ovulatietest wisselend positief

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by lsnne, Oct 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lsnne

lsnne Lid

Oct 19, 2015
    75
    0
    6
    verpleegkundige
    gelderland
    Hallo dames

Ik heb een vraag. Afgelopen maand ben ik gestopt met de pil omdat ik al jaren vervelende bijwerkingen er van heb. De reden is dus niet om zwanger te worden ( al zou het wel hartstikke welkom zijn:) )
    Ik ben begonnen met ovulatietesten om mijn cyclus in de gaten te houden. (Ik weet dat er word aangeraden pas na een paar maanden hiermee te starten ivm onregelmatigheid )

vanaf de 11e dag had ik steken rechts onder in bij mijn baarmoeder. Ook de baarmoeder mond was soepel en open. ( we hebben in die dagen ook niet geklust:D)
    Op de 13e en 14e dag had ik een positieve ovulatietest.
    Dag 15 en 16 waren negatief en nu vanaf gisteren heb ik weer een positieve test en vanmorgen ook weer.

Ik snap er niks meer van. Misschien had ik na de eerste positieve test moeten stoppen met testen.
    Jullie een idee?

2. Homeland

Homeland Niet meer actief

Heb je de testen toevallig nog om een foto te maken? Ik heb zelf Action ovulatietesten en vind ze helemaal niks.

3. lsnne

lsnne Lid

Oct 19, 2015
    75
    0
    6
    verpleegkundige
    gelderland
    Hallo homeland
    Nee helaas heb ik de testen niet meer.
    Ik heb deze maand getest met ovulatietesten van de kruidvat.
    (Lees daar nu wisselende verhalen over)
    Heb vandaag nog een keer getest met de dipsticks van zwanger en kids (heb ik zaterdag binnen gekregen)
    En deze geeft ook een duidelijke streep maar niet zo donker als controlestreep.

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik zou andere maatregelen nemen als je nog niet zwanger wilt worden.
    Sperma overleefd een aantal dagen in de baarmoeder.
    Ovulatietesten en baarmoedermond voelen zijn geen betrouwbare methodes.
    Als je dag 10 nog seks hebt gehad en dag 14 een positieve test had, dan springt je eitje op dag 15. Dan kan je nog zwanger raken.

Maar het kan zijn dat bij je eerste positieve test je eitje niet is gesprongen.
    Daarom krijg je nu een tweede piek.
    Zou deze ronde wel blijven testen met hetzelfde merk.
    En volgende maand je testen bewaren anders kan je ze niet vergelijken met elkaar.

Share This Page