Hoe veel dagen water laten staan in buitenbadje?

Discussion in 'De lounge' started by juenco, May 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Meiden!

Ik heb eergister een badje opgezet voor mijn dochter. Ze liep erin en eruit, geweldig vond ze het. Wel kwam er allemaal gras in. DAt heb ik er wat uitgevist.

Nu heeft ze gistermiddag ook nog even in het badje gezeten, water was lekker opgewarmd door de zon.

Maar ik vond het al wel wat viezig worden en heb hem na die tijd leeg laten lopen.

Hoe lang doen jullie met badwater? Elke dag nieuw water is wel veel...toch? (kan 137 liter in ;))

2. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik doe het wel elke dag nieuw. Gebruik het oude om 's avonds alle planten mee water te geven.

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Je kunt bij de winkel (intertoys ook volgens mij) chloortabletten kopen met zo'n drijfhoudertje. Ook kun je van die strookjes kopen die de ph-waarde van het water bepalen.
    Als je dan dmv een netje de troep er steeds uithaalt kun je vrij lang doen met een zwembadje.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ligt er ook een beetje aan hoe groot het zwembad is denk ik.

Als je een groter bad hebt, en dus echt minimaal een uur bezig bent om er genoeg water in te krijgen is het zonde van al dat water om het elke avond te legen.

5. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

Jun 19, 2007
    2,888
    0
    36
    West-Friesland
    Hier is het maar 2 emmers water wat wij gebruiken. Dus dat gaat naar de plantjes toe elke dag.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier in de schelp elke dag nieuw..

Wil mijn man zaterdag het grotere bad op laten zetten dat maak ik dan wel elke dag even schoon en 1x in 3 a 4 dagen schoonwater. nu staat het bad hier op een zeil en ze lopen ook over zeil ernaar toe. Dus er komt alleen zand bij in, dat hou je toch niet tegen met ook een zandbak in de tuin.. haha.

ik doe ze trouwens ook vaak in bad buiten als het zo mooi weer is, schelp 1 a 2x wasmand (20 a 25 liter per x) water in , zeep erin, allebei de kids erin, spelen, shampoo erbij grote maatbeker met schoon water. spoelen en klaar. scheelt een hoop viezigheid binnen en is zo makkelijk en zo spoelen de stenen ook nog een beetje schoon;):p

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Hr klein badje van de HEMA, en daar gaat het water iedere avond eruit.

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    Ik doe het ook in een schelp. Elke 2 à 3 dagen ververs ik het en kuis dan ook met allesreiniger de schelp uit.
    Hier komt het water van de waterleiding en dat is nogal kostelijk om het dan elke dag opnieuw te doen

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hier in het kleine badje iedere dag vers water, in het grote zwembad doe ik nooit het water verversen, moet ik wel bij zeggen dat daar chloortabletten inzitten en een pomp aanvast zit om het water te later circuleren.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier ook gewoon uit de kraan zou niet weten waar ik het anders vandaan haal?:D sta open voor suggesties voor gratis water hoor .. echte nedelander he. ;)..

Maar de schelp moet hier elke avond weer dicht , andere kant in zandbak i.v.m. katten die poepen in rull zand erg fijn vinden haha.

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Wij hebben hier een kleiner zwembadje, en ik doe iedere dag nieuw water erin.
    Gisteren heeft mijn dochtertje er ook ingezeten, maar we hebben een hond dus er komen ook wat haren in.
    Dus hier iedere dag zuiver water, maar ons zwembadje is dan wel heel klein.

12. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    In vlaanderen is het leidingwater haast onbetaalbaar (zelfs onze energieminister roept net niet op tot het niet-betalen van energiefacturn).
    Maar ik weet dat mijn vader het vroeger met putwater deed (grondwater) en mijn schoonzus doet het met gezuiverd regenwater.

13. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

elke dag, ook groot zwembad.
    ik gebruik het wel voor planten.

Ik heb zelf 2 kids die er in zitten en vaak komen de andere buurkinderen ook, dus nog 3 erbij. Dus minimaal 4 a 5 kids.
    Tja met alle viezigheid plasjes enz vind ik het wel noodzakelijk.
    Maar gras hoeven we niet te sproeien en de planten worden voorzien van water!

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

off topic:
    Is het water zo duur in Belgie? Is dat een groot verschil met Nl dan? Hier betaal ik zo'n 35 euro per mnd, maar wij hebben ook een grote vijver, aquarium van 2m en heeeeel veel wasgoed (3 kids)

15. je zou een pulse kunnen slaan en het grondwater dan met een pomp omhoog pompen

16. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Hier ook elke dag vers water! En idd gebruiken wij het water 's avonds op de planten water te geven! :D

@ Juenco, oei ik zie vandaag uitgerekend! Spannend!!! ;)

17. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Daar ben ik ook benieuwd naar:(

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ik verschoon elke dag t gaan 20 emmers in dus een 180 tot 200 liter)

Het grote bad heeft een pomp en chloor dus dat word alleen hervuld als het water groen word door onweer

19. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

dit

20. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    hangt er vanaf, is het rivierwater of water uit de tank. Tankwater laat ik langer staan, is te kostbaar om elke avond weg te laten lopen. Rivierwater is gratis (maar dat kan niet altijd ivm blauwalg)

Share This Page