Streep op je buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Que, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Vorige x niet gehad, en zie hem nu ook nog nergens!

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik had hem al voor mn NOD, was een van de dingen waardoor ik niet twijfelde dat ik zwanger was. Hij loopt van mn heuvel tot mn navel en verder niet.. Je ziet hem wel direct, maar vind hem niet lelijk :)

3. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hier klopt het.. maar dat zal wel toeval wezen :D

4. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    mij vertelde ze tijdens mijn zwangerschap ook dat het een kwaaltje was als je een meisje zou krijgen... hij zou dan lopen tot aan de ribben zeg maar... en jawel ik had hem en kreeg een meid...

die van mij was wel heel scheef haha, hij is enkele maanden na mijn bevalling verdwenen... hoe snel ik hem had weet ik neit meer

5. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik heb hem ook gehad en nog steeds, hij wordt wel steeds lichter maar je blijft hem goed zien. Hopelijk verdwijnt hij binnenkort!
    Ik had hem tot aan mijn navel, maar doordat ik zo 'laag' droeg zag ik hem zelf niet, het was mijn vriend die mij erop wees dat er een streep over mijn buik liep. Ik had hem zelf nog niet gezien!!

6. daantje13

daantje13 Lid

4 jul 2008
    29
    0
    0
    Vorige zwangerschap kreeg ik em rond 30 weken tot m'n navel en is daarna weer helemaal verdwenen (werd een jongetje). Nu geen streep en we verwachten een meisje. Die streep gaat er nu ook niet meer komen.

7. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Rond mijn 20ste week kwam de streep opdagen. Gelukkig is hij nog licht, waardoor ik er geen last van heb.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

De streep was bij mij al heel vroeg zichtbaar. Nu is ie wel ietsjes donkerder geworden, maar niet té donker, hij is gewoon goed zichtbaar zeg maar. Bij mij loopt ie helemaal door boven mijn navel.

9. rose87

rose87 Lid

23 aug 2009
    64
    0
    0
    azie
    ik heb ook een streep en krijg een meisje, maar hoe komt die streep daar??

10. Bri

Bri Niet meer actief

Nooit gezien; niet in de vorige zwangerschap en nu (bijna 37 weken) ook niet. Wel gek eigenlijk, want in alle boekjes die ik over zwangerschap heb gelezen wordt erover geschreven alsof alle vrouwen die streep wel krijgen.

11. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    De eerste 3 zwangerschappen nooit gehad, en nu tot op heden ook nog niet!
    Heb al 2 jochies en 1 meid gebaard, dus qua geslacht verschilt het niet bij mij :):)

En idd ... als je boeken leest word er idd gesuggereerd alsof het is dat bijna iedereen die streep krijgt ;)

12. fafje

fafje Niet meer actief

Dit las ik ergens :"Door het zwangerschapshormoon krijg je meer pigment in je huid, waardoor het kan zijn dat je overal bruine vlekken krijgt. Het meest bekende is de donkere lijn van schaambot naar de navel (linea negra)"

En jammer van dat bakerspraatje...want nu kan ik em nie uit testen hihi

liefs

13. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik had die streep al snel en het duurt heeeeeel lang voordat hij weg is. Bij mij is hij nu pas echt helemaal weg. En dat ziet er na de bevalling natuurlijk niet uit haha. Zo'n slappe buik met een rare streep. Tijdens mijn zwangerschap vond ik het wel erg mooi.

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb "de streep" ook (nog) niet. Ook nog geen andere streepjes (klopt dit meteen af).
    Wel donkere haartjes rond mijn navel.

15. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Ik had em nog van mijn vorige zwangerschap :p
    Maar hij wordt nu wel weer heel duidelijk..

16. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje is bijna 17 maanden en bij mij zie je hem nog heeeeel licht. Heb me er nooit aan gestoord eigenlijk!

Liever die streep die weggaat dan striae ;) en gelukkig heb ik geen striae!

17. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik kreeg hem bij de eerste rond de 25 wk eerst tot aan de navel, later tot aan mijn ribben. Hij was langzaam weg aan het trekken.
    Bij deze zwangerschap is ie er vanaf het begin al tot aan de navel en komt de streep erboven langzaam op trekken.
    Ik vind het persoonlijk niet lelijk..

18. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ik kreeg hem bij m'n 1e zwangerschap al met 14 weken.
    Dat vond ik niet zo storend, die straie die in week 38 kwam opzetten daarentegen :(

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik had hem ook al erg vroeg. Bij mij is ie echt donker en loopt hij ook na mijn navel door, tot mijn borstbeen.

20. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik heb iets raars, vind ik zelf dan :) :

De eerste 5 zwangerschappen had ik de lijn wel, en nu helemaal NIET :(

Ik heb overigens zonen en dochters 8)

Deel Deze Pagina