en heeft ze ons het hartje laten luisteren. Verder heeft ze ons voor de zekerheid doorverwezen voor een ctg in het ziekenhuis, want misschien had ons kleintje het niet meer naar zijn zin in mijn buik. In het ziekenhuis heb ik ongeveer 45minuten aan de ctg-scan gelegen en gelukkig ging het goed met ons kleintje. Maandag voor de zekerheid nog een keer aan de ctg. Ik vind het heel fijn dat er naar mij geluisterd werd en dat er geen risico's werden genomen. Mijn bezorgdheid is nu weer weg, want ik was er wel de hele tijd over aan het piekeren. Ons beebje heeft nog genoeg plek volgens de vk en gyn en het zag er allemaal netjes uit.