Hoi lieve meiden Ik heb jullie mening nodig.. Mijn vriend en ik zijn sinds oktober aan het proberen om zwanger te geraken. Vandaag ben ik aan dag 34 van mijn cyclus. Aangezien ik mijn eisprong had rond dag 20 dacht ik pas te beginnen testen rond 14 dagen na mijn eisprong. Nu kwam ik vanmorgen tot het besef dat ik geen zwangerschapstesten meer had, enkel nog een aantal ovulatietesten. Omdat ik steeds hoor dat die ovulatietesten ook een zwangerschap kunnen detecteren gezien het feit dat de LH en hCG hormonen qua structuur op elkaar lijken, dacht ik al voorlopig die te gebruilen. Het probleem is dat ik niet goed weet hoe ik die moet interpreteren. Het resultaat was iets donkerder dan wanneer ik een negatieve ovulatietest heb maar het is duidelijk ook geen knaller. Wat denken jullie? Zou er een kans zijn op zwangerschap? Ik weet uiteraard dat ik best een zwangerschapstest doe om het uit te sluiten maar ik zit momenteel op mijn werk en kan ten vroegste vanavond naar de winkel gaan. X
Dit vond ik voor je op internet: Een positieve ovulatietest bevestigt dat er of LH of hCG in je lichaam aanwezig is. Het zou zomaar eens goed kunnen zijn dat je denkt dat je zwanger bent na een positieve ovulatietest, terwijl je wellicht gewoon een late ovulatie hebt. Mocht je op één of andere manier zeker weten dat je je eisprong al gehad hebt en later toch een positieve ovulatietest hebben, dan ben je hoogstwaarschijnlijk zwanger. Aangezien jij zeker bent van je ovulatie zou het dus wel eens raak kunnen zijn ja, maar liever inderdaad even een zwangerschapstest er tegen aan gooien! Ik raad je kruidvat 2v5 aan! Succes en hou ons op de hoogte
De enige manier on erachter te komen is toch echt een zwangerschapstest doen. Ik hoop dat het raak is. Laat je het nog weten? Succes
Deze ovu test is inderdaad niet positief. Toen ik zwanger was, heb ik ook wel eens met een ovulatie test getest en die kon niet meer knallen dan dat ie deed. Ts, ik zou zeggen doe een zw test, dan weet je het zeker. Ik hoop natuurlijk voor je dat je zwanger bent.
Bedankt voor alle reacties dames! Ik heb net een test gekocht. Ik ga straks even kijken en dan laat ik jullie het weten. Ook al sta ik terug met beide beentjes op de grond, het blijft spannend! Ik ben al heel de week super moe maar buiten dat zijn er niet echt symptomen dus waarschijnlijk zal het niets worden.
Ik durf het bijna niet te hopen maar betekent een heel licht streepje ook dat het positief is of moet je een duidelijke lijn zien?
Ik heb het nog maar net aan mijn vriend verteld omdat ik hem ervoor geen vals hoop wou geven en hij was hartstikke gelukkig! Ik meen zelfs vochtige oogjes te hebben gezien. Ik hoop voor iedereen van jullie die nog aan het proberen is dat het snel jullie beurt wordt en dat degenen die al zwanger zijn, een mooie zwangerschap doorlopen. Ik kijk er alvast naar uit! ^_^