Menstruatie na keizersnede

Discussion in 'Na de bevalling' started by JGT, Jan 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JGT

JGT Lid

Nov 13, 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

22 november ben ik moeder geworden van ons lieve mannetje. Hij is 6 weken te vroeg geboren door middel van een spoedkeizersnede. Hij lag in een volkomen stuit en de navelstreng lag voor de uitgang, dus de kans op het uitzakken van de navelstreng was erg groot. Daarvoor ben ik 2 weken in het ziekenhuis opgenomen, omdat ik een erg korte baarmoederhals had en veel contracties in mijn baarmoeder. Ik was na die opname 15 uurtjes thuis, met bedrust als dringend advies, maar toen braken de volgende ochtend mijn vliezen.
    In de nacht na de keizersnede heb ik een nabloeding gehad. Na vier dagen mocht ik naar huis, om vervolgens de volgende dag weer met spoed opgenomen te worden, op verdenking van een longembolie. Uiteindelijk bleek na een CTscan dat het geen embolie was. Wel zagen ze aan mijn bloedwaarden dat ik ergens een grote ontsteking in mijn lichaam had. Waar deze dan zat konden ze, heel vreemd, niet zeggen. Hoge dosering antibiotica gehad, en mocht na 2 nachten weer naar huis. En na 3 weken op de neonatologie mocht ons lieve mannetje ook naar huis.
    Morgen is mijn operatie 7 weken geleden. Ik vloei nog iedere dag. Inmiddels met de pil begonnen en zit nu in mijn stopweek. Nu is mijn menstruatie op gang gekomen (zeurderige pijn en veel hoofdpijn), en deze is enorm erg! Ieder uur moet ik mezelf verschonen! Normaliter had ik een rustige menstruatie, heel licht en eigenlijk altijd maar zo'n dag of drie.
    Wie herkent dit? Dat je menstruatie na een keizersnede veel heftiger is? En het vloeien voor de menstruatie, is dat normaal dat dit zo lang duurt? Ik ben van plan om even af te wachten totdat ik maandag weer met de pil moet beginnen. Als ik daarna nog vloei, is het dan raadzaam om de huisarts te bellen?
    Ik hoor graag jullie ervaringen!

2. danielle

danielle Actief lid

Aug 17, 2010
    151
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb dan geen ervaring met een keizersnede.
    Wat ik wel weet en ook al meer gehoord heb is dat de 1e menstuaties na de bevalling veel heftiger zijn dan voor de zwangerschap. Alsof je lichaam in de war is en er nog aan moet wennen.
    Dat duurde wel een aantal keer voor het weer een beetje normale proporties kreeg.

3. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    Mijn eerste echte menstruatie was ook heftiger na de ks, maar toen was ik al gestopt met vloeien...
    Bij de ks stopte het vloeien sneller dan bij mijn natuurlijke bevalling.

Stop ff met de pil zou ik zeggen en kijk hoe je eigen lichaam het oppakt. Nu weet je niet of je nog vloeit van de ks of omdat je aan de pil begonnen bent.
    En anders contact opnemen met huisarts!

Share This Page