echt even van mij af typen hoor. de laatste tijd hebben wij het steeds vaker over een derde kindje. sinds een poosje spreken wij dit ook uit. dat we aant kijken zijn voor een groter huis etc omdat we graag een 3de kindje zouden willen.(dit huis is echt te klein in mijn ogen) en steevats krijgen we het zelfde antwoord "je heb al een jongen en een meisje wat wil je nog meer?" NET of dat dat het belangrijkste is! ik kan het niet uit staan mijn eigten moeder begon er zelfs over dat mijn vriend zich maar moest laten steriliseren want je wil er toch niet nor een bij?? tegen mij begon ze over de pil dat ik daar aan moest gaan! mens ik slik al 4 jaar geen pil meer! waarom heerst er een taboe op 3 kindjes etc? waarom moeten mensen zich er altijd mee bemoeien! al willen we een elftal is dat toch onze zaak? herkennen jullie dit?
Erg he? Ik vind die stomme vooroordeel ook vreselijk hoor. helemaal wat je zegt, alsof het hebben van kinderen draait om 'van allebei iets', en alsof je tegenwoordig echt moet stoppen met kinderen als je de ouders in aantal vervangen hebt (dus 2 ouders = 2 kinderen, mensheid blijft bestaan, klaar!).. Ik hoop dat jullie net zoveel kinderen mogen krijgen als jullie vanuit je hart wensen!
Ik heb mijn twee meiden snel op elkaar gekregen en hoor de hele tijd. Ja, dan ben je wel gelijk klaar! He? Hoezo klaar? En waarom zou ik er "klaar" mee willen zijn? Ik vind alles geweldig met en aan mijn kindjes, dus het kan mij niet lang genoeg duren. En wat raar van mensen om ervan uit te gaan dat je maar 2 kindjes wilt. Ik zie in mijn omgeving wel steeds meer jonge gezinnen die voor een derde gaan. Volgens mij wordt het toch wel weer populairder. Misschien hoeven we ons dan minder te verdedigen.
Haha herkenbaar, ben nu zwanger van de 4e, heb een zoon van 18 een dochter van 14 een dochter van 2 en dan nog een? En ook nog op mijn leeftijd? Lol is toch mijn leven..... Dus niet ergeren en gaan met die banaan haha
Hier ook een wens voor een derde en had deze kritiek verwacht, maar tot heden nog niet gekregen. Wij hebben wel twee jongens, maar dat zou toch geen verschil mogen maken!! Mensen moeten anderen gewoon in hun waarde laten en de keuzes van anderen respecteren!! Ik hoop dat je wens in vervulling mag gaan!!
tja, ik ben zelf altijd heel duidelijk geweest hoe wij hierin staan... Ik wil graag 3 kindjes (3 meiden lijkt me ook erg leuk ) en m'n man 2. Wij krijgen ook geen opmerkingen dus. Maar misschien scheelt dat ook omdat wij dus 2 meiden hebben- en mensen dus niet die standaard reactie kunnen geven.
Herkenbaar! En heel erg irritant! Ik heb zelfs geboortekaartjes gehad waar in staat een jongen en een meisje wat wil je nog meer? En mensen die op kraambezoek kwamen die vroegen of mijn man er nu een knoopje in zou laten leggen.... Mijn SM moet er ook altijd zo nodig opmerkingen over maken tegen familie of vrienden dat het nu wel compleet is zo en dat ze er geen kleinkinderen meer bij krijgt, omdat we tenslotte allebei een jongen en een meisje hebben. En als ik dan zeg dat we daar nog helemaal niet uit zijn (doe ik tegenwoordig niet eens meer), wordt ik nog voor gek verklaard ook..... Niet praktisch, zielig voor zoontje als we weer een meisje krijgen of zielig voor dochter als het weer een jongentje is, en hoe ga je dat allemaal betalen? Pfffff
Hier zeggen ze het al zonder dat ik uberhaupt over meer kinderen begin en ik zelfs single ben.. Snap het niet hoor.. alsof geslacht iets uitmaakt als je nog een kindje zou willen.
Oo heel herkenbaar, hier 2 meiden maar willen graag een 3e! Zijn nu al 19 maanden bezig en al 3 miskramen gehad en mensen zeggen nu steeds, stop er toch mee, je hebt er 2 of wil je perse een jongentje nou ehhh neee gewoon een gezond kindje
Oh waar bemoeien mensen zich toch altijd mee pff, meid als jullie graag een 3e kindje willen Go fot it!! Als jullie gezinnetje daarmee compleet is, is dat toch prima. Eigenlijk belachelijk dat je je zelf hierin moet verdedigen. Ik ben nu zwanger van onze eerste, en ik hoop dat het ook niet de laatste keer is. Wij zouden heel graag 3 kindjes willen. Ik kom zelf ook uit een gezin van 3, misschien heeft dat er ook mee te maken. Lijkt me heerlijk om 3 boefjes te hebben rondlopen
Wij zouden het eigelijk maar bij 2 houden maar toen we wisten dat nummer 3 onderweg was/is. zijn wij er reuze blij mee ze is voor ons een kadootje. en dan op het werk achter je rug om ''is ze alweer zwanger"?? alsof ik alleen maar zwanger ben. dat zijn dus collega`s die geen kinderen hebben of kunnen krijgen of de patner wil geen kinderen. jarloezie en afgunst denk ik dan. maar bij me komen om te vragen of zo,ondertussen doen ze lekker schijnheilig.:x maar trek me er geen ene r**t van aan.
Hier hoor ik het ook vaak hoor.. heel erg vervelend. Ook al willen wij geen 3e. het is gewoon irritant als mensen zich daar mee gaan bemoeien.
ik vind het belachelijk als mensen zich ermee gaan bemoeien hoeveel kindjes je zou willen, en andere van dat soort opmerkingen. Maar een tekst als: "een jongen en een meisje, wat wil je nog meer" in een felicitatiekaartje is toch niet zo verkeerd bedoeld?? Ik denk dat ze gewoon bedoelen dat het geweldig is dat je van alles wat hebt??
wij zijn nog niet toe aan een 3e, ben nu zwnager van de 2e, maar de standaard opmerking is: goh je hebt ze wel dicht op elkaar zeg, maar ja dan ben je wel meteen klaar! Alsof het inderdaad perse na 2 klaar is?? Daarbij reageerden er een aantal wel vreemd toen ik zei dat we weer een jongen krijgen, alsof het erg is dat het "alweer" geen meisje is. Wij zijn hier juist dolgelukkig mee.
Heel herkenbaar ik hoor hier ook altijd. Zoo een tweeling en een jongen en een meid. Dan ben je meteen klaar, lekker makkelijk, wat wil je nog meer? Dan zeg ik maar dat het ook wel heel leuk is om sommige dingen dubbel te hebben
Tja inderdaad en dan natuurlijk zwaaaaaaar teleurgesteld bij nog een jongen Ik snap sommige mensen echt niet hoor. Leuk toch een groot gezein, jongen of meisje maakt niet uit.