Druk in de buik, druk eruit?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Linana, Oct 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en sinds een klein weekje voel ik de baby heel duidelijk. Zelfs mijn vriend kan het al voelen.

Nu was bij de 12 weken echo het kindje al enorm druk, zo druk dat die niet goed op de foto wou :D
    Afgelopen maandag was ik weer bij de vk en weer hetzelfde verhaal, ze zei dat die "lekker"druk is.,

Zaterdag heb ik een 20 weken echo en nu vraag ik me af of de echoscopiste alles wel duidelijk gaat kunnen zien als de baby zo druk is ;)

En veel mensen zeggen nu "zo moeder zo baby"
    Is dit het geval? kan ik nu straks na de zwangerschap ook een klein druk frummeltje verwachten?

Iemand die hier ervaring mee heeft? En of de 20 weken echo wel goed gaat komen met een drukke baby?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter was druk in de buik en buiten de buik ook, helaas ook heel erg onrustig als baby.

3. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,853
    9,368
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje was altijd rustig in de buik en had echt zijn drukkere dagen. Buiten de buik ook rustig met af en toe drukke dagen ;)

Deze zwangerschap voelde ik de baby ook al heel snel en heel vaak. De verloskundige vertelde dat de baby nu meer ruimte heeft waardoor ik hem meer voel. Ik hoop dus heel erg dat dat waar is :D

4. Paddington

Paddington Niet meer actief

Me zoontje was heel druk maar als baby was hij rustig nu is hij wel wat drukker maar dat is normaal bij zijn leeftijd

5. boonie

boonie Actief lid

May 9, 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ik draag ook zo'n enorme druktemaker met me mee :p
    Ikzelf ben een heel rustig type en als kind hoorde je mij niet.
    Mijn man daarentegen heeft adhd en was ontzettend dwars als kind.
    Er staat me nog wat te wachten blijkbaar haha

Wij keken ook zo uit naar de 20 weken echo , maar helaas lag de kleine verstopt ergens rechts onderin mn buik , bij mn heup zegmaar. Ze konden het hoofdje dus niet zien. De rest konden ze wel zien , maar echt stilliggen deed onze uk niet, dus moesten we een week later weer terug komen. Gelukkig hebben ze toen wel alles goed kunnen zien.

Dus mocht de echo niet helemaal gaan zoals verwacht, maak je dan geen zorgen, want dan wordt er gewoon een nieuwe afspraak gemaakt.
    Veel plezier alvast :)

6. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Ik sluit me aan bij Umm85. Ook een heel druk meisje in de buik (tijdens de bevalling wist ik af en toe niet of ik een wee had of dat ze aan het draaien was...) en buiten de buik en helaas ook een onrustig eerste halfjaar.

7. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    hier 2 actieve kindjes in de buik, uit de buik ook, deze beeb voel ik ook continue dus dat beloofd.

8. Lunacy

Lunacy Actief lid

Dec 14, 2010
    475
    0
    16
    Hier een meisje die zich vanaf week 15 al liet horen, maar inmiddels niet meer zoveel ruimte heeft hihi.

Of het een voorbode is... volgens mij is dat niet wetenschappelijk aangetoond (aldus mijn vlos nadat ik haar vroeg of er een verband was tussen activiteit pre- en postnataal). Dus daar zou ik me niet teveel druk om maken.

Voor wat betreft het niet goed kunnen meten e.d.: ik moest tijdens de 20 weken echo af en toe even springen en dan konden ze het wel zien. Kwaad met kwaad bestrijden is het toch? :D

9. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ze zeiden ach dat zegt niks maar toch veel mensen die ik spreek klopt het wel van.
    toevallig vanavond nog over gehad...2 mensen 3 bevallingen alledrie de kinderen druk in de buik en nog drukker uit de buik :)
    ik moest zelfs een dagboekje bij houden van wanneer ik hem voelde en in de gaten houden omdat ik dacht dat ze te weinig bewoog. En nu is ze (naja nog wel) ook erg rustig...maarja dat is nu nog, weet niet of het zo blijft.

10. Papaver

Papaver Niet meer actief

Mijn zoontje was erg rustig in mijn buik, maar is nu een enorme druktemaker...

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Hier ook een kleine druktemaker in mijn buik!
    Volgens mijn moeder is het juist zo dat hoe drukker ze in de buik zijn, hoe rustiger daarbuiten.
    Zo heeft zij dat tenminste ervaren met 4 kinderen.
    Mijn zus heeft dit al beaamd, haar dochter was ook druk in de buik, maar wel een hele rustige baby.

Toch hoor ik ook veel verschillende verhalen om me heen, de een zegt dat ze net zo druk erbuiten zijn, de ander juist niet. Mijn vriend was niet druk als kind, ik ook niet, maar nu is mijn vriend wel vrij druk dus ik ben benieuwd haha!

