Ja benaderd het maar van 1 kant... beetje jammer. .. Dat zorgt er dus juist voor dat dit soort situaties zich voordoen. Ipv begrip voor beide kanten
Ik heb begrip voor beide kanten, alleen lijken anderen niet te snappen hoe dit voor die mensen is geweest. Ik heb vanaf t begin gezegd dat er vast miscommunicatie is geweest en dat ik van harte hoop dat het gezeik op die strandtent nu klaar is. Niemand verdient het om failliet te gaan om een hele vervelende fout.
Jij doet hetzelfde toch ?! Volgens mij beseffen jullie niet dat deze man daar prima alleen kan zitten. Iemand die ALS heeft, of een andere ziekte waardoor deze niet meer zo mobiel is als een gezond mens, kan nog prima voor zichzelf zorgen en kan prima even alleen ergens zitten. Sterker nog, zou er zelfs alleen op uit kunnen. Wat Wasrek ook aangeeft, de kans dat deze man iets overkomt is net zo groot als dat een gezond persoon ineens iets kan overkomen. Mensen vallen er nu over dat het onverantwoordelijk is dat deze meneer alleen achter gelaten is omdat zijn vrouw zo nodig moest gaan zwemmen, mogen mensen wie dit overkomt dan niets leuks meer doen? Mogen mensen met ALS nooit meer alleen gelaten worden? Misschien genoot deze meneer wel van zijn zwemmende vrouw terwijl hij in de zonnestralen op het terras zat. Waar het bericht in de media mee begonnen is, is dat hij vanwege zijn ziekte niet zou mogen blijven zitten. Omdat hij niets zou kunnen bestellen (door zijn ziekte). Dat mag iemand nooit zo benaderen! Bij niemand niet. Dat er vervolgens een soort van heksenjacht op de strandtent is ontstaan is erg vervelend maar welk bericht in de media krijgt tegenwoordig geen lading meningen over zich heen. Dit voorval staat niet op zich en komt dagelijks voor, verschil is alleen dat het nu eens naar buiten gebracht wordt. Ik hoop dat de rust nu voor iedereen wederkeert en dat er meer begrip komt voor mensen die net even iets anders zijn
Meer begrip voor mensen die net even anders zijn?! 😂😂😂😂 Serieus?? Ik ga me niet eens zitten verdedigen hier... O en ALS is niet even net wat anders zijn... En wat de media schrijft over "de reden" is zelden de echte reden... Zo ook in dit geval
Ik vraag je ook niet om je te verdedigen, nergens voor nodig alleen heb ik het idee dat je geen idee hebt waar je precies over spreekt. En 'Zo ook in dit geval' Zat jij er naast toen het gebeurde?
iemand met ALS kan prima "even" alleen zijn hangt natuurlijk af van het stadium maar daar zal zijn vrouw ongetwijfeld meer van weten dan sommige hier die denken dat die man geen seconde alleen kan zijn! en aan de hand daarvan heeft zij vast besloten om even te gaan zwemmen overigens was zoals dus bekend is een aantal personeelsleden op de hoogte dat deze man niet kon praten en was er niks aan de hand tot die eigenaar zich er mee ging bemoeien
Ik weet wel ongeveer wat de ziekte inhoudt en de beste man is een bekende Nederlander die elke dag een stukje in het NRC schrijft, vandaar dat de rel extra snel oplaaide. Pieter Steinz - nrc.nl Natuurlijk betreft het hier een misverstand maar ik blijf erbij dat als je er voor kiest zelf de zorg op je te nemen van je zieke man je de zaken goed moet regelen als je hem ergens achter laat juist om dit soort vervelende misverstanden te voorkomen.
Oh ja nee als je het wel ongeveer weet dan is het goed Zo zie je maar wat slechte communicatie kan aanrichten..
Wat ik weet is dat de man in kwestie het grootste deel vd tijd al aan de beademing ligt/zit. Hij zit in de laatste fasen van zijn ziektebed en het zal niet zo lang meer duren voor hij komt te overleiden. Natuurlijk snap ik dat je lekker met hem naar buiten gaat en hem laat genieten van het strand. Wat ik niet begrijp is dat je hem in de zorg achterlaat van mensen die totaal niet weten wat ze moeten doen. De eigenaar van die strandtent heeft denk ik ook terecht gezegd had vantevoren even gebeld dan wist iedereen ervan, hadden we een oogje in het zijl kunnen houden en was er niks aan de hand. Plus dat hij zegt dat hij ze niet weg heeft gestuurd maar ze er zelf geen seconde langer wilde blijven. Als excuus heeft hij haar nog een uitrijkaart gegeven voor de parkeerplaats. Het had ook gewoon bij de woordewisseling kunnen blijven. Maar mevrouw zoekt wel heel doelbewust de media op, eerst gaat het via twitter helemaal los en vervolgens schrijft ze nog een stukje in het NRC. nu en ik snap niet dat als iets terplekke netjes opgelost wordt dat je dan zo in het negatieve blijft hangen en zo'n ondernemer nog een extra trap nageeft. Het is toch helemaal niet gek dat ze iemand in eerste instantie net zo benaderen als elke andere terrasbezoeker? Je mag hier zitten als je wat besteld. pas later komt de rest van het verhaal...
Ik vind de term 'ergens achterlaten' een beetje zwaar beladen in deze situatie. Deze man stond gewoon op het terras, had echt geen extra zorg nodig en wordt dus achter gelaten? Als mijn man even gaat zwemmen en ik zit op een terrasje, heeft hij mij dan achtergelaten? Lijkt me niet. Dat is in overleg gegaan en dat zal in deze situatie ook zo zijn geweest. Ik denk dat de onbekendheid met deze ziekte, de angst dat er zomaar wat had kunnen gebeuren, dit verhaal groter heeft gemaakt als wat het is. Verder ga ik geen uitlatingen doen over het feit wie er wel of niet iets gezegd heeft, want daar ben ik niet bij geweest.