9 dagen na ovitrelle

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ikbenhet, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Goedemorgen dames,

Aangezien ik in december op dag 12 na pregnyl nog vals positief teste, ben ik dit keer eerder gaan testen om te kijken of (dit keer) de ovitrelle uit MN lijf is.
    Ik heb vorige week zondag ovitrelle gespoten, dinsdag de 3e iui gehad.
    Gister was er nog een heeeeel vaag 2e streepje op de test te zien, vandaag 9 dagen na ovitrelle is de test helemaal negatief.

Wie van jullie heeft dit ook gehad en teste een paar dagen later weer positief? En wat waren jullie zwangerschapssymptomen?

Graag hoor ik van jullie...

Liefs ikbenhet

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Helaas kun je niet testen of ovitrelle of pregnyl uit je lijf is. Je waarden schommelen namelijk met deze hormonen zodat je de ene dag geen streepje hebt en een dag later weer wel.
    Wacht 12 dagen en test dan pas.

Ik had elke ronde symptomen maar was niet zwanger (symptomen zeggen niets). De ronde zonder symptomen bleek ik zwanger.

3. Er is maar één persoon (en inmiddels ook een paar personen die het hierdoor over hebben genomen) op dit forum dat beweert dat Pregnyl (of Ovitrelle) zou fluctueren. Op Google is daar echt niks over te vinden (behalve de topics hier op ZP waarin het wordt beweert dan ;) ) en alle artsen bij wie ik het heb nagevraagd (want als iemand zo standvastig is over iets, ga ik toch ook twijfelen) geven aan dat het niet zo is. Bij mij heeft het ook nog nog nooit geschommeld, gefluctueerd of hoe je het wilt noemen. Negatief was negatief. En als hij weer positief werd, was ik zwanger. Het enige wat het eventueel zou kunnen verklaren is, net als bij zwangerschapstesten die eerst duidelijk zijn, daarna onduidelijker en dan weer duidelijker, de concentatie van de urine. Als Pregnyl of Ovitrelle weg is, is het weg.

Maar goed, om op de vraag van TS in te gaan; hier was Pregnyl ook altijd weg na een dag of 9. Bij de laatste keer, wat dus een zwangerschap werd die doorzette, heb ik nooit een negatieve test gehad. Hij was héél licht en werd daarna steeds weer donkerder. Ik heb toen zelfs nog aan tig mensen gevraagd of Pregnyl nu wel of niet schommelt, omdat ik niet blij wilde zijn zonder reden, maar iedereen was het erover eens; dit was een zwangerschap, Pregnyl wordt alleen maar minder. Mijn symptomen (maar dat kan natuurlijk bij iedereen anders zijn) waren een hele zachte huid, doodmoe zijn en huilen om niets :) Ik hoop mee TS! Laat er maar snel weer een streepje verschijnen!

Ajuuparaplu vindt dit leuk.
  4. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Bedankt voor jullie reacties...
    Ik heb ook nooit gehoord dat de waarde van pregnyl en ovitrellr kan schommelen shaddixxx.
    Toen ik vanmorgen bovenstaand bericht had geplaatst zag ik later op de test dat hij toch niet helemaal wit was... Er is toch nog een super licht streepje te zien.
    Morgen ga ik wee een testje wagen, ik weet dat ik vroeg ben maar wil (later) uitsluiten dat het nog van de ovitrelle zou kunnen komen!

Shaddexxx...wanneer gingen jou testen weer oplopen als ik vragen mag?

Xxx

5. #5 Shaddixxx, 1 jul 2014
    Laatst bewerkt: 1 jul 2014
    Ik heb bij de laatste poging extra Pregnyl (5000) gespoten, de laatste keer was op 4DPO. Op 8DPO was de test superlicht, op 9DPO hetzelfde (toen begon ik al te twijfelen, omdat hij niet nog lichter was geworden) en op 10DPO werd hij iets donkerder. Op 11DPO was er echt geen twijfel meer mogelijk :) Ik zal even een foto zoeken!

Oh en, ik heb ook elke poging getest hoor, na Pregnyl. Er zijn een hoop meiden die dat zonde vinden van het geld en dat je jezelf op die manier gek maakt, maar ik wilde ook weten wanneer het weg was en zien of het streepje weer terug zou komen..

