Blaffende hond en irritante eigenaar.... Zucht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama1978, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sinds een tijd worden we regelmatig gewekt door een blaffende hond in de buurt. Het is vaak heel vroeg in de ochtend en duurt ongeveer 10 minuten. Ik ben er nu eindelijk achter van wie dit hondje is.

Ik liet vanmorgen om 8 uur mijn eigen hond uit en kwam het desbetreffende k#tkeffertje tegen met zijn bazin, een wat oudere dame. Ze was druk in de weer een stok te gooien die het blaffertje vervolgens enthousiast terugbracht waarna hij flink tekeer ging met blaffen net zo lang tot bazinlief de stok weer gooide. Waar ze expres heel lang mee wachtte omdat het zo'n leuk spelletje is. En zo liep ze het hele blok langs.

Ik liep haar tegemoet en keek haar aan, ze keek verwachtingsvol terug omdat ze denk ik hoopte dat ik iets aardigs over haar allerleukste hondje zou zeggen. Maar mijn reactie was denk ik niet zoals ze hoopte. Ik zei (op echt een hele aardige toon hoor) dat haar hondje wel erg hard blafte en dat we er vaak wakker van werden. Ze keek me minutenlang verbijsterd aan. Toen werd ze boos. Ze vond het maar onzin, en waar ik dan wel woonde en dat ik niet zo moest zeuren. Ik zei dat het wel zondag was nu en om 8 uur 's morgens slapen er veel mensen uit (althans, zouden dat willen als het enigszins kon). Ik vertelde dat een aantal buren ook al een paar keer over geklaagd had. Ze liep stampvoetend weg. Hondje blaffend achter haar aan. Ik ben benieuwd of ze erover na gaat denken. En of het helpt.

Ga dan lekker ergens op een groot veld staan stokken gooien. Erger nog, op tien minuten loopafstand hebben we hier een gigantisch natuurgebied zonder huizen eromheen, prima geschikt voor haar wandelingetje dus. Helaas kwam ik er niet meer aan toe om dit te opperen, ze was al kwaad weggelopen. Pffff.... sommige mensen!

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Haha, wat een reactie. Klinkt al bijna als "Hoe wagen mensen het om wakker te worden van míjn hond!?" :D

3. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Je wilt toch helemaal niet dat je hond blaft ook als eigenaar zijnde? Zou je denken..

Mijn buren hebben een chiwawa. Deze is meer als mode ding aangeschaft... uitlaten doen ze dan ook nagenoeg niet.. en al helemaaaaal niet als het regent.... stel je toch eens voor dat je haren nat worden. Nee dat arme beest word in de tuin gegooid en daar mag het zijn behoefte doen (wat ook nog eens 2 weken ligt te stinken maar dat is offtopic) maar het vervelende is nog dat hij zo 10 min staat te blaffen en dat terwijl mvr in de keuken staat te koken (huizen zijn nogal gehorig). Maar er iets van zeggen.... nee joh waarom zou je. Jammere is alleen dat dit ook gewoon rustig om 23:30 of later gebeurt...
    Ik ben toch elke weer zeer benieuwd hoe dat soort mensen denken...

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Pff daar zou ik ook niet blij van worden. We hebben nu een pup en ik zou het heel erg vinden als die enig overlast zou veroorzaken... Ik hou al niet van onnodig geblaf. Ik zou het niet leuk vinden als ik er op aangesproken zou worden, maar ik zou er zeker iets mee doen (en zou niet boos worden terplekke...). Nou ben benieuwd of deze vrouw er iets mee gaat doen.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ow vervelend!!

Hier in de buurt woont een herder die zijn tuin niet uit komt. Komt hij er wel uit is het perongeluk en vliegt hij iedereen aan. Buiten dat staat hij 24/7 te blaffen als hij denk wat te horen. Ik verbaas me er serieus elke dag nog over dat die herder niet door een dierenhater vergiftigd is.

Gewoon je klacht blijven aangeven, helpt het niet kun je hogere stappen ondernemen

6. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Hier in huis een hondje die zich af en toe ook wel kan laat horen, maar ik dim hem wel meteen in. Het is gelukkig niet veel. Maar ik voel me al bezwaard zodra hij een keer blaft en vraag zo nu en dan aan de buren of ze hem horen, maar is dus niet zo gelukkig. Ik zou het juist fijn vinden als ik erop geattendeerd zou worden.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ben toch blij dat wij een mopshondje hebben, die blaffen zelden en als hij blaft dan klinkt het werkelijk nergens naar :D

8. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me ook altijd bezwaard als een van onze honden blaft maar als er iemand langsloopt in de tuin blaffen ze nu eenmaal of als ze naar binnen willen.
    dit is bij meer buren zo in deze straat ik vind het zelf niet storend mits dit overdag is maar ik zou het smorgens vroeg ook echt niet leuk vinden (voor 9uur of na 22.00)

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Serieus?

Ik zou denk ik een beetje verbaasd staan kijken als ik zo aangesproken zou worden door een "voorbijganger".
    Als je er nou naast zou wonen en de hond blaft de hele dag dan snap ik het nog wel maar die 10min om 8u smorgens dat zou niet eens bij me opkomen.

