Baby vervoeren in auto met warm weer

Discussie in 'Verzorging' gestart door klavertje, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Sorry weer een vraagje;

Nu ga ik 2x per week werken en past mijn moeder op.
    Daarvoor moe tik 20 min rijden.
    's morgens gaat het prima dan is het nog niet zo warm.
    In de middag rond half4 weer naar huis en dan is het kokend in die auto.
    Nu hebben we wel airco en zelfs climat-control maar ik geloof niet dat het helpt.
    Ik haalde hem de laatste keer uit zijn stoeltje en hij was helemaal warm en klef en was in slaap gevallen van de hitte. (normaal slaapt hij niet in de auto)
    Had wel zijn jasje uitgehouden en shirtje uit gedaan
    Ik vind het zo zielig en ben bang dat hij uitdroogt of iets anders engs.
    Van te voren even koelen zou kunnen maar de auto staat niet voor de deur maar op een parkeerplaats vlakbij.

Bij thuiskomst gelijk water gegeven en een koud washandje op zijn gezichtje.
    Hoe lossen jullie dit op?

2. Ik ben ook heel benieuwd, ik lees mee!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik deed vaak een hydrofiele luier in de maxicosi. Dat neemt in ieder geval een hoop vocht op.
    En de MC mee naar binnen, of een handdoek eroverheen, zodat het zwarte niet zo heet wordt.

Zo'n airco heeft ook de tijd nodig om de auto koel te krijgen. Heb je hem ook al aan van werk naar je moeder?

Vergeet ook niet te smeren. Zelfs in de auto kunnen kindjes verbranden. Het gaat niet zo snel als buiten, maar zeker bij langere ritjes kan het wel..

4. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Ok, met die handdoek erover heen zou ik eens kunnen proberen.
    Ook een witte neem ik aan?

Van mijn werk naar mijn moeder heb ik hem wel aan. Maar blijf meestal nog even bij haar kletsen en een bakkie doen omdat we best ver uit elkaar wonen. Dus ja hij staat zo nog 2 uur in de zon.

Ok, insmeren doe ik dan ook maar.
    Alleen het probleem dat hij zo warm aanvoelt en bijna wegzakt is nog geen oplossing voor.
    Moet ik hem nou wel met kleertjes aan of gewoon in zijn romper alleen? Wel insmeren dat is een goeie van je.

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    En wat nu als je auto geen airco heeft ?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We gebruikten een lichte badhanddoek inderdaad.

Ik zou vooral luchtige kleding aantrekken. Een romper is weer weinig als de airco/ventilator staat te blazen. Dat tocht dan zo..

Wij hadden toen de kleine nog in de MC zat ook geen airco trouwens. Dat was bij langere ritten meestal nog eens extra stoppen en de hydrofiele luier vervangen. Evt wat extra drinken geven.

Maar een echte oplossing heb ik zo ook niet..

7. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Nou toch bedankt in ieder geval. het is best lastig om in een loeihete auto te rijden met dit weer. Voor mij lastig, voor onze hond vervelend en voor de baby helemaal ;)

@Marjolein, als je auto geen airco heeft. Proberen auto ergens in de schaduw te zetten. (als dat gaat) anders raampje een stukje open. En net als Deepfreeze al schreef, de baby niet te warm aankleden.
    Helaas dus weinig mogelijkheden.

8. Tink

Tink Niet meer actief

Inderdaad een hydrofiel in de maxicosi, en heb je zonneschermpjes? Er bestaan van die dingen die je met een zuignap op het raam kunt plakken. Scheelt ook weer iets.

Tja en verder is er gewoon weinig aan te doen denk ik. Na aankomst gauw drinken geven, en bij een erg lange rit eventueel onderweg even stoppen voor een slok.

9. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Oja van die zonnenschermpjes. Die moeten nog ergens liggen.
    Goeie tip dank je!

10. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik ga morgen een aerosleep voor de maxi cosi kopen, dan kan de lucht beter circuleren. Ik hoop dat het helpt.....
    Een handig heb ik idd. ook over de maxicosi heen zodat ie niet warm wordt.

11. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Ik ga straks weg, zal me benieuwen hoe het vandaag verloopt ;)

12. Bri

Bri Niet meer actief

Onderweg bij een rood stoplicht of op een parkeerplekje kun je even met een vochtig doekje het gezicht en de handjes afdeppen; dan kan hij/zij ook een beetje afkoelen.

13. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    maar airco is toch zo aan? even op hoogste stand en dan is het binnen 5 min lekker koel.. wel daarna uitdoen als je er bijna bent zodat de overgang niet zo groot is.. en gewoon flesje koud drinken geven onderweg tenzij hij dat nog niet zelf kan vast houden natuurlijk

14. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Ik heb zo'n badstof hoes over de mixi-cosi heen, ook dat scheelt een hoop met het zweten. Wij moesten vandaag ook 3 kwartier heen en ook weer terug met de auto. Van te voren de auto gekoeld door de airco vast aan te zetten. Milan zat in de auto met een romper en een korte broek. Hij was wel warm toen ik hem eruit haalde, maar zeker niet zweterig. Wij hebben ook van die schermpjes voor de ramen. Ach, volgende week wordt het weer minder warm...

15. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Tja de airco, volgens mij is er iets mis mee.
    Meestal als ik hem aanzet is het binnen een paar min een koelkast. nu bleef het gewoon lauw. Misschien is hij wel kapot?
    De auto is nog niet oud maar je weet natuurlijk nooit.

Nou gisteren van tevoren dus eerst airco aan. Hielp dus niet echt veel. Had MC bekleed met hydrofiele luier en eentje opgerolt en langs zijn hoofdje gelegd.
    Het is allemaal prima gegaan.

Bij thuiskomst was alleen zijn broekje wat vochtig maar de laaste keer (verleden week ) was het veel erger.

Toch nog bedankt voor jullie tips!

16. MamaAggie

MamaAggie Lid

1 jul 2009
    34
    0
    0
    leidster kinderopvang
    Lelystad
    Ik denk ook niet dat je er zoveel meer aan kan doen!! Het is gewoon warm.. ik zweet zelf ook peentjes in de auto.. en ik heb geen airco... Als Sanne en ik weg gaan leg ik haar in een romper in de MC en over haar beentjes leg ik een hydrofiel luier omdat de gordel gloeiend heet wordt op den duur...
    Extra stoppen voor wat verkoeling.. Misschien een nat washandje meenemen voor het gezicht...
    Heeeeeeeel snel rijden zodat je er snel bent hahaha

Liefs Agnes

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier ook geen airco.
    wel een badstof hoes voor in e mc, dubbele zonneschermen op de ramen en bij babywalz verkopen ze hoezen voor autostoeltjes, zodat deze niet warm worden als ze er niet inzitten, mocht je de mc niet mee kunnen nemen uit de auto. verder gaat lasse er in alleen een katoenen romper in.
    zweten doet hij toch wel, maar ukjes kunnen best wat hebben. ik leg hem met dit warme weer gewoon wat vaker aan de borst en was hem af en toe even.

18. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    wij hebben zo'n absorbeerd matje voor in de maxi cosi, maar helaas kan dat er niet in bij de verkleiner. Dus heb ik nu een hydrofiele doek onder haar liggen.

19. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Vandaag weer goed gegaan. De airco deed het vandaag prima.
    Hij heeft als een prinsje achterin die auto gezeten. haha.
    Dus helemaal goed met die hydrofiele luiers. Hij droeg vandaag een romper met korte mouwtjes en een broekje. Helemaal ok dus.

Deel Deze Pagina