ik moet dit even kwijt, en vraag me af wat jullie zouden doen in mijn situatie? Ik ben echt vreselijk moe, uitgeput. Als ik iets doe, moet ik eerst weer 10 minuten rustig zitten, voor ik even weer iets kan doen.. en vandaag ben ik er achter gekomen dat het alleen maar erger word.. ik moest werken van 13.00 tot 17.00, en ik werk achter de kassa.. AL na 20 minuten kon ik niet meer, werd hartstikke misselijk, duizelig, alles. Maar mijn baas was er niet eens, ze zei dat ze vandaag er was en we erover zouden praten), en de hoofdcaissiere heeft een week vakantie.. Nou lekker dan..Gelukkig mocht ik wel naar huis van een andere leidinggevende.. Maar ik zit nu alweer op tegen morgen, weet 99% zeker dat ik me morgen weer zo zou voelen.. me ziek melden vind ik ook weer zo rot, want dat heb ik in de begin weken ook al gedaan.. en dan al die opmerkingen van iedereen, echt niemand begrijpt het, en dat vond ik echt super ***.. echt van "ben je nu al moe?"nou dan word nog wat als het kindje er is..." of als ik het sommige uitleg, beginnen ze gewoon te lachen... ik voel me echt onbegrepen, en weet even niet wat ik er mee aan moet.. Ik weet nu echt even niet meer wat ik moet doen..
Fairytale, Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Jij en je kindje zijn op dit moment het belangrijkste. Werk is maar werk. Als je je echt niet lekker voelt, dan meld je je ziek en neem je de tijd om tot rust te komen. Er gebeurd een hoop op dit moment met je lichaam, dat vraagt energie. Doe wat je gevoel je ingeeft. Liefs
Ja dat is zo, alleen zijn ze bij mijn werk zo dat als ik me 1 dag ziek meld, zeggen ze: ik neem aan dat je er morgen weer bent. ze hebben niet echt inlevingsvermogen.. ik weet bijna wel zeker, dat ik dit de hele week nog wel heb.. maar om nu al te zeggen dat ik de hele week niet kom, begrijpen ze niet..
Ooh wat lastig. Onbegrip ken ik ook. Het is zo lastig. Vooral de opmerking die je beschreef: Ben je nu al moe? Dat wordt nog wat als je kindje er is. Jammer dat veel mensen niet beseffen dat het niet niets is en dat het begin juist erg veel energie kost. Ik weet hoe lastig het is, ook het ziekmelden. Toch zou ik ook zeggen: ga een gesprek aan en meld je ziek als het niet gaat. Succes meid!
Meid het is echt hardstikke normaal dat je zo moe bent, rond die periode had ik dat ook, je lichaam is zo druk bezig en je moet echt rusten als je dat voelt. Dus ziek melden als je je zo voelt....en als ze zeggen ik neem aan dat je er morgen weer bent zeg je gewoon neem dat maar niet te hard aan. Ze kunnen niet anders dan het accepteren, en op een dag zijn hun zwanger en zijn ze zelf moe. Voor jezelf en je baby opkomen hoor.
Ik heb net nog even met mijn tante gepraat en die zei ook dat ik me gewoon ziek moest melden.. Als ik het trouwens te druk heb, krijg ik ook last van mijn buik.. dat lijkt me ook niet goed.. Misschien dat ik de vk kan bellen, en het uitleggen, en als zij zegt dat ik rust moet nemen, kan ik dat ook zeggen tegen mijn werk, misschien nemen ze zo dat beter aan op mijn werk.
fairytale: morgen ziekmelden, vk bellen en haar advies direct doorgeven aan je werk. Jou lijf zegt rustig aan, het kan zijn dat er evt. iets met je ijzer is of bloeddruk. Dus laat dit even checken door vk, maar daar komt ze zelf wel mee en ik vind het altijd belachelijk dat een werkgever denkt dat iemand na 1 dag eweer beter is. Als je ziek bent , echt ziek, is dat nl. onmogenlijk dus niet druk om maken en ook zeggen als ik overmorgen weer beter zou zijn zou ik vandaag wel door werken, ik meld me namelijk niet zomaar ziek .
