Dochter op gayforum

Discussion in 'De lounge' started by Chillin, May 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,676
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Zit ik net lekker te internetten,zie ik ineens gayforum in de adresbalk...
    Mn dochter is de enigste die hier ook achter de laptop zit,mijn man weet niet eens hoe zo'n ding werkt.
    Wat bleek,ze had plaatjes gekeken van plassende jongens.Was ze zelf op gaan googelen.
    Ik ben behoorlijk geschrokken en boos nu.
    IN NL kon ik haar nog controleren,toen stond de laptop in de woonkamer,maar hier in Indonesie gaat dat niet,dan heb ik geen ontvangst,behalve in de slaapkamer van mijn dochter.(wel om de hoek vd woonkamer,maar toch).
    Wie weet een goed filter dat ik erop kan zetten?

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    ja dat is idd even slikken, zou ik ook niet leuk vinden.
    W.s is t gewoon uit interesse voor het andere geslacht, maar ja, om dan nu op zulke sites te snuffelen.
    Geen tips trouwens over filters

3. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    jeetje zeg
    dan zal ik ook schrikken

hoe oud is ze eigenlijk

4. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

hai begrijp ik goed dat je dochter 11 is?
    waarom boos? kijk geschrokken ok maar denk dat ze gewoon heel nieuwsgierig is geweest.

sexuele voorlichting al gehad?

ik was ook altijd erg nieuwsgierig en op internet.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    pfff, dat is schrikken.

Je kan via Windows explorer al een het een en ander filteren:

Tools -> internet options -> Privicy en klik dan op de button Sites. Dan kan je al het een en ander filteren.

Maar ik zou eigenlijk meer met haar samen zitten en haar vragen/uitleggen hoe en wat. Volgens mij heeft veel meer effect dan als een dolle alle sites blocken. Je houdt het toch niet tegen met alle troep die er op het internet te vinden is. En als je het gaat verbieden gaat ze alleen maar meer zoeken ...

6. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,676
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ze is idd bijna 11 en ik snap dat ze nieuwsgierig is.Mijn man en ik praten altijd open over sex,tot zover zij het kan begrijpen.
    Maar er stonden ook fotos van kerels die aan het pijpen waren,dat vind ik toch minder.
    Ik heb net alle browser geschiedenis gewist en de laptop zo ingesteld dat ze alleen met mijn toestemming op bepaalde sites kan komen.

7. sim

sim Niet meer actief

oeh ik denk dat ik daar ook wel even van zou schrikken, ik zou denk ik doorvragen op een rustige manier (of er toch even weer over beginnen) want oke, het kan nieuwsgierigheid zijn maar weet ze wel waarna ze nieuwsgierig is? heeft iemand (of andere kinderen) het daar met haar over gehad? nou ja, ik kan me voorstellen dat je je kind voor dit soort dingen nog even in ontwetenheid wilt laten, en 11 is wel erg jong.

groetjes

8. Dushi

Dushi Niet meer actief

Tja, dan haal je een paar boeken in huis waar jij je prettig bij voelt.

Of inderdaad samen kijken of hopen dat ze geen ranzige sites kiest, maar het boek interessant genoeg gaat vinden.

Succes.

9. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,676
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    dacht ik zelf ook aan.Een of ander voorlichtings boek voor kids van haar leeftijd.

10. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Jee ik zou ook schrikken
    misschien even op google zoeken naar een goede filter ?
    weet het ook niet echt hoef het hier (nog) niet te doen

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

alleen een filter heeft niet zoveel zin, als ze echt nieuwsgierig is komt ze toch wel aan haar info/beeldmateriaal.
    ik zou met haar gaan praten en vragen wat ze nu precies zoekt of wilt weten. alleen een boek kopen en geven lijkt me niet voldoende. misschien kun je er samen uitkomen.

12. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zoun haar vragen waarom ze op die site was geweest en goed met haar praten .
    Je kunt nog zo'n goede band met je kind hebben maar sommige dingen zijn voor kinderen gewoon te moeilijk om aan ouders te vragen en vaak schamen ze zich ervoor dus pak het rustig en tactvol aan.
    Vertel haar at ze met iedere vraag hoe generend deze ook is bij jullie aan kan kloppen.

13. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,676
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Bedankt voor de goede tips dames.Praten lijkt me idd de beste oplossing.
    Heb mn laptop nu extra beveiligd maar als ze bv bij een vriendin gaat kijken,hou ik dat niet tegen natuurlijk,maar dan heb ik in elk geval uitgelegd hoe of wat.

14. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    in de comp kan je een wachtwoord instellen als je op internet wit.

15. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,676
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    dat heb ik nu idd zo ingesteld.

16. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    hoe weet je zeker dat je man het niet is :oops:

17. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Omdat ze aangeeft dat haar de dochter de enige is de laptop gebruikt en haar man niet weet hoe dat ding werkt ;)

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Wauw dat lijkt me wel even schrikken.
    Integenstelling tot sommige meiden hier denk ik dat het wel zin heeft om iig een filter erop te doen.
    Tuurlijk zal ze alsnog dingen tegen kunnen komen, dat kan altijd, maar hoe minder denk ik hoe beter. Sommige dingen zijn gewoon erg shocking die op internet staan, ik ben zelf ook wel eens per ongeluk op een verkeerde site terecht gekomen en wat ik daar zag daar werd ik zelf misselijk van en ben ik wel even van slag van geweest, laat staan een meisje van 11.
    Verder zou ik idd met haar praten en proberen te vragen waarom en idd een boekje oid kopen en met voorlichting beginnen.
    Sterkte en suc6!!

19. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Toch zou ik eerder geneigd zijn om te denken dat het haar man is... een meisje van tien die zoekt achter plassende jongens??? Als ze nu nou nog zou zoeken naar mannen of jongens... maar plassende jongens? Vind ik een rare gedachtengang voor zo'n jong meisje.

Zelfs voor een man die niks van laptops en pc's weet is googelen gemakkelijk hoor... iedereen herkent een 'on' knop, wachten tot hij opgestart is en dan de browser openen... mijn nichtje van drie kan dat.

20. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,676
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Het was echt wel mijn dochter hoor,want ze heeft t toegegeven.
    Mijn man komt niet eens in de buurt van mijn laptop,het interreseert hem geen *@#$.

Share This Page