10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Als je een gesprek begint met 'dat haar hondje wel erg hard blafte en dat we er vaak wakker van werden" dan sta ik ook niet te springen van empatie hoor!
    Je had beter gedag kunnen zeggen en een compliment kunnen maken. En daarna iets kunnen zeggen over een hondje wat ook veel blaft maar dan in de ochtend en of zij misschien weet wie dat is. En dat dat zo vervelend is, want er is toch een groot natuurgebied in de buurt..... etc etc

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Kan me voorstellen dat het superirritant is!
    Onze buren hebben zo'n dweil op pootjes die onafgebroken zit te blaffen/ keffen als hij alleen thuis wordt gelaten...... ik ben soms in staat om het beest de nek om te draaien.

Ik denk wel dat je de boodschap iets subtieler had kunnen brengen ;)

12. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Dat soort mensen hebben geen plaat voor hun hoofd maar een complete muur. Heel waarschijnlijk zal ze nog zeggen "geen idee" en dan... dan ben je nog geen stap verder.. moet je vervolgens nog gaan zeggen ja maar mvr ik weet dat het u hondje is... dat komt lekker over.

13. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    O ergelijk! En zo iets is nooit subtiel over te brengen. Het ligt er echt heel erg aan hoe het baasje is.

Onze buurvrouw is echt een schat van een vrouw en heeft sinds anderhalf jaar een teckel. Ze is alleenstaand met en dochtertje en heeft het beestje vanaf dag 1 lange dagen alleen gelaten. Hij blaft nu dus de hele dag als hij alleen thuis is tot ze weer thuis komt. Om kwart over 7 blaft hij al de hele tuin door, de tuin ligt onder ons slaapkamerraam (dijkwoning en vreemde indeling van tuinen :p) en dat ergert me best wel. Maar ze heeft ook al wel eens gevraagd of We last hebben van het beestje. Ik heb toen wel aangegeven dat hij veel blaft, maar ja wat doe je er aan! En nee, dat wist ze zelf ook niet. Sinds dien let ze er in de ochtend wel meer op. Niet dagelijks meer dat om kwart over 7 het beestje naar buiten word gegooid. Omdat ze het ook bespreekbaar maakt erger ik me al veel minder, haha! Je merkt dat ze moeite doet dus vooruit.

Wij hebben zelf ook een hond maar deze blaft zelden gelukkig. Hij geeft af en toe een wolvenhuiltje als wij niet thuis zijn zei de buurvrouw haha!! Dat geeft verder gelukkig weinig ergenis.

Benieuwd of dat vrouwtje er zich toch wat van aan trekt en er meer op let! Wie weet helpt het toch wel ondanks haar reactie haha ;)

14. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38

Als deze zondagochtend nu de enige ochtend is dat je uit kunt slapen, dan is 1 minuut blaffen te veel. Zou me er kapot aan ergeren!

15. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Serieus??? Iemand er direct op aanspreken moet toch geen probleem zijn? Waarom via allerlei omwegen iets ter sprake brengen? TS deed dat wel op een directe manier, maar op mij kwam het niet bot over. De reactie van die mevrouw echter wel.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ja, ga dan later op de dag dat spelletje doen als dat beest zo blaft of inderdaad, ga naar zo'n gebied waar niemand er last van heeft.

Ik heb naast mensen met zo'n k#tkeffertje gewoond, jet beest werd nooit uitgelaten, kon niet alleen thuis zijn en in de tuin blafte hij naar alles wat hij zag of hoorde. We hebben er wel eens iets van gezegd, maar toen kregen we als antwoord dat we op een hutje op de hei moesten gaan wonen. Tja, we hebben zelf ook een hond hoor, maar daar hoeven anderen geen last van te hebben.

17. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik zou je eigen hond het commando luid leren, en dat bij mevrouw voor het raam laten horen :p

Hier hebben we een grote hond, die graag blaft :( in de tuin, wil hij ook nog wel eens aanslaan op de buren. Maar na 1 waarschuwing, sturen we hem dan naar binnen. Binnenshuis hebben buren rondom geen last van hem. Ja af en toe horen ze hem, maar zo zeggen buren 'we horen ook allerlei kinderen'. En men vind het ideaal met inbrekers:)

18. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ja, heel vervelend...
    Oordoppen?

Ik ga mensen die buiten op straat hun hond uitlaten toch niet vertellen dat hun hond te hard blaft op de vroege morgen omdat ik wil uitslapen.
    En zeker niet op zo'n aanvallende manier.
    Bespreekbaar maken moet altijd kunnen maar als iemand mij zo zou aanspreken op het feit dat ik gewoon lekker de hond uit laat en een spelletje met hem doe zou ik ook niet open staan voor een gesprek.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik vind het gewoon aso om in een woonwijk op zondagochtend om 8 uur met een blaffende hond te gaan spelen. Ik laat mijn kinderen op zondagochtend om 8 uur ook niet buiten spelen met veel gekrijs om vervolgens van mijn buren te verwachten dat ze maar oordoppen in doen.

20. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Precies!
    In een woonwijk is het vrij normaal en fatsoenlijk om rekening met elkaar te houden.
    Hier hadden we ooit een drummende buurjongen.
    Ouders hadden met hun zoon afgesproken dat hij op bepaalde tijdstippen mocht drummen en ze kwamen langs om dit met ons te bespreken. Daar word ik blij van. En vervolgens is er dus ook een stuk minder ergernis op de tijdstippen dat er wel gedrumd wordt.

Deel Deze Pagina