Streepje? Of hallucineer ik?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door bloemtuin, 30 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Hier geloven we t pas na de 10 weken met een goede echo en de vlag gaat uit na de 16. Mja ervaring hier is wat anders allicht.

@TS ik zou nog even rustig afwachten (oooh zo moeilijk) en later de test herhalen. Rond je NOD zou ik niet met een kruidvat 2v5 testen maar een predictor of clearblue.

Die 2v5 heeft tegenwoordig ook van die voorgedrukte lijntjes, je tuurt je soms helemaal simpel. Een van de dames hier kreeg vervolgens een prachtige lijn op de predictor terwijl ze op de 2v5 een groot raadsel had.

Hopelijk een plakker! *duimt mee*

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Overigens, voor die extreme menstruatie klachten. Ik liep sinds mn 11e al met een heftige veldslag die 8 dagen duurde en zonder ijzer/magnesium tabletten was t helemaal een drama. Gedonder begon ervoor al, niet te genieten, rot in mn vel en als die menstruatie er aan kwam menig nacht opgerold als een balletje van de pijn. Warme kruiken, paracetamol, ibuprofen hielp allemaal geen moer.

Vlak voor mn dochter kwam ik achter naproxen natrium...Haaaaaalleeeeeeluja! Ook met de laagste dosering kon ik gewoon functioneren.

Dochter zijn we 2.5 jaar bewust aan t klussen geweest. En ik was al zeker 5 jaar van de pil af. Kwam geen enkele hint van ook maar "in de buurt van raak". Pas toen we "we zien t wel" gingen hanteren bleek er schot in te komen. Hyperfocus heeft ons eigenlijk niks gebracht behalve frustratie. (hier geen compatabiliteit issues, of andere invloeden oid. kennelijk gewoon slechte miktalenten die periode)

Maar het meest zorgelijke, als hij te vermoeid is om na zn werk te sporten voor wat gewichtsverlies...hoe ziet hij dan de zorg voor een ukkie? Want dat is behoorlijk pittig.

3. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Sorry, ben zo moe dat ik kort ga schrijven.

Allereerst de pms pmdd klachten en lichte autisme. Sorry dat ik zo zwart wit denk en alles over 1 kam scheer. Komt vanuit m'n autisme dat ik zo denk. Grijsgebieden vind ik heel moeilijk. Het voelt alsof je heel veel rommel hebt en niet alles kwijt kan in 537556 kasten die je hebt.
    Ik baseer het op mijn omgeving en theorieën die ik van pubmed af haal.

Ik lees iets over aantrekkelijkheid. Het is meer dat ik sowieso niet lang kan genieten van seks. Vanwege m'n adhd kan ik nooit mijn aandacht langer dan 15min bij iets houden. Medicatie die neemt m'n zin weg en wijn is dan de enige optie en dat is weer niet goed. Blijft gewoon rot.

Tot slot nog een vraag over de testen.
    Ik vind kruidvat early dus helemaal niks. Ik zag al een tuurtje voor het testen. De negatieve streep zeg maar. En de 1e uit de verpakking begon na een half uur een vage schaduw te laten zien.

Tot zover vind ik Sensitest het fijnst. Alhoewel ik minuten lang zit te kijken en zoeken naar een tuurtje omdat ze testen hebben die geen indroogstreep achter laten. Geeft toch wat meer betrouwbaarheidsgevoel. Bij m'n ovulatie was het echt zo fijn, om die oploop te zien en fijn dat ik zo'n kaart kreeg om alles onder elkaar te plakken.
    Kruidvat 2v5 is hardstikke negatief. Die meet ook 25. Sensitest 10 en ik ben zo ongeduldig op dit moment. Inmiddels heb ik heel wat centjes weggegooid haha dus moet ik het de komende dagen doen met de sensitesten.
    Ik ben wel heel erg benieuwd naar predictor. Is dat een merk? Clearblue vind ik veel te duur en het niet waard als het toch negatief is. Ik zit nu op 9dpo en verwacht mijn nod dus over 5 dagen. Kennelijk heb ik nog geen eens 10 hcg in m'n lichaam. Zou ik dan toch niet zwanger zijn? Of ben ik te vroeg met testen? Sensitest 10 hcg moet toch wel gevoelig genoeg zijn voor 9dpo??

Nog iets over medicatie: zodra ik zwanger ben moet ik stoppen. Vanaf de innesteling gaat de embryo meeslikken. Tot die tijd niet.

4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Girl, begrijp het allemaal heel erg goed. Ik kon mijn aandacht ook niet bij sex houden. Snelle potjes het fijnst maar sinds ik acupunctuur en meditatie doe gaat het een stuk beter. Ik ben ook heel erg gevoelig voor geluid en heb ook wel zo nu en dan oordoppen in :oops:.