6. Ik durf het niet helemaal met zekerheid te zeggen, omdat ik echt tig testen op een dag deed toen ik begon te twijfelen, maar ik denk dat de bovenste van 7DPO was, dan 8DPO - 9DPO (ongeveer hetzelfde dus), 10DPO en nog een keer 10DPO. Op de tweede foto staan ze met daglicht, met 11DPO erbij ;)

7. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Toppie 👍 dankjewel...
    Morgenochtend ga ik weer een testje wagen!
    Ik vind het inderdaad ook fijn om te weten waar ik aan toe ben, dus test gewoon lekker door 😉
    Slaap lekker! X

8. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Vanmorgen (10 dagen na ovitrelle en 8 dagen na inseminatie) weer een testje gedaan...het tweede streepje kwam nu (in tegenstelling tot gister) snel tevoorschijn.
    Ik hooooop dat hij morgen duidelijker word...tis zo spannend!

Ik durf nergens nog vanuit te gaan 😁

Xxx

9. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Lekker doen waar je je goed bij voelt! Ik heb niet eens een terugplaatsing gehad en toch getest wanneer de pregnyl verdween. Vond het gewoon prettig om te weten.

Ik hoop dat je testen mooi oplopen!

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dit is echt kletskoek! HCG breekt af in een gestaag tempo en na een innesteling verdubbelt het de eerste periode (in een gezonde zwangerschap) elke 48-72uur. De enige reden dat streepjes lichter kunnen zijn is omdat je urine en daarmee de concentratie HCG daarin verdund is. Maar als de HCG afneemt, dan is het vruchtje niet goed. Punt.

@ TS
    Ik testte op 12dpo voor het eerst positief deze keer. De symptomen in deze periode zijn puur van de progesteron. Je krijgt pas invloed van HCG als dit door het vruchtje wordt aangemaakt en voldoende in je lijf aanwezig is.

11. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Thanks dames...
    We zullen morgen zien.
    Ik post wel weer wat zodra ik het testje gedaan heb
    X

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik had op 10 dpo een negatieve test na pregnyl.
    Pas op 16 dpo weer getest en toen was die duidelijk positief. Dus er is zeker nog hoop:)

13. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Goedemorgen dames,

Vanmorgen vroeg weer getest, nu was de test echt nagenoeg wit. De ovitrelle blijkt dus lang in m'n lichaam te blijven.
    Flora01, jou berichtje geeft me een beetje hoop 😉

Fijne dag allemaal!

14. Ah, jammer.. Maar alles kan nog natuurlijk. Ik blijf met je mee hopen hoor! :)

15. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Dankjewel lieverd!
    Ik weet dat alles nog open ligt. Testje is niet spierwit...maar wel lichter dan gisteren. Zit nu 11 dagen na ovitrelle, wie weet loopt hij morgen weer op 😜
    Ik hou je op de hoogte...x

16. En..?

17. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Test is niet helemaal omowit, maar loopt ook niet op. Zit niks anders op dan afwachten 😁. Heb er niet zo'n goed gevoel over 😉 xxx

18. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wil hier toch nog even op reageren. Hoewel de hoeveelheid HCG natuurlijk alleen daalt (of even gelijk blijft) als je niet zwanger bent, kan de uitslag van een zwangerschapstest wel degelijk fluctueren. Niet alle testlijnen hebben de "potentie" om even donker te worden (geldt overigens ook voor de controlelijnen), zelfs niet testen van hetzelfde merk. Hierdoor kun je met twee testen van hetzelfde merk en met precies dezelfde hoeveelheid HCG in je lijf (echt of via medicijnen) toch lijnen van verschillende kleuren krijgen.

On-topic: Ik ga voor je duimen!

19. Maar daar zei ook niemand iets over, humptydumpty ;)

Ik blijf toch hopen hoor ikbenhet, bij mij bleef hij eerst ook hetzelfde, voor hij ging oplopen!

20. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Gisteravond begon het bruinverlies, nornaal krijg ik bijna direct daarna m'n menstruatie. Vanmorgen dus maar een testje gedaan omdat het uit bleef. Zie foto.
    Inmiddels 13 dagen na ovitrelle...heb nu buikkramp wat door trekt naar m'n rug en benen 😏

Wat moet ik hier nou van denken?! Xxx

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,9 KB
      Weergaven:
      239

Deel Deze Pagina