Daar heeft Mimi gelijk in, een echt ziek iemand is niet na 1 dagje beter. Eigenlijk bevordert jouw baas meer het nep ziek zijn, of het voor een kuchje thuis blijven want je kan niet beter worden van 1 dag rust. En als je je dan fijner voelt dan bel je morgen op, meldt je ziek en meldt er bij dat je extra onderzocht gaat worden vanwege die moeheid. Dat wordt je toch wel hoor, dus het is geen leugen, maar voor jouw gemoedsrust misschien fijner als ze wat fijner mee werken, en dat gebeurt sneller als je aangeeft dat jij en je vk er ook mee bezig zijn.
Idd ziek is ziek meid! Jou lichaam is nu een hele zware klus aan het klare en die duurt nog even dus zorg ervoor dat jou lichaam daar de energie voor heeft! Ik zou ff de vk bellen want je ijzer kan ook te laag zijn.. Dan ben je ook heel gauw moe. Ik zeg kan want het hoord gewoon ook bij deze periode! Succes
vind ik ook hoor ziek is ziek heb me vandaag ook ziek gemeld. ben moe, erge last van me buik, gister ook naar de gyn geweest in ziekenhuis moet ook deze week gterug komen om uit te sluiten dat het niet een buitenbaarmoederlijk is... pfffff maar ik blijf ook lekker thuis denk gewoon een keer aan mijzelf bij ons zijn er ok mensen op vakantie. jammer dan!
Nou heb me ziek gemeld.. er was geen leidinggevende aanwezig, dus heb het gewoon aan iemand doorgegeven van mijn afdeling.. Zij zegt het dan tegen mijn baas, dus ik verwacht dat ik nog wel weer word gebeld.. Om 13.00 kan ik bellen naar de vk, dus dan laat ik nog wel even weten wat ze heeft gezegd..en of ik misschien langs moet komen.. @Mariska: Vervelend dat je buikpijn hebt..hopen dat het niet een BBZ is! en sterkte ermee
Heb net de VK gebeld, had 2 week geleden bloedgeprikt, en ze zei dat toen alles goed was. ze zei dat dit in de eerste 16 wk vaak voor kwam.. en dat ik wel naar mijn lichaam moet luisteren, en dus rustig aan moet doen als ik moe ben..
Nou had net mijn baas voor de telefoon.. die zei dat ik wel een doktersverklaring nodig had.. Wie weet of je dat kan krijgen bij je huisarts? Je krijgt echt niet zomaar een verklaring neem ik aan..
Een doktersverklaring? Waarvoor.. Als je griep hebt heb je deze ook niet nodig toch! Wat een *** Als hij geen vertrouwen heeft in je ziekmelding dan schakelt hij de arboarts maar in. Die is er dan om hem een advies te geven. Het enige dat je huisarts voor je kan doen is een diagnose stellen over je situatie en daarover een advies schrijven als je erom vraagt. Bedoeld je leidinggevende niet een zwangerschapsverklaring? Die schrijft de verloskundige zo voor je uit. Je werkgever kan dat dan naar uwv sturen, zodat hij niet zelf voor de ziektekosten opdraait, omdat hij je dan kan ziekmelden vanwege zwangerschapsgerelateerde klachten. Niet toegeven hoor. Wat niet gaat, dat gaat niet!
Poeh je moest eens weten hoe slecht ik me tot 20 weken heb gevoeld. Daar kun je echt niks aan doen. Bij Isabella had ik dat echt niet. Laat je niet gek maken hoor. Ik begrijp je echt volledig. Ziekmelden en laat je baas maar uitzoeken hoe en wat.
Nee de zwangerschapsverklaring hebben ze zelfs al... dus ik snap ook niet waarom ze zo moeilijk doen daar.. Als ik me volgende week nog zo voel, en ik meld me weer ziek.. dan zeg ik wel dat ze mijn zwangerschapsverklaring wel heeft.. Maar het gaat echt niet makkelijk worden denk ik.. Ik baal wel.. maar voel me echt niet goed..en kan er ook niks aan doen.. Ik weet zeker dat ze op mijn werk gaan zeggen: Ja zo kan ik het ook wel.. of in die richting. Toen ik 7 week zwanger was, heb ik me ook een keer ziek gemeld, en ze wou meteen die verklaring, ik uitleggen dat dat nog niet kon.. wou ze zelf (mijn hoofdcaissiere) de vk wel even bellen!