positieve ovutest, geen eisprong?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Jaira, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je ook al heb je positieve ovutesten toch geen eisprong hebben?
    Heb nl ergens gehoord dat ondanks positieve testen je ei niet per se hoeft te springen..:(

2. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemand:(

3. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    je kunt met ovutest nooit zeker weten dat je eisprong krijgt. De LH-piek leidt alleen tot een eisprong als er ook een goed eitje klaarstaat om te springen. Bij sommige vrouwen rijpen er helemaal geen eitjes, bij anderen (bijvoorbeeld met het PCO-syndroom) rijpen er wel eitjes, maar wordt er nooit eentje groot genoeg om te springen. Ondanks dat er wel genoeg LH is, springt er dan geen eitje en ben je dus niet vruchtbaar.

Als je het zeker wilt weten zullen je moeten gaan tempen, dmv tempgrafiek kun je wel zien of je eisprong hebt

4. leonieke

leonieke Niet meer actief

Volgens mij is het zo dat je een positieve ovu test kunt hebben maar geen eisprong.. Heeft te maken met de piek die gemeten wordt voordat ei springt. Het springen van het ei zelf is alleen met terugwerkende kracht met tempen vast te stellen.
    Hoe het precies werkt weet ik niet. Stel je vraag anders ff aan de verloskundige hier op Zp. Ik lees met je mee...

5. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je meiden, had er al niet zo´n zin in maar moet dan denk ik toch maar gaan temperaturen.

6. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    valt er mee hoor! als je zeker wilt weten van je eisprong is tempen het beste. Daarnaast kun je je ovutesten gebruiken. Weet je hoe het tempen werkt? Anders moet je maar ff gillen.
    Via een site (zie mijn banner, my ovulation chart, kun je je aanmelden, daar kun je via internet je temp bijhouden. erg handig!)

7. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb aan de hand van ovutesten als het goed is net mijn eisprong gehad dus wordt volgende cyclus weer, liever helemaal niet meer natuurlijk;)

Deel Deze Pagina