Vraagje: hoe hebben jullie dat je kindje geleerd? Sam trekt het rietje uit het flesje (in een restaurant bijvoorbeeld) en gaat daar dan mee spelen. Ik heb het al 100x voor gedaan, maar hij snapt het echt niet. Pakt gewoon het flesje en zet het aan zijn mond . Ziet er wel heel komisch uit, maar ik zou het toch wel makkelijk vinden als het zou leren.
Misschien eerst proberen door het rietje vast te houden? Of gewoon je eigen beker meenemen en daar uit laten drinken.
Mijn zoon is nu 13 maanden en opeens lukt het hem. Hij had al een tijdje interesse in de rietjesbeker van z'n zus en die heb ik hem een aantal keren voorgehouden. Eerst snapte hij er niets van maar opeens had hij door hoe het moest. Ik heb ook wel eens gehoord dat je eerst een pakje drinken kunt proberen, je kunt dan zelf iets in het pakje knijpen zodat hij wel wat binnenkrijgt, misschien brengt het hem op een idee. Zo kan hij in ieder geval voelen wat er gebeurt. Succes!!
Finn "kreeg" af en toe een slokje uit het pakje van zn neefje...en na een paar keer zagen we dat hij er echt iets uit kreeg. Hij heeft het dus zelf geleerd.
Wij hebben onze dochter een pakje gegeven, dus het rietje in haar mond gedaan en dan zachtjes in het pakje knijpen. Na 2 keer knijpen snapte ze hoe het moest. Gelukig wel moet ik zeggen het is zo makkelijk nu ze uit een rietje kan drinken. succes
hier de ouste idd met een pakje geleerd door erin te knijpen. ( Ik vroeg me juist af hoe wel ook alweer de oudste uit een tuitbeker hebben leren drinken )
Hier hebben we het haar ook niet geleerd. Ze wilde het pakje van haar neefje hebben, dus maar gegeven en ze dronk er gewoon uit. Het is wil handig als ze het kunnen..
Hier dronk hij bijna niets naast de borstvoeding, maar vroeg wel heel wat keren op een dag de borst. Op gingen we het gewoon uitproberen, hij was nog maar 8mnd. We gaven hem een pakje en knepen er in. Zodra hij sap binnenkreeg wist hij wat hij moest doen en sindsdien drinkt hij zoveel meer naast de borstvoeding. Dus bij ons was het ook echt een uitvinding sinds hij met een rietje kan drinken.
Ik heb het mijn neefje net geleerd Gewoon een klein bekertje gepakt, en een rietje kort afgeknipt. Geloof 7 cm ofzo. En dan het rietje en beker goed vasthouden. Het jochie wist dat er drinken in de beker zat, en dat ik het niet ging geven. Na 3 minuten begon hij in het rietje te blazen, 3 minuten later was het glaasje leeggedronken. Mijn jochie heeft het geleerd, door in een pakje te knijpen. Toen hij dat geproefd had, wilde hij meer en begon hij de zuigen..
met een pakje. Rietje in haar mond en ik kneep langzaam in het pakje. Ze pikte het snel op dus ze doet het al heel lang zelf, denk dat ze rond een jaar was dat ik het haar leerde.
Ryan was 10 maanden toen hij uit een pakje dronk...bij hem lukte het ineens toen ik zelf het pakje vast hield en toen zachtes knijpen en nu drink hij zelf uit een rietje....Mama houd nog wel het pakje vast haha...
Dank jullie wel voor jullie tips! Ik ga eens met pakjes drinken aan de slag. Hij is de domste niet, maar mamma en pappa zijn makkelijk uitgevallen en nemen overal een plastic beker mee naar toe... Maar goed... het zou toch wel makkelijk zijn als ie in een restaurant ook gewoon met een rietje kon drinken.