Wat voor sport doe of deed je, hoe vaak ging je naar de sportschool en tot wanneer heb je het volhouden in je zwangerschap? Ben je heel intensief aan het meedoen of doe je het kalmpjes aan? Wat een vragen he! Ben wel erg benieuwd! Liefs Annelies
hoi lies, ik heb tot aan vorige week nog 2 maal per week hardgelopen (1keer 10km, en 1keer interval). vorige week merkte ik, dat ik het niet meer zo prettig vond... nu ben ik van plan om het wat rustiger aan te doen... verder doe ik 1 maal per week aan bodyfit (soort aerobics), dit kan je zo intensief doen als je zelf wilt... bij de buikspieroefeningen pak ik alleen nog maar de schuine... liefs elfje
Ik jog zo'n twee a drie keer per week. Ben daar tot aan week 33 gewoon mee doorgegaan. (ik werd wel iets langzamer maar niet eens zoveel) Toen een tijdje gestopt door een persoonlijke gebeurtenis en het weer opgepakt vier weken later. Het ging nog prima zo'n twee weken geleden. Nu in week 39 wordt het erg zwaar, ik ben kortademig, kan nog maar kleine stukjes joggen en merk echt dat mijn enorme buik nu in de weg zit.
eh....uh..... *twijfel* Ik ga normaal op de fiets naar werk (half uur flink doortrappen), maar sinds ik in die cryocyclus zit en nu dan zwanger ben heb ik er ff geen zin in.... Wil wel weer gaan zwemmen ook, altijd gedaan (wedstrijd en waterpolo) maar ga dan baantjes trekken (recreatief) Ook komt dat fietsen wel weer.... Mijn moeder had het vandeweek gelijk over zwangerschapsgym daar moet ik nog ff niet aan denken.... zo'n zompige gymzaal en de geur van gympies... Yuck ! Maar goed, als je zover bent is het misschien wel leuk.
@dushi: ik ben vorige week voor het eerst naar zwangerschapsgym gweest maar dat was bij mij niet in een gymzaal hoor.. gewoon in een kamertje bij een thuiszorg gebouw en je hoeft verder ook niet om te kleden ofzo... gewoon niet te strakke kleren aan doen...
Ik doe aan stijldansen (2x 1,5 uur per week), 1 x een uur fitness en 1 x ca. 1,5 uur badminton. Daarnaast ben ik docente aan een Recreatie-opleiding en daarmee sporten we 1 X per week. Verder dansen we veel (minidisco) en er wordt veel theater gespeeld. Ik ben nog vroeg in de zwangerschap, maar als ik me zo blijf voelen, ga ik zo lang mogelijk door.
Ik deed aan een oosterse vechtsport.. deed.. daar ben ik dus in het begin van de zwangerschap al mee gestopt..
Hoi Lies, Voordat ik zwanger werd sportte ik 3x in de week, spining en fitness. Toen ik zwanger werd ging ik alleen nog fitnessen (1 a 2X per week) en wel een beetje kalmer dan normaal. Dat heb ik tot 28 week volgehouden. IK zou wel langer door kunnen gaan maar voelde me er niet prettig bij met mijn buik en met het douchen. Nu zit ik op zwangerschapszwemmen en dan sta je met allemaal dikbuiken onder de douche dus dat is geen enkel probleem! Groetjes Safian
Ik doe 2x in de week body-pump. Daarbij train je al de spiergroepen dmv oefeningen met grote gewichten. Soort fitness op muziek in groepsverband. Ik doe heel intensief mee en ben erg serieus bezig. Ik ben net zwanger, maar ben van plan het te blijven doen tot het niet meer kan, of dat het beter is om het niet meer te doen. Maar dan wissel ik het wel in voor een andere sport, wat anders/rustigers. Ik wil tijdens de zwangerschap ook in vorm blijven, ook voor een beter herstel.
Ik deed aan fitness en hardlopen, maar sinds een week of 3 mag ik van mijn fysio helemaal niets meer, neit eens op de fiets boodschappen doen
ik voetbalde en deed aan jiujitsu van de tevoren, maar na ga ik 1x per week naar de sportschool om te fietsen en wandelen. Weet natuurlijk nog niet hoelang ik dat ga volhouden, maar voel me er nu nog lekker bij..... Twinny
Ik ben docente lichamelijke opvoeding en omdat ik mijn lichaam goed ken weet ik wat ik kan en luister dan ook liever naar mijn lichaam dan naar anderen. Natuurlijk zit ik nog vroeg in de zwangerschap maar ik hoop het lang vol te kunnen houden. Ik doe nog veel voor en mee en spring ook nog salto´s e.d.. Bij het ringzwaaien merkte ik dat het minder prettig was en dat doe ik dus niet meer. Prive doe ik 1 keer per week aan bodypump en 1 keer per week bodystep. Verder softbal ik nog. Inprincipe doe ik alles behalve de rechtebuikspieren en dingen die niet lekker voelen. Succes!
Buikspieren trainen is echt een verslaving voor me. Maar heb het idee dat ze ni meer mee werken haha de onderkant is helemaal zacht aan het worden! Ik heb wel gelezen en gehoord dat als je getrainde buikspieren heb je daar profijt van kan hebben tijdens de bevalling.
hoi hoi Ik geloof dat dat niet opgaat voor de rechte buikspieren als die te getraind zijn, je kunt dan niet ontspannen of zo iets! grtjs Twinny, die overigens ook liever een strak buikie heeft, maar het hier wel voor over heeft hoor............. haha
Nee die rechte buikspieren moet je echt met rust laten nu. Zodra je buik dikker wordt gaan ze verschuiven naar de zijkant en daar horen ze natuurlijk niet. Dus niet trainen want je maakt meer kapot dan dat het goed is. Een algehele goede conditie kan je inderdaad helpen tijdens de bevalling. Ze vergelijken het ook weleens het het lopen van een maraton. Toen ik dat hoorde zonk de moed mij in de schoenen (ik heb geen loopconditie...), nee zonder gein; lekker doen wat je wil doen en bewegen is altijd goed voor je!
Vorige zwangerschap deed ik 5x per week aan sport ( balet, wedstrijdstijldansen). heb dat tot maand zes gedaan daarna wat rustiger aan , tot week 39. Nu rijd ik paard ( doe ik al jaren) en vanwege het risico op vallen ( ik heb een jong huppelig paard) stop ik daar in week 16 mee. Tot die tijd kan het prima, en is de baby bij een val genoeg beschermt. Daarna is er een klein risico dat als je op je buik valt de placenta loslaat. en hoewel een gordel in je buik bij een botsing een stuk ernstiger is, denk ik dat ik toch maar stop met rijden.