Net thuis van vakantie en we maken al voorpret voor vlg jaar... 2 juni wordt onze zoon 5, we willen in mei nog een laatste keer buiten hoogseizoen 2wk weg. Trentino/ Zuid Tirol in Italie is het plan. Appartement of huisje (geen camping iig) en een overnachting onderweg omdat we slechte ervaringen hebben met in een keer zo'n afstand. We zijn tot nu toe alleen in bekende parken geweest, Landal/Centerparcs sinds onze zoon er is. Die zitten daar niet. Nu denken we aan Belvilla of Happy Home of iets vergelijkbaars. Is deze regio leuk voor kleuters? Hij mag pas beginnen met zwemles met 5jr hier in het dorp, dus een peuterbad in de buurt zou leuk zijn. Verder vinden we veel leuk, wandelen, rodelbanen, treintjes, dieren, interactieve wandelpaden bv met wat klimmen en klauteren voor onze zoon, speeltuin. Liever niet: continue grote warmte boven de 30gr en zuidelijker willen we niet, geen Gardameer ofzo. Wie heeft er tips mbt accomedatie, uitstapjes enz.
Als je zekerder van mooi weer wil zijn en een beter aanbod van huisjes of zwembaden, dan zou ik eens kijken naar de omgeving van Merano. Daar heb je bergen, mooie uitzichten, meren, steden maar ook tropische boulevards met palmbomen. Als je echt in zuid tirol wil verblijven dan kan ik de omgeving van seiseralm aanbevelen. Weet echter niet of er veel zwembaden zijn.
Wij willen liever wat zekerder zijn dat het geen 2 weken 30 graden is Mijn vriend kan helemaal niet tegen warmte, heeft al vaak zonnesteken en flauwvallen gehad bij hoge temperaturen en van mij hoeft het ook niet perse zo warm te zijn. Graad of 18- 20, hooguit 24 is voor ons ideaal. Zuidelijker Italië in wordt het al snel warmer heb ik begrepen. Merano ziet er wel heel leuk en mooi uit, heb direct al zin om te gaan
Als je zelf van de bergen en bergwandelen houdt is het heel leuk! Ik had ookal gereageerd op je vorige topic, maar ik reageer gewoon weer... want zuid-tirol is een van mijn lievelingsvakantiebestemmingen. Het is super om met een kabelbaan omhoog te gaan de bergen in. En dan het liefst in zo’n dichte cabine toch met die kleintjes. Bij Seiser Alm heb je zo’n mooie kabelbaan en je kunt boven prachtig wandelen op de allergrootste alm van Europa. Daar vlakbij bij Volser Weihe heb je een zwemplas. Kastelruth is een leuk dorpje. Maar je zit wel vrij hoog in de bergen en als het nat en koud is en de bewolking hangt als een grijze deken om je heen... dan is het echt vet deprimerend. Dus misschien is de meivakantie wel echt een grote gok. Bij Levico Therme heb je ook wel een mooi merengebiedje, ligt een stukje zuidelijker in trentino en is lager/warmer/droger. Er zijn wel veel campings met hollanders.
Wil je perse Italië? Wij waren vorig jaar in Oostenrijk in Karinthië en dat jaar ervoor in Zuid Duitsland en dat was echt ideaal voor kleine kinderen. We waren in juni en hebben alleen maar korte broeken weer gehad maar heel zon zeker is het niet. We zaten op vakantiepark am Hohen bogen in huisje nr 95. Ze hebben ook een eigen website www.haus-95.de volgens mij. Dit was echt ideaal, je zat op je terras en de kinderen speelden veilig buiten. Er is daar geen zwembad maar wel een meertje en zwembaden zijn daar overal in de buurt te vinden.
Wij zaten dit jaar half mei twee weken in Toscane en het was overdag tussen de 12 en 24 graden. Ik vond het dus zeker niet te warm hoor!
Precies onze ervaring. In mei is het weer meestal niet continu super goed weer en heet in die delen van Italië. En al zeker niet in de bergen. Zoals al gezegd wordt, vaak mist, bewolking en gematigde temperaturen.
Het wordt zeker Italie. Ik wil daar zo graag een keer naartoe Het is het enige land in West/Midden Europa waar ik nog nooit ben geweest.
Is dit misschien iets voor jullie? http://erikavantielen.be/2016/06/20/een-beestige-boerderijvakantie-in-zuid-tirol/
Ja dat is van rode haan, die had ik in het vorige topic ook getipt wij hebben daar ooit gelogeerd in de Funtnatscherhof. Het leuke van een werkend boerenbedrijf is dat je kind mee kan helpen met de dieren verzorgen en je er lekker verse producten hebt. Het nadeel is dat ze al heel vroeg aan het werk gaan en het werk op een boerderij altijd doorgaat, dat draagt bij mij wat minder bij aan mn vakantiegevoel. https://www.rodehaan.it/nl/
Ik zou even goed naar het weer kijken als je bv op wetteronline.de kijkt en je vult een bestemming in dan kun je op ruckblick klikken. je kunt dan van jaaaren terugkijken hoe warm het was in een maand en hoeveel het geregend heeft. Dan krijg je een idee van hoe het gaat zijn.
https://www.wetteronline.de/rueckblick?pcid=pc_rueckblick_data&gid=15812&pid=p_rueckblick_diagram&sid=StationHistory&iid=16020&metparaid=TXLD&period=4&month=05&year=2018 Bijvoorbeeld