verschil tussen clomid en spuiten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door djaar77, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    Het onderwerp zegt het eigenlijk al. Wat is het verschil tussen clomid en spuiten?

Uiteraard weet ik dat clomid 5 dagen pilletjes zijn en spuiten (waarschijnlijk puregon) vanaf dag 3 elke dag is tot aan eisprong (gemiddeld 14 dagen).

Het punt is dat ik met clomid 100mg wel goede eisprong krijg (vaak 2 follikels van 27mm, een bmslv van 9mm en een hoge progesteronwaarde) maar erg down er van wordt, veel opvliegers heb en vooral veel vaginale jeuk/droogte en branderig gevoel na het klussen.
    Nu heb ik vanmiddag een gesprek bij de gyn en moet ik gaan beslissen of ik over wil gaan op spuiten. Inmiddels is ook vorige week het zaad nogmaals onderzocht en niet goed bevonden (aantal onder de maat en niet voldoende beweeglijk), in januari was het niet super maar goed genoeg.
    Ik vermoed dat de conclusie van vanmiddag is; een hsg doen als ik toch ongesteld wordt, de keuze spuiten of slikken haha, en dan door voor de iui na de zomervakantie.

Iemand hier die enige ervaring heeft met de verschillen in werking en resultaten tussen het spuiten en slikken??

2. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ik heb geen ervaring met Clomid, maar wel met spuiten. Ik zag er best tegenop, maar vind het achteraf meevallen. Bijna geen bijwerkingen (wel beetje emo, maar dat kwam denk ik grotendeels door de spanning) en na een week of zo ben je er al aardig aan gewend.
    Succes!

3. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    het verschil tussen clomid en spuiten is vooral dat je clomid 5 dagen slikt en dan groeit het eitje vanzelf en heb je een ei tussen dag 14 en 17 (ik dan) met spuiten is het zo dat je best wel lang kan spuiten voordat er wat gebeurd. (zo was het bij mij) plus dat je met spuiten sowieso onder controle moet blijven met echo's enz omdat de kans op overstimulatie aanwezig is.
    maar ik vind spuiten beter dan clomid, van clomid voel ik me toch niet mezelf en heb ik met spuiten minder tot niet.

4. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    bedankt voor deze antwoorden.
    @patje; ik krijg al vanaf het begin fm's vanaf dag 10 tot de eisprong (gem. dag 17 bij mij), dus dat zal niet veranderen. Het zal echt gaan om de verschillen in bijwerkingen en de resultaten.

Ik ben benieuwd of nog meer mensen hun ervaring willen delen.

Deel Deze Pagina