waar schoen zetten.

Discussie in 'De lounge' gestart door Lyso, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    suf vraagje misschien, maar waar zetten julle kinderen hun schoen?? kan me herinneren dat ik het vroeger bij de voordeur deed, en dat altijd een beetje raaar/ eng idee vond, had sinterklaas dan een sleutel van het huis???(en dus van alle huizen???) maar ja een schoorsteen hebben we niet... dus daarom de vraag, hoe lossen jullie dat op??

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Bij de voordeur, want inderdaad...sint heeft sleutel van alle huizen:)

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    In de keuken bij de achterdeur

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij de voordeur: Schoenkadootjes kunnen door de brievenbus ;) en anders: Bij kruidvat etc heb je ook een sleutel te koop, die ze aan sinterklaas/zwarte piet kunnen geven.. dan is het ook opgelost ;)

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Bij de voordeur...

6. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    In de kamer bij de schuifpui... Die kan sinterklaas en zwarte piet zo van buiten open krijgen...:p

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Bij de kachel, want wij hebben wel 2 schoorstenen :p;), en mijn dochter is nog te klein om te snappen dat ie niet langs de kachelpijp kan komen :D

Maar mijn schoen stond vroeger ook bij de kachel en idd had de Sint een sleutel van alle huizen.

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wij zetten m vroeger altijd bij de verwarming. Toen we klein waren nooit bij nagedacht hoe ze dan binnen kwamen. Later werd dat natuurlijk wel dat ze een sleutel hebben van alle deuren. Maar ja, dan kunnen ze nog wel bij de verwarming komen ;)

Dochter zet m nu ook bij de verwarming én we hebben een open haard gemaakt van een doos :)

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Bij de voordeur, en dan inderdaad de Sinterklaassleutel die op alle deuren past bij Kruidvat kopen voor €0,99. Die is echt leuk!

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Onder het raam want dan zetten we het raam op een kier zodat het kado er door kan :D. Wij hadden hem vroeger altijd bij de achterdeur staan maar sint kwam bij ons niet binnen maar gooide het door het bvenraampje, en ja blijkbaar kan hij goed mikken ;)

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Bij de tv... Daar ziet ze hem haha

12. beccie

beccie Niet meer actief

hier gewoon bij de verwarming in de kamer.
    toen ik zelf klein was hadden we ook een centrale verwarming daar zette ik ook altijd mijn schoen.

mijn zoontje stelt nu nog geen vragen over hoe het kan. het kan gewoon.

13. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik geloofde als kind dat Zwarte Piet door de brievenbus kon :D
    Nooit mijn vraagtekens bij gezet...
    Dus dat is bij ons ook de plek: bij de voordeur.

14. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    dochter is in september 3 gworden, dus misschien maak ik het ook wel lastiger dan het is, hihi. Vind het sowieso lastig, wij mochten vroeger maar 1 keer onze schoen zetten, maar kregen ook nog een stapel cadeaus op 5 december. Wij vieren het nu zelf niet, maar alleen bij opa en oma, dus vind het wel leuk om wat vaker te laten zetten, maar ja wanneer dan, en hoe vaak, en wat stop je er in, en nu dus ook waar.... hebben het vorig jaar niet gedaan volgens mij....

15. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    die is ook leuk! als hij door de schoorsteen past, (heen, en dan vooral ook terug!!) dan moet de brievenbus toch geen probleem zijn....:D

16. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    Wij zette onze schoen vroeger altijd boven op de overloop bij het hekje van de trap. Ook van ons huis had sinterklaas de sleutels.

(Mijn moeder heeft weleens pepernoten op de trap gelegd, Piet had haast en was die onderweg verloren ;))

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou ja, ik had dus ook ideeen over hoe zwarte pieten door de verwarming kwamen :) Zag t al helemaal voor me..

18. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Onze dochter is er ook heilig van overtuigd dat Sint sleutels heeft van alle deuren ;)

19. knap

knap Niet meer actief

Bij de centrale verwarming.

Met mijn zoontje toen bij de gaskachel. Maar die heb ik niet meer dus dit jaar bij de keuken kachel. Wel weer leuk een kind dat vol gaat zijn van de sint. En de oudste die nu ook al blij. Want hij weet dat hij ook wat gaat krijgen. A.s mag dochter haar schoen zetten voor het eerst denk ik dat ze het goed gaat beseffen leuk weer.

Sinterklaas kapoentje gooi wat in mijn schoentje.

Even een andere vraag. Je hebt verschillende sinterklaas verhalen op het moment op de televisie. Mijn zoon van 12 kijkt het graag bij disney xd maar merk dat mijn dochter dit sinterklaas verhaal eng vind.

Sinterklaas journaal snapt ze wat beter en vind ze minder eng herkenbaar?

20. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hier ook bij de voordeur, Sinterklaas heeft een sleutel van alle huizen.

Die sleutel van de kruidvat is idd leuk maar ik weet nu al dat dat niet gaat werken, ze weet precies welke sleutel waarbij hoort, auto/fiets/huis ondanks dat ze net 2 is weet ze het dondersgoed en zal ze hem vast gaan passen:p

Deel Deze Pagina