12. Linana

Linana Niet meer actief

oooh aan de ene kant lees ik gelijke verhalen, maar aan de andere kant weer niet :p

"kwaad met kwaad bestrijden" heb ik wel ff om moeten lachen! Zie mezelf ook al springen zaterdag hehe

Ik ben heeeeel benieuwd hoe het kindje buiten de buik wordt. Het kindje van mijn schoonzusje was in de buik enorm rustig en nu nog steeds (slaapt zelfs door voedingsmomenten heen...) Zo rustig hoeft het voor mij ook weer niet! Beetje drukte van zo'n beebje kan geen kwaad, een beetje dan he ;)

13. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Hier ook een druktemaker in de buik, en uit de buik. Dit nieuwe kindje is een stuk rustiger, dus ik heb goede hoop voor straks :).

14. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Hmmm, ik ben hier heeeel benieuwd naar!
    Ben pas 14 weken, maar mijn frummel wilde zich tijdens de 12-weken echo (ok, die was met 10 weken, maar toch:D) ook niet fatsoenlijk op de foto laten zetten. "oh, hij danst de samba! wat een klein druktemakertje!" zei de echoscopiste hahaha.. Tijdens de vlokkentest met 13+1 hield hij zich wel wonderbaarlijk rustig, alsof hij wist dat hij niet te druk moest doen met die naald in de buurt.Brave baby. hopelijk houdt ie dat vast, rustig blijven op de kritieke momenten!

Ben heel benieuwd of baby zo druk blijft doen de komende tijd, en, inderdaad, of je aan het gedrag tijdens de zwangerschap iets kunt afleiden over hoe je baby zal zijn na de bevalling!

15. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

Feb 5, 2009
    2,226
    0
    0
    overijssel
    Lars was heel druk in de buik en is nu ook wel druk, maar vooral erg beweeglijk. Hij is graag buiten aan het rennen en zit niet graag stil op een stoel:p Hij slaapt daarintegen elke dag en nacht als een roosje! Helemaal uitgeput van de hele dag spelen:D
    Deze beeb is ook druk in de buik dus verwacht een beetje hetzelfde, maar we zullen het wel zien haha!

liefs

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier ook een enorme druktemaker in de buik, vooral 'savonds. Dus ik ben erg benieuwd straks ;)
    Gelukkig issie 'snachts vaak wel rustig, dat stemt dan weer hoopvol :D

17. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier ook 2 drukke buik baby's.
    Mijn zoontje is heel rustig en van de 2de moeten we het nog afwachten.

Ik voelde de eerste trouwens bij 18 weken en partner kon het ook direct voelen de 2de vanaf 13 weken (pas echt bewust met 14 weken) en patner kon hem vanaf 16 weken voelen

18. MichelleB

MichelleB Lid

Sep 15, 2011
    13
    0
    0
    Hier ook een enorme druktemaker in de buik gehad. En nu een erg actieve baby, maar wel heel lief, echt een onderzoekertje.
    Mocht je baby in het begin onrustig zijn met slapen hou dan de puckababy in gedachten, heeft bij ons erg geholpen tegen haar maaiende armpjes.
    Tijdens je zwangerschap vooral genieten van de schopjes, ik vond het erg leuk!

Michelle

19. Samsam

Samsam Actief lid

Feb 15, 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij een absolute fabel en totaal niet aan elkar gerelateerd. Mijn zoon was in de buik rustig maar nu echt behoorlijk druk. Maar volgens mij zijn de meeste kinderen tussen de 2 en 5 behoorlijk ondernemend. Een vriendin had een zeer drukke baby in de buik en dat is nu echt een slaapkop.

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter was super rustig in de buik, en was een huilbaby, meisje nu in mn buik is knetter druk, ik word er soms gek van, voelde het al vanaf 13 weken.
    De 20 weken echo is goed gekomen hoor, leuk juist want door dat gewiebel duurde het lekker lang :D Ze kunnen het beeld gewoon stil zetten dus zodra ze goed in beeld is zetten ze het stil en bekijken ze het zo, de baby danst ondertussen lekker verder :)
    Ik heb ook een vruchtwaterpunctie gehad, toen hebben ze wel echt gewacht tot ze stil lag.

Hartje luisteren is soms wel lastig bij de vk, ik luister thuis gewoon even als ik dr niet voel bewegen, maar op de een of andere manier bij de vk is ze altijd druk, zodra ze de doppler op mn buik zet schopt mevrouw er gelijk tegen, dus je hoort een hoop herrie en ergens zachtjes hoor je de hartslag :) Ach ja, ik maak me er niet meer druk om, drukke baby, blije baby denk ik maar :)

Share This Page