Slaap ik al jaren mee overigens. En helaas meid, geduld.. weet dat het lastig is maar je zult het toch op moeten brengen.. hoop op een positieve test 1 deze dagen.

5. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Die oordopjes heb ik ook! Ik bestel ze van Aliexpress voor maar een paar centen. M'n man snurkt dus ik kan dan nooit slapen. In mijn vorige woning had ik weer last van verkeer. Sinds kort gebruik ik ze tijdens het autorijden en boodschappen doen. Het is niet zo dat ik helemaal niks hoor, maar het haalt toch even die scherpe kantjes er vanaf.

Ik heb nog een stom vraagje.. Mag je seks hebben als je een innesteling verwacht? Ik lees daar zoveel verschillende dingen over. De ene zegt er komt toch geen sperma je baarmoeder in.. Ik merkte dat het er zo weer uit kwam lopen. Was een korte potje (langer trek ik niet, dan ga ik weer aan iets anders denken en dan is het weer Sahara). Sowieso hebben we zo'n flesje Durex die langer werkt. Een uitvinding! Opgewonden of niet, als ik m'n aandacht er niet bij kan houden word ik droog en als ik droog word ga ik weer nadenken. Vooral als ik al erg overprikkeld ben. Super vervelend. Vroeger had ik dat niet, maar toen had ik ook niet zoveel verantwoordelijkheden. Mijn leven bestond uit maar school gaan en daten hahaha

6. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Noogggg een vraag. Moet ik extra rustig aandoen als ik een innesteling verwacht? Ik begin lichte krampjes te krijgen. Ik ga maar voor de zekerheid in bed liggen. Normaliter huppel ik de hele dag door. Ben geen person die lang kan zitten. Hoe goed een serie ook is, ik heb moeite om aan 1 stuk te kijken. Elke 15 min ongeveer dwaal ik af. Als ik te lang heb gekeken word ik moe. Ik moet m'n man vaak vragen stellen omdat sommige dingen te snel zijn gegaan. Hij heeft alleen autisme en heeft hier geen last van. Niet bij series in ieder geval. Ook niet bij auto rijden.

7. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Iemand zei nog iets over als m'n man geen energie heeft om te sporten, hoe gaat hij het dan doen met een ukkie.
    M'n man is dat gevalletje die eerder iets voor een ander doet dan voor zichzelf. Als ik niet in z'n leven was vond hij het prima op de zolderkamer van z'n moeder. Voor zichzelf heeft hij het niet over. Ik heb heel wat eisen gesteld omdat hij een gezin wou opbouwen. Bijvoorbeeld dat hij een kleine buffer spaargeld heeft (in ieder geval 5000 in totaal. Just in case! Het gaat me niet om het geld maar hij had nog nooit in z'n leven gespaard. Hij ging pas op zichzelf wonen toen wij een relatie kregen. Na z'n 30e!!! Met andere woorden, het idee van een gezin geeft hem energie. Maar voor zichzelf doet hij het niet.
    Feit dat we proberen zwanger te worden heeft hem een 2e robot stofzuiger doen kopen. Gewoon om mijn taken te verlichten Ik ben niet lui absoluut niet. Maar ik vind de vaat en stofzuiger vreselijk. Ik ga liever verven of dingen aan de muur monteren na boren etc. Maar voor de vaat en stofzuiger ben ik altijd moe. Misschien omdat het saai is, misschien omdat het routine is. Geen idee. Ik ga liever kasten in elkaar zetten.
    En zo zie je mijn man van alles willen doen voor mij maar die paar situps is zwaar vermoeiend. Hij vindt het ook heel saai.

8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Meid zoo herkenbaar allemaal. En ja natuurlijk mag dat, als je niets had geweten van een innesteling, wat de meesten niet weten, dan had je ook gewoon je leven geleid, as is toch?

9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    op 9 dpo kan alles nog meis. Het kan zelfs zo zijn dat de innesteling nog moet beginnen. En je hoeft geen extra rust te nemen. Je kan gewoon alles doen. HCG bouwt zich pas op na de innesteling. En dan duurt het nog een paar dagen voor er genoeg HCG is om waar te nemen voor een test. Ook als je een test van 10ml/u hcg hebt.

Over de medicatie. Je geeft idd goed aan dat je beeb gaat mee slikken vanaf de innesteling, maar je weet pas een paar dagen later dat je daadwerkelijke zwanger bent dus eigenlijk slikt de beeb al mee voor jij weet dat je zwanger bent. Daarom moet je er dus mee stoppen als je zwanger wilt worden, want het kan elke maand raak zijn. En dat weet je dan eigenlijk te laat.

10. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Ik kreeg lichte krampjes in m'n onderbuik, tijdens het klussen. Moest dat erbij vertellen denk ik. Geen bloed gehad ofzo. Nu weer een dag verder. Dus ik denk niet dat het erg was.

11. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Ik ben er niet zeker van wat mijn dpo nou is. Kan je even kijken? Ik zat donderdag soort van in een piek. Ik dacht dat het vrijdag zou komen. Ik was door mijn testen heen en had zondag een ovulatietest van de Action gebruikt.

Ik DENK dat m'n dpo 1 zondag begon omdat mijn temperatuur toen ging steigen. Ik heb alle temperatuur momenten in de avonden op discard gezet. Ik weet niet meer of jij dat opmerkte (dat ik op late tijdstippen ging meten).

Er is een kans dat mijn dpo nu 8 is in plaats van 9. Dus dan kan de innesteling nog komen... Tussen vandaag en 12e dpo?

Bijgevoegde bestanden:

12. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Ik zie geen eisprong en geen positieve ovulatietest

13. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Owja aanvullende info: de streep van de Action op zondag was tegen 18u, en licht. Ik heb niet doorgetest. Springt die ei nou na de piek of wanneer de dubbele strepen verdwenen zijn?

Ik had het namelijk maandag ochtend erg koud. Ik zou haast denken dat de temperatuur verhoging maandag begon.. Dus dan is dpo1 op maandag logischer toch? Maandag avond had ik steken en krampen. Ik moest zelfs een kruik pakken. Zou de ei dan maandag avond gesprongen zijn? En voel je de bevruchting ook? Ik had dinsdag ochtend 2 druppeltjes bloed bij het afvegen. Ik weet het nu zeker dat dat geen innesteling was. De vraag blijft wel wat het dan moest zijn. Ik kan mij niet herinneren dat ik krampen heb na ovulatie. Hooguit wat zeurend gevoel links onderin, soms steekjes. Deze keer waren er ook krampjes dus duurde 2 uur ofzo. Lichte krampjes.

14. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Ik heb 1 test gehad waar je 2 hele donkere strepen zag. Maar ik ben zo dom om te denken dat dat vast fout was omdat ik volgens berekening pas dinsdag mij ei zou krijgen. Nu weet ik gewoon niet meer hoe laat ik dat had getest. Wel was het op een donderdag. Ik liet me een beetje beïnvloeden door de test kaarten van leden die ook sensitest gebruiken. En daar liep het mooi op. Ik verwachtte dus totaal geen strepen. Ik heb het niet meegenomen in de testen reeks

15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Ik zie ook geen positieve ovulatietest eerlijk gezegd.

16. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Ik heb die weggegooid. Ik dacht dat ik het verkeerd had gedaan. Ik had dus 2 apps ingevuld voor bijna een jaar dus ik verwachtte mijn ei 4 dagen later. Ik twijfde aan mezelf omdat ik hier geen ervaring mee heb.

17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Het is een beetje warrig allemaal meid.

18. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    nee dat was rogijuli. volgens je testen heb je eigenlijk nog geen eisprong gehad. Officieel is een ovulatie test positief als de teststreep even donker is of zelfs donkerder dan de controle streep. Als het klopt wat er nu nog in je tempkaartje staat zou je denken dat je eisprong is geweest op zaterdag 24 april. Dan ben je idd zondag 1 dpo en ben je vandaag 8 dpo. Maar omdat je zo weinig goede meetpunten hebt is dit kaartje eigenlijk helemaal niet betrouwbaar.

19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Maar je ei is niet elke maand precies op hetzelfde moment. En op apps kun je minder vertrouwen dan op testen.

20. bloemtuin

bloemtuin Lid

10 apr 2021
    55
    11
    8
    Vrouw
    Ik
    Ik snap wat je bedoelt. Het was allemaal heel nieuw voor me. Ik heb wel een hele donkere lijn gezien, donkerder dan de controlestreep.

Het meten was ik inderdaad erg slordig in. Is ook voor het eerst. Eerst deed ik het vaginaal. En later las ik weer dat het rectaal moest. Dus de metingen die er staan zijn wel goed. Alleen te weinig.

Ik hou die 8dpo dan aan. En als het deze maand niet is gelukt weet ik in ieder geval hoe ik het wel moet aanpakken.

Het is dan ook niet zo gek dat ik sowieso geen streepjes krijg op de testen. Volgens mij is 8dpo veel te vroeg! Pas vanaf 10dpo kan je wat aflezen.. Of ik heb het weer mis. Kan je dit bevestigen of corrigeren?

Deel Deze Pagina