10.5 maand en nog niet willen staan..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mindy26, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Ik weet dat ieder kindje het op eigen tempo doet..maar toch maak ik me wat zorgen. Mijn zoontje wil helemaal niet staan..
    Als ik hem bijvoorbeeld probeer te laten staan doet hij zijn beentjes standaard naar voren. In de zit houding. Hij probeert het ook totaal niet. Hij is verder wel bewegelijk. Hij schuift over de hele vloer en kan sinds een week uit zichzelf zitten. Maar optrekken of staan vind hij helemaal niks..

iemand ervaring?

2. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Of ze het helemaal niks vond, dat kan ik niet zeggen. Maar op die leeftijd had dochterlief er nog geen interesse in.
    En nu, sinds 2 weken, rent ze los de hele kamer door :D

3. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik zou mij hier totaal geen zorgen over maken. Het is net wat je zegt, elk kind houdt zijn eigen tempo aan. Daarbij vind ik 10,5 maand ook echt niet uitzonderlijk om nog niet te willen staan :)
    Geniet er maar van dat alles op je salontafel nog veilig staat :D

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat hoeft hij ook nog helemaal niet :)

Hij kan nu zitten zeg je, dus zijn nu vooral de spieren bij zijn buikje/heup zich aan het ontwikkelen. Lager nog niet, dat komt allemaal net 1 voor 1

Ow en zeker niet forceren! Eerst leren kruipen, als hij gaat lopen vooraleer hij kruipt dan gebruikt hij zijn heupen anders

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Niets aan de hand hoor!
    Oudste dochter ging eens een keertje staan toen ze een maand of 13 was. Die vond het allemaal niet zo interessant verder.
    Zegt helemaal niets over de ontwikkeling.
    Ze doen het allemaal op hun eigen tempo!:)
    Er is toch geen haast of zo? Hij pas 10 maanden!

6. moeps84

moeps84 Lid

14 mrt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, geen zorgen maken! Mijn dochter kon op dr 1e verjaardag alleen nog maar op dr billen zitten, deed verder niets! Ze liep ook pas laat, zo rond de 19 maanden. Geniet van je kindje en kijk niet teveel naar andere kindjes. Ieder zn eigen tempo!

7. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn zoontje ging toen nog niet eens zitten...
    Ik zou me met 10,5 maand absoluut geen zorgen maken als ze niet staan.

8. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is 3 weken geleden 1 geworden, en gaat pas sinds 2 weken zelf staan dmv optrekken aan kasten enz. Daarvoor ook niks hoor.

Ik heb me er geen sec druk om gemaakt. Elk kindje volgt toch zijn eigen ontwikkeling! Ze gaan uiteindelijk allemaal staan en lopen hoor

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als hij zich verder goed ontwikkelt, komt het echt vanzelf. Hij is niet een van de snelsten, nouja, so be it toch? :) Om echt zorgelijk laat te zijn qua ontwikkeling, duurt nog wel even. Hij heeft nog alle tijd :)

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Mijn dochter was 15 maand toen ze ging staan. Nu is ze bezig met lopen. Lekker op haar eigen tempo :)

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn jongste ging 2 weken terug voor het eerst staan. En nu? Nu doet hij het niet meer. Hij is al ruim 13 maanden.
    Op zijn verjaardag ging hij zelfs nog niet eens zelfstandig zitten.

Geduld is een schone zaak. En bij een wat trager kindje leer je het wel ;)

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier ook nog niet hoor!
    Ze kan sinds 2 weken kruipen en zelf gaan zitten maar optrekken of staan onderneemt ze nog geen pogingen toe.
    Ze kunnen niet alles tegelijk he!

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier trok ie toen ook nog z'n landingsgestel in. Ging met 10/11 maanden zelfstandig zitten en kruipen, met 13 maanden staan en met 18 maanden rende hij ineens door de kamer. Geen zorgen en je hoeft niet naar de fysio, deze tip gaat zo nog komen :D ;)

14. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker z'n gang laten gaan, komt vanzelf wel!

Mijn dochter trok overigens ook haar benen nog op toen ze al zelfstandig kon lopen; neergezet worden is kennelijk een stuk spannender dan het zelf doen. Misschien ook wel logisch eigenlijk? Ik heb ook liver zelf controle over minn stabiliteit wat dat betreft, zeker als je nog niet echt weet wat je uberhaupt moet doen.

15. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ik had de fysio-tip al verwacht idd :D Komt vast nog ;)

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Haha Piccolina is nog niet langs geweest dus de fysio tip blijft nog even achterwege.

17. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn dochter kon toen ze een jaar was ook alleen nog maar blijven zitten. Verder ook niets. Pas na haar 1ste verjaardag begon ze met tijgeren en kruipen. Wanneer ze precies begon met staan weet ik zo niet meer, maar ze liep toch goed en stevig met 16 maanden en 3 dagen. Zo ineens.

18. Koon

Koon Niet meer actief

Haha ik ook!! :D

19. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Hahaha ik ga ook niet zo snel naar de fysio hoor. Maar goed om te lezen! Maak me niet meer zorgen! :D

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je moet vooraal niet stimuleren met laten staan/zitten/lopen etc met dat je dat voor kind doet zo verliest kind snel interesse in.
    Er zijn dus erg vlotte kinderen die erg druk zijn en willen veel en snel en zelf. Maar er zijn ook kinderen die dat minder hebben.

Hij moet eerst zelf gaan leren optrekken en dan staan en dan langslopen. Je kan stimuleren met favo speelgoed op lage tafel/poef/doos leggen bijv.
    Grove motoriek is afhankelijk van aantal dingen zoals of lichaam en hersens helemaal klaar voor zijn. Kind met weinig spiermassa zal dan later dat doen dan de kind steviger is.

Succes!

Deel Deze Pagina