Sensitest ovulatietest: Hoe af te lezen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ukkepuk2, 21 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepuk2

Ukkepuk2 Lid

6 jun 2020
    41
    47
    18
    Vrouw
    Hi!

Omdat ik hier geen ervaring mee (ovulatietesten) heb ik even een vraag. Hoe lees ik deze ovulatietesten af? 1e dag laatste menstruatie was 13 september ik heb een cyclus van 27 dagen. Nu dag 9 van mijn cyclus dus.
    Wie kan mij helpen?

Groetjes Ukkepuk

Bijgevoegde bestanden:

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.799
    8.469
    113
    Vrouw
    Deze test is nog niet positief maar dat is niet zo gek op cyclusdag 9.

Ik zou rustig doortesten iedere dag (niet met ochtendurine, het liefst tussen 11.00u en 19.00u) en als ie goed donker wordt even 2x per dag testen.

Ukkepuk2 vindt dit leuk.
  3. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.881
    2.733
    113
    Vrouw
    Even een uitgebreide uitleg:

Je donkerste test is je lh-piek, hierna volgt binnen 36 uur je daadwerkelijke eisprong. Testen doe je het beste NIET met ochtendurine en het liefst rond een uur of 12:00 (maar kan bijv. ook prima ergens tussen 10:00 en 16:00, net wanneer uitkomt).

Het is normaal dat je altijd wel wat lh hormoon in je urine hebt zitten, dus je zal altijd wel iets van een streepje zien op de test! De test op jouw foto is dus idd nog niet positief (positief is als de testlijn even donker is als de controlelijn OF zelfs donkerder is dan de controlelijn). Als je test ineens donkerder begint te worden, maar nog net niet positief, dan kan je kiezen om in de avond nóg een keer te testen. Soms is hij dan ineens wel positief.

Als het gaat om seks, zou ik dus iig op de dag van je positieve ovulatietest én de dag erna seks hebben. Dan zit je sowieso goed:)

Hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd haha. Succes!

Ukkepuk2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina