Hoi, Er wordt over het algemeen gesteld dat ovulatie binnen 24-36 uur na de eerste positieve test plaatsvindt. Ook wordt beweerd dat de ovulatie voorbij is nadat de test negatief is. FF zegt het volgende. Ovulation Tests: Your last OPK positive on Cycle Day 16 predicts ovulation between Cycle Day 16 and Cycle Day 18. You should observe a temperature rise and at least 3 days of high temperatures to confirm this ovulation. Nu wil ik bijna gaan geloven dat ovulatie pas plaatsvindt NADAT test weer negatief is. Dat zou volgens mijn temp kaartje kunnen kloppen Wat denken jullie?
hoi tischa ik weet het niet helemaal zeker ... Maar bij mij was het altijd zo dat m,n ei binnen 24 uur sprong na m,n donkerste ovutest. (als ie sprong was m,n ovutest alweer een stuk lichter!) Bij m,n piek teste ik 2 x per dag omdat het heel snel weer daalt en je de piek dus net kunt missen... Ik hoop dat je hier iets aan heb ... (vond het lullig om wel te lezen maar niet te reageren) Liefs !
Bedank voor je reactie Miamel. Het zou zo kunnen zijn dat de piek bij sommige vrouwen niet lang duurt en ei dan heel snel daarna springt. Bij anderen waaronder duurt het 3 dagen lang. En dan is 3 dagen klussen misschien niet voldoende. Ik heb echt sterk het vermoeden dat ei pas na die positieve testen springt. Dus al is testje negatief dat ei dan nog kan springen. Bij sommigen springt het direct nadat het negatief is en bij anderen kan het nog 2 dagen duren. Denk dat conclusie is dat je nadat test weer negatief is je toch nog 2 dagen moet klussen.
Naar mijn mening zegt FF: je laatste posi test was op dag 16. Je eisprong komt tussen dag 16 en dag 18. Dat klopt ook wel want je ei springt na posi test 24-48 uur later. Mss heb jij een lange LHpiek omdat je 3 dagen posi hebt getest. Heb je mss foto`s van je posi testen? Ben benieuwd hoe ze eruit zien.
Ik heb het zelfde al 3 dagen positief... en echt een hele dikke donkere streep.. Het beste is dus komende week iedere dag klussen?
Denk dat je ei dan nu wel bijna gaat komen, dus zou vandaag, morgen en overmorgen klussen en dat moet dan wel genoeg zijn lijkt mij! Verder denk ik ook dat het zo is dat je test positief is en dan dus binnen 24 en 48 uur je ei springt. Dat klopt dan ook wel met dag 16 t/m 18...