https://m.hln.be/in-de-buurt/houthalen-helchteren/meisje-6-dood-teruggevonden-in-park-molenheide-ze-is-wellicht-gestruikeld-en-hard-neergekomen~a92f37ef/ Zo erg dit
Wat erg zeg. Nu ook weer een jongen vermist in de Maas. Wat gebeuren er in de zomer toch altijd ellendige dingen.
Dat was loos alarm las ik was in de speeltuin gevonden volgens mij Ja zoveel kindjes al het leven gelaten Laatst 10 jarige jongen in het kanaal 7 jarige jongen bij een strand/zwemplas
Ja het grijpt mij ook heel erg aan al die verhalen wat zullen die ouders wel niet mee maken verschrikkelijk En zeg nooit het overkomt mij niet Geloof me je kind is binnen een sec weg als je ff niet oplet vooral in de zomer drukte
Mijn maag draait elke keer weer om bij het lezen van dat soort berichten. En of het nou komt omdat ik ouder word en me er bewuster van ben of dat het echt zo is weet ik niet maar voor mijn gevoel word het elke jaar erger met berichten van overleden kinderen door ongevallen en vooral in en rond water
Verschrikkelijk. Ik ben geen expert maar van struikelen naar overlijden zonder extreem letsel klinkt voor mij zo heftig. Ik denk dan eerder dat ze misschien onwel is geworden en daardoor gestruikeld is (maar dat zal autoptie vast uitwijzen). Voor dit soort dingen wil ik voor mezelf altijd graag een logische verklaring omdat ik het anders zo angstig vind en die angst te snel op mijn kinderen projecteer na het lezen van dit soort berichten.
Hier ook al zoveel drenkelingen bij de stranden. De oudste kinderen hebben nu een leeftijd dat ze zelf gaan maar ik vind het echt niet alles. Vooral mijn zoon is een waaghals en een enorm puberbrein Pas wilde die ook gaan en was er op de radio dat de rode vlag alweer hing, ik alweer in de zenuwen maar hij werd opgeroepen om te komen werken en dat is die toen maar gaan doen Ben altijd blij als ze appen onderweg naar huis te zijn. Waar pas die 15 jarige jongen is verdronken bij Monster daar hadden ze notabene allebei die dag op hetzelfde strand gelegen
He bah, dan ben je blij als je ze die dag even een extra kus en knuffel kunt geven. Ik moet zo mijn best doen om mijn angsten niet op zoon te projecteren. Als ik dus bijv. Lees 15 jarige verdronken dan zeg ik het liefst tegen zoon jij mag niet meer met vrienden alleen in natuurwater zwemmen. Gelukkig voor zoon is man mijn tegenhanger daarin maar ik ben net als jou ook altijd blij met een appje tussendoor dat hij het leuk heeft en een appje dat hij onderweg naar huis is.
Ik zie nergens dat het loos alarm is hoor. https://nos.nl/artikel/2344252-zoekactie-naar-vermiste-jongen-in-de-maas-bij-reuver.html
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20200815_00171833/zoekactie-naar-8-jarige-jongen-die-van-bootje-viel-in-jachthaven-roermond Bedoelde deze
Ze hebben het over losse aarde. Misschien is ze daar plat op haar gezicht in gevallen en kon ze door paniek en gebrek aan grip niet meer opkomen, en is ze zo gestikt.
Was geen loos alarm, alleen de leeftijd is bijgesteld naar 12-14 jaar naar jonge man maar nog niet gevonden. Bij Roermond was ook een zoekactie naar een kind van 8, die bleek gelukkig in de speeltuin te zitten veilig en wel.
Wij zijn daar op vakantie geweest en hebben in dat park gewandeld. Het is een wirwar aan losse aarde en omhoogstaande wortels van bomen. Levensgevaarlijk! Ik schrok ook best van het stukje en vind het zo verschrikkelijk sneu voor alle betrokkenen Edit lees nu dat het op het park zelf is gebeurt
Die in reuver/kessel zijn ze nu weer aan het zoeken, 7 minuutjes rijden hier vandaan. Verschrikkelijk
Wij zijn er ook geweest. Mijn ouders hebben er een vakantiehuisje. Het heuveltje waar dit gebeurd is, is ‘gewoon’ een speelheuvel. Vreselijk dat dit is gebeurd, ik denk echt dat het een ongeluk is geweest...