Pech met de auto... Nu kunnen we niet op vakantie!

Discussie in 'De lounge' gestart door lieselot, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Vorige week kregen we onderweg pech met onze auto, we hebben hem naar de garage gebracht en gelukkig moest er alleen een nieuwe sensor in, de schade viel mee... Helemaal omdat we a.s. donderdag op vakantie zouden gaan naar zuid Frankrijk.
    Nu reden we zaterdag op de snelweg en weer stopte de auto ermee en weer ging hetzelfde lampje branden! @#$%^&*
    Dus direct weer naar de garage gereden en net hoorden we (ze zijn er nog mee bezig) dat de verstuivers niet goed meer zijn en dat ze waarschijnlijk alle 4 vervangen moeten worden a € 400 per stuk!!!
    Daar gaat onze vakantie. :(:(:( We hadden al speciaal voor kamperen gekozen omdat, we niet zeveel te besteden hadden maar, nu kan hij waarschijnlijk helemaal niet meer doorgaan......
    Ik ben zo verdrietig, ik wilde er graag ff helemaal tussen uit (burnout)...
    Ik hoop maar dat de garage zo belt en zegt dat het alemaal wel meevalt maar, ik vrees het ergste :(

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :(

Wel heel erg voor jullie hoor. Bah!

Ik hoop dat het meevalt.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    O, wat erg!
    Daar gaat je vakantiegeld!
    is het niet mogelijk om de reparatie uit te stellen? vakantie is, zeker in jou geval ook erg nodig! En heb je ook gewoon nodig om je weer op te laden voor komend jaar! Misschien kan je een auto lenen of mee op vakantie te gaan, kun je tijdelijk met het OV naar je werk of misschien is het zelfs goedkoper om de auto niet te repareren en een tweedehandsje te kopen? Heb je al gedacht aan tweedehands onderdelen van de sloop bijvoorbeeld? Of om de onderdelen nieuw te kopen maar om ze er "zwart" in te laten bouwen? Of misschien brengt een rondje garages in de buurt ook nog wel wat op en is het ergens anders goedkoper? Al gaat t maatr om 100 euro, toch?
    Succes!

4. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Ze hebben net van de garage gebeld en het gaat tot nu toe €1200 kosten en er kan nog €400 bijkomen, dus het valt niet mee... We hebben om een betalingsregeling gevraagd en we horen morgenvroeg of dit mogenlijk is... Pffff
    We kunnen het geld wel van mijn ouders lenen en we krijgen ook nog belastinggeld terug maar, dit zo vlak voor je vakantie is echt niet fijn!
    Nu de auto na al die onderzoeken bij de garage weghalen om naar andere opties te kijken is niet goedkoper helaas, dus we hebben maar ja gezegd... We kunnen er niks aan veranderen, het is niet anders...
    Bedankt voor jullie steun!

5. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Behoorlijk balen idd! Maar voor dat geld kun je wel nieuwe andere auto kopen denk ik zo?

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje zeg wat ontzettend klote voor jullie!

Is het een Renault Laguna toevallig?

7. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Nee, het is een Ford focus...
    Maar voor € 1600 kunnen lang geen vergelijkbare auto kopen hoor en mijn vriend rijd er elke dag 200 km mee, dus we moeten wel een goeie auto hebben...

8. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Dat is balen ja, hier ook de auto kapot maar besloten hem niet te laten maken, ook omdat het probleem daarna misschien nog niet is opgelost...
    Dus wij hebben een andere gekocht vrijdag kunnen we hem ophalen...

9. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Nou, we zitten nog steeds thuis...
    Gisteravond zouden we op vakantie zijn gegaan maar, de auto is nog niet klaar, ze weten nu niet eens meer wat er aan de hand is :(.
    W kunnen nu niks anders doen dan afwachten op het telefoontje van de garage (tussen de ingepakte vakantie spullen)
    Wat kan wachten dan lang duren zeg! pffffffffffffffff

10. danip

danip Niet meer actief

kun je niet de autos van je ouders/schoonouders broer of zus lenen? Dat zij jullie auto ophalen als ie klaar is?

Echt heel erg voor jullie. Hoop dat het wat meevalt, en jullie vandaag lekker weg kunnen gaan.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Is het wel een betrouwbare garage?

12. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    We zouden de auto van mijn ouders kunnen lenen maar, daar is de airco van kapot en we hebben een Franse bulldog mee die niet in een warme auto kan helaas...
    Tja een betrouwbare garage... Het is een mega grote, moderne Ford garage, daar mag je toch van verwachten dat ze verstand hebben van Ford auto's....

13. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wat is dat een betrouwbare garage?

Haha de eerste moet ik nog tegen komen.
    Als ze geld aan je kunnen verdienen dan doen ze het een voor een.
    Me vertrouwe in garge's is nu al weg.
    En heb me auto nu pas bijna 2jaar.

14. Skye

Skye Niet meer actief

Nou, dan moet je hier eens komen. Mijn garage is echt super betrouwbaar. Doen echt alles voor je, ook om het zo goedkoop mogelijk voor je te houden. zijn echt top-gasten!!!

Maar even voor TS: Echt meid, wat rot voor jullie. Ik hoop zo dat jullie alsnog op vakantie kunnen. Ik duim voor je!!

15. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Wat enorm vervelend zeg!
    En zeker als je een burnout hebt kan je een vakantie wel gebruiken....toen ik het las en ook nog las aan je onderschrift dat het niet lukt zwanger te raken,had ik echt met je te doen....
    grote knuffel en ik hoop dat het goedkomt!

16. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    @skye: hm welke garage is dat? woon in stad naast voorburg;)
    alvast voor het geval dat:)

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn vader had jaren geleden ook altijd gezeik met zijn Ford en bij de garage kwam hij vaak niet veel beter vandaan. Tot hij dus gewoon een keer 20 Euro extra heeft gegeven aan die monteur om er eens goed naar te kijken, toen wist opeens wel de auto goed te repareren. Maar het was gelijk de laatste Ford.

18. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Die bestaan wel degelijk.
    Wij hadden t ook helemaal gehad met auto's en garages. Altijd pech en totaal geen vertrouwen meer erin.
    Maarja...je moet toch n auto hebben.
    Toen zijn we bij onze garage terecht gekomen, die man verteld over onze pech die we altijd hebben met auto's en t wantrouwen in garages. Die eigenaar heeft alles gedaan om ons te helpen en ons vertrouwen te winnen en tis hem gelukt hoor.
    Voor ons nooit geen andere meer.
    2j geleden zagen we een auto staan bij een andere garage, wij proef rijden en tegen die man gezegd, we hebben wel belangstelling voor die auto, maar wij kopen m van onze garage, en jullie regelen t onderling maar. Zo gebeurd en gedaan. Eigenaar van onze garage daarheen gereden, ook proef gereden, auto onderzocht en nu rijden wij er heel tevreden mee rond.
    Service naar klanten toe is een goed iets, want ook zakelijk gezien kopen wij nu onze auto's bij hem. En ik weet nu al dat als onze oudste een auto gaat kopen hij ook naar hem gaat.

Wij zouden vlak voor koningedag naar z-Frankrijk rijden, op een donderdag. Maandag ervoor doet de auto raar, meteen naar de garage, hun met spoed gekeken wat het was, spullen besteld die hopenlijk op dinsdag geleverd zouden worden. Was gelukkig zo.
    Ze hebben flink lopen schuiven met hun klanten om woensdag tijd te hebben voor onze auto. Het was alleen de vraag of t in 1 dag zou lukken, maar dan zouden we dondermiddag kunnen vertrekken ipv s'ochtends in alle vroegte. Woensdag half 6 was ie klaar en konden we volgens planning vertrekken.

Dus nogmaals ja...er bestaan zeer goede en erg klantvriendelijke garages.

@TS, wat een rotsituatie zeg. Hopenlijk vinden ze die betalingsregeling goed. Ik begrijp dat t geen vaste garage is van jullie, dan is t altijd afwachten of ze dat goed keuren.
    Maar t blijft hoe dan ook zuur dat t zo'n dure reparatie is.

19. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    mischien een stomme opmerking.... maar wat kost het om de airco van de auto van je ouders te laten fixen? misschien is dat niet duur en kunnen jullie dan in ieder geval wel op vakantie

gr Jose

20. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Jeetje wat kl*te zeg:(
    Ik duim dat de auto snel gemaakt is en jullie alsnog er even lekker tussenuit kunnen!

Deel Deze Pagina