Tips verkoudheid dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door evelien297, 9 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Zoals het topic al zegt: heeft iemand tips wat betreft verkoudheid bij een dreumes?

Mijn zoon is nu bijna 13 maanden en voor het eerst verkouden, en niet zo'n beetje ook! Neus zit vol en dicht, en hij heeft daardoor moeite met adem halen. Drinken uit een fles is daarom ook niet echt fijn en slapen 's nachts is nu echt een drama... :(

Natuurlijk wil ik er met alle liefde voor hem zijn en deze verkoudheid toch zo draaglijk mogelijk voor hem maken.

Hoe zorg ik dat zijn verkoudheid zsm over is en dat hij tijdens zijn verkoudheid zo min mogelijk last heeft van de symptomen?

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Zoutoplossing meerdere keren per dag (ik gebruik een pipetje en laat zo wat zelfgemaakte zoutoplossing de neus 'spoelen'). Sowieso steeds voor de slaapjes.
    Luuf smeren voor het slapen (ik smeer het op de romper niet op de huid maar dat mag na de 6 maanden wel
    Bij hoesten luuf op onderkant van de voetjes en sokken aan
    Ui in grove stukken snijden en op de kamer zetten
    Bepanthen/vaseline onder het neusje om pijnlijk neusje te voorkomen/genezen
    Hoofdeinde van het bed wat verhogen schijnt ook te helpen maar dat doe ik zelf nooit
    Zetpilletje bij koorts boven de 39 als ze de nacht in gaan (iedereen heeft een andere manier van gebruik/hoeveelheid/wanneer pcm dus doe wat goed voelt.
    Ik geef sowieso in de winter een multivitamine per dag en bij ziekte 2 per dag.

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Mijn dochter is ook voor het eerst écht verkouden! Sneu he! Wij geven regelmatig een pcm voor de nacht, een doorgesneden ui naast het bed om het neusje open te houden en Luuf op haar borstje. Verder kan je volgens er niet zo veel aan doen. Ik probeer wel eens met zo'n peer wat snot uit haar neus te halen, maar dat lukt me niet.

Oh ja, wij geven nu geen flesjes meer, maar geven melk uit een open bekertje! Dan kan ze vaker naar lucht happen.

Beterschap voor je zoon!

4. Ansji

Ansji Niet meer actief

Een doorgesneden uitje naast zijn bedje en als hij verhoging heeft, een zetpilletje voor het slapengaan. Het uitje stinkt heel erg, maar helpt de luchtwegen vrij te houden.

Sterkte met jullie knulletje, zo verkouden zijn is zo zielig bij zo'n kleintje.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier is het ook feest, al zo'n 2 weken. Ik geef ook pcm, zouwaterneusspray en verse kippenbouillon, dat helpt hier heel goed als slijmoplosser tegen hoesten en keelpijn.
    Verder lucht vochtig houden (waterverdamper of natte handdoek op cv leggen).

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    iig geen ui naast het bed zetten. dat is echt zo vreselijk achterhaald. het lijkt of alles daarmee los komt maar dat is dus niet zo. de ui irriteert de luchtwegen en hierdoor maken ze juist meer snot en slijm aan. het lijkt dus alsof het werkt maar dat is dus niet zo.

ik zou luuf smeren. op de voetjes en dan sokjes erover.

Deel Deze